Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A főtengely csak akkor lehet rossz ha a sonkától külön van!
Ha egy be van a sonkával mint pl. a simson akkor azzal nincs gond mert szerelés után kikell cedntírozni a főtengelyt,akkorát nem üthet, hogy a gyújtás annyira elmásszon. A lendkerék ék jó?
Légyszi tegyél fel fotót a lendkerékről meg a tekercsről.
Hátha többet tudunk segíteni.Igaza van Lacibának látni kellene!!
esetleg (néztem a neten képeket) a tekercsed felfogatására szolgáló lyukakat flexxel, reszelővel kiszélesíteni, és megpróbálni tologatni ide-oda? már ha a főtengely rosszul lett összerakva... túl nagy eltérés nem lehet.
Nem megszakítós tekercses gyujtás fix helyen van,sajna.. Hello lacibá ez még az a gép amiért összel mentem, azt hittem pikk pakk megoldom a relytéjt de még szivat.felvegyem kisvideora ahogy hajtom a blokkot furógéppel és durrog meg prüszköl? :-)
mexakítós a gyújtás? mert azt könnyen be lehet lőni. annak kicsi az esélye, hogy a sonkád elmászik, kivéve, ha egyszer szétszedték egy motorgenerál miatt, és a szaki nem rakta össze rendesen...
Sziasztok a hosszu tél után és sok szerelés után ujra kérdezek. Összel vettem ezt a robi 151 es rotakapát. Az a baja durrog bele a karburátorba és a kipufogóba. Na nem baj majd én.... szétszedtem gyufára fötengely gyönyörü uj csapágyak szimeringek tömitések, a gyürük épek erösek, hengeren nem látszik kopás. uj tömítés összerak, nem bizom a véletlenre a vaterán vettem egy gyujtást hozzá, egy kisöregtöl meg egy karbit, összeraktam , inditom. ugyanaz a jelenség rángatom , pöffen pöffen piszoknagy durr a karbi felé vagy , a kipufogóba, kicsit jár alapjáraton, emelném a fordulatot durran leáll... Na mi lehet? azt most ne kezdjük, hogy másik gyertya meg milyen keverék benzin lehet benn. 38 gyertyát tettem bele és 5 féle keveréket.....
Namármost lehet e olyan ,hogy a fötengelyen a sonka elfordul, és a lendkerék nem abban az állásban adja le a szikrát, mert olyan szitu mint amikor nagy az elögyujtás és még az átömlökbe is robban bele. de ezen nem lehet elögyujtást se állitani mert fix a felcsavarozása a tekercseknek, esetleg a tekercsnek lehet baja , hogy nem jo helyen ad szikrát, mert szikra van bivaly erös.... Iskra te profi vagy ebben igazán megmondhatnád mit csináljak vele:-) meerttt kénytelen leszek éjjel elcserélni a te motorodra oszt küzgyél vele te .....:-)
Az eke ,a kormánylemez formája az hasonlít az IH vagy a LAJTA alakjára ez igaz.Kultur a neve ,van csavart és hengeres alakú is.De ez az ekevas és a kormánylemez,a csúszótalp állásából úgy nézem agrosztoj.
a TIEDNEK EGYENES GERENDELYE VAN A VÁLTÓKÉNEK FORDITHATÓ ÉS KÉSESCSOROSZJÁS VAN.
Szerintem a motor elég erős még egy kicsit nagyobb sebességhez, ahogy a videón hallottam a hangját könnyedén pörgött, még akkor is mikor mélyen belehúzta az ekét a földbe. Az hogy oldalra húz az ekekizárólag az eke méreteinek, beállításának a pontatlansága. Én is mire jó lett, saját készítésű ekemen vagy 15-ször levágtam az akenádat, újrahegesztettem, próba sokszor, mire jó lett. Arra figyelj, a barázdafal függőleges, egyenes legyen. A sebváltókart miért nem viszed a kormányszarvak közé? Láttam, a váltás egy kicsit kényelmetlen volt. A kényelmes munkára is gondolni kell, mert különben hamar meg lehet unni a széntást.
A szorzóvéltót te építetted öszze? Ilyen építésénél a legnagyobb kihívás a szerelhetőség biztosítása, és az olajtömörség biztosítása, de jól megoldottad, csak gratula.
Ugy gondolom igazad van de szerintem ha gyorsabban szeretne nyomulni ahhoz már egy nagyobb moci kéne vagy nem ilyen mélyen szántani. Persze nem vagyok a szántás szakértöje.
Iskra nekem már az elözö verzio is nagyon tetszett de ez még jobb! Gratula!
Először is gratulálok a gépedhez, ugy néz ki jól sikerült. Néhány tanácsot megengedsz? Nem a géphez, a szántáshoz. Egy picit gyorsabban kellene menni, szebb a szántás, jobban fordul a föld, szebben dolgozik az eke. Az eke beállításán még finomítani kell, mivel nekem úgy tűnt a videón, hogy néha birkoztál a szarvakkal, hogy helyes irányban tartsd az ekét. Néha még a mogatásba is besegítettél? Én is így csináltam mire be tudtam állítani helyesen utánna szinte egykázzel lehetett irányítani. Én a helyedben minden második körömre, mivel úgy nézem elég sűrűn vannak, középre egy magasítást
jobban belemélyedne a talajba lehet nehezebben kaparna el. De ne a teljes körömszélességbe, csak fele, vagy kevesebb. Másik megoldás a kerákvázra pótsúlyt tenni, lehet akár 10-20 kg-is hidd el sokat számít.