Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Hát igen valami hajtó mű jó lenne.De azt még nem tudom hogy honnan lehet na levenni a hajtást, a motor főtengelyéről vagy a váltó ékszíjtárcsájáról(az a nagy alu tárcsa az).???
Akarok csinálni egy csuklós trakit(olyat mint ami a képen van).
És az lenne a kérdés hogy a hátuljába egy lada hidat szeretnék építeni, és mivel nincs a trakin TLT, a hajtását ugy oldanám meg hogy a motorra tennék egy hidraulika szivatyút
és a hídat egy hidromotor hajtaná közvetlenül vagy egy lada váltón keresztül.
Szerintetek megvalósitható????A hidro motor bírná forgatni a hidat ???
Az én kistraktoromon ugyanez a megoldás. Én úgy oldottam meg: elsődleges szempont hogy jól működjön és később visszaalakítható legyen ezért nem hegesztettem, a váltó szétszedése után a két féltengelyfogaskerék közé beillesztettem (köszörű, reszelő, hegesztő, kinek mi van) egy kétoldalon fogazott acéldarabot, ami mind a két féltengelyfogaskerék fogai közé összeszerelés után kicsi játékkal illeszkedjen, ez összezárja a difit, és a hajtás bármelyik oldalról kivehető szükség esetén visszaalakítható. Nekem ez a megoldás már 10 éve működik hibátlanul, egy fiat uno 1300-as dizelmotorral.
Képet sajnos nem tudok küldeni, mint korábban írtam nem igazán szoktam dokumentálni a munkáimat, fényképezi meg főleg nem szoktam. Ha bármi kérdésed lenne, szivesen válaszolok,esetleg rajzot is tudok kuldeni. Akár e-mailben is kérdezhetsz, lehet az gyorsabb.
Ha megvolt perselyezve akkor valószínűleg nagyobb menet is van benne.Akkor ki kell szedni a rossz perselyt.
A perselyezést én úgy szoktam csinálni,hogy elősször felfúrom a gyertya helyét 16,5-ös furatra, és belehajtom a 18x 1,5 -ös menetfúrót. A boltban lehet kapni,bár én itthon esztergálom bronzból a perselyt, amibe belefúrom a 14x1,25-ös menetet. Majd beletekerm a hengerfejbe egy kis csapágyragasztó kíséretében.( A persely vállának a vastagságát belekell sülyesteni a hengerfelybe, hogy a gyetya oda kerüljön vissza ahol eredetileg van a helye.) A belső felét egy oda illő golyóval szétperemezem, hogy ne tekeredjen ki többet, meg a zömüléstől jobban tömítsen. Majd újra bele hajtom a 14x1,25-ös menetfúrót.
Persze jó ha van szerszám mert nélküle nehéz otthon megcsinálni!
Látom te láttál már sok mindent, volna egy kérdésem:
Ha van egy autómotorom(zastava) váltóval, és elsőkerékhajtású akkor hogy lehet megoldani hogy az egyik féltengelyt eltávolítom és a másikon megkapom a hajtást. Hallottam már hog le heggesztik, de mit és hova?
Engedjétek meg hogy hozzászóljak a nyomtávcsökkentéshez. A féltengely belső végét levágni és újra bordázni élég macerés, mert az igen kemény anyagból van, csináltam ezt is, mi csak marógépen osztófejen, profilra köszörült kerámialapkás marófejjel tudtuk kimarni.
A féltengely elvágása, újbóli összehegesztése egyszerűbb megoldás, de az előzőekben említett hibalehetőségeken kívül még számolni kell a heggesztés miatti beedződéssel, anyagon belüli feszültséggócsok kialakülásával. Ezek nem tökéletes munka esetén könnyen töréshez vezethetnek
Szerintem jobb megoldás a külső, agyi rész levágása, a féltengely megfelelő hoszra vágása után a végét felmunkálni, ékpályát belemarni (akár sarokköszörűvel is) felheggeszteni (de csak kívülről) ékkel együtt olyan agyagot ami kiadja az agy méreteit és ezután esztergán két csúcs között méretre megmunkálni a külső tegelyvéget. Nem olyan bonyolult ez, és biztosan vonolban fut, és nem törik el a tengely, mivel a nyomatékot az ék viszi át, a hegesztés csak rögziti az új tengelyvéget a féltengelyre. Nekem ez a módszer bevált pedig igen nagy nyomatékokat kell átvinni.