Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ma szántottunk haver pannónia motoros gépével és egy lovas ekével:
Valaki nem alakított át lovas ekét úgy hogy normálisan kocsi nélkül húzza a gép, nem kell hogy hidraulikus emelésű legyen elég lenne ha egy karral is föl lehetne emelni. Ha valaki csinált ilyet tehetne róla fel képet!
itt a képen amit hajt a motor azon a tengely másik oldalán van mégegy fogaskerék. azt lehet kapcsolni hohy ajtsa a kerekeket vagy ne és még a fogaskereken lehet variálni hogy ne hajtsa a motor.
Csinálok majd még róla képet hátha valamit kitudunk ötleni.
Most nincs itthon a gép. Fát hordtam vele és ottmaradt anyáméknál.
Van egy önjárós kertitox kistrakim. 150-es mz ts mocival és ilyen gyári lehajtással. Érdeklődnék hogy szerintetek hogy lehet csinálni hátramenetet bele.
Az attól függ,mert azt a rallyban használják .Ott pár verseny és szétszedik,újra szorítják cserélik esetleg a lamelákat.Persze ídővel lazul a difi,az attól függ mennyit forog le.
Szia! Kérdezném, hogy az említett szorítás mennyire időálló, meddig bírja tartani a beállított paramétereket mert elég nagy munka szétbontani az elsőhajtást. Mennyire tartós a szorítás, van-e tapasztalat róla?
Motor 10000.-Ft. Van egy egyhengeres motorom, az egyik hajtókar ki van véve a motorból.
Nekem így hajtott egy kistraktort. Ez 6000.-Ft.
Két váltóm, egyik régebbi típus, a féltengelyek meghajtása két csúszótalppal történik, míg a másik az utolsó kétütemű széria 80-as évek vége váltója, aminél 3 csillagkerék hajtja a féltengelyeket.
A váltók is működőképesek. Darabjuk 5000.-Ft. Van még motortatóm, 6 V-os dinamóm,
indítómoto, generátor stb.
Ezenkívűl ha valakit érdekelne egy VW 1,6td motor is van alkatrésznek, hiányosan/motortömb, komplett hengerfejjel, turbóval/ kistraktorhoz 20000.-Ft-ért.
Esetleg cserében is benne vagyok. Érdekelnek hidraulika alkatrészek, vagy egyéb cuccok is.
Sziasztok A kérdéses szorítást én ugy oldottam meg ,hogy a napkereket szorítottam ami a kihajtást adja,egy-egy trabant lendítökerék hézagolo alátéttel.Pont méret a belső átmérö, a külselyéből meg flex-el leszedtem annyit ,hogy akkora legyen mint a gyári alátét. Ez az alátét kb 1.2 mm vastag ebböl 2-2 lett betéve és elég szoros lett.igazi próba még nem vot a rossz idö miatt de még nem vagyok elkésve.
Lovas ekéből lett csinálva szerintem,de elég precízen van elkészítve!Tekerővel lehet állítani a mélységet és rugós csappal pedig a dőlésszöget!Tegyek fel képet rólla!De egyébként ez még tz4k után is megfelelne!