Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Miért kell neked a pótkocsit is hajtott kerékre tenni? A plusz difi, kardán egy teljesítményveszteség, ami ennél a kis motornál nem elhanyagolható.
Másik probléma a fordulatszám. Mivel a pótkocsinak a kereke közel annyit kell forduljon, mint az alapgép kereke, a rotekapa fordulata és fóleg a fűnyíróé ennélszerintem egy nagyságrenddel nagyobb kell legyen, hogy szépen dolgozzonak.
Hát igen valami hajtó mű jó lenne.De azt még nem tudom hogy honnan lehet na levenni a hajtást, a motor főtengelyéről vagy a váltó ékszíjtárcsájáról(az a nagy alu tárcsa az).???
Akarok csinálni egy csuklós trakit(olyat mint ami a képen van).
És az lenne a kérdés hogy a hátuljába egy lada hidat szeretnék építeni, és mivel nincs a trakin TLT, a hajtását ugy oldanám meg hogy a motorra tennék egy hidraulika szivatyút
és a hídat egy hidromotor hajtaná közvetlenül vagy egy lada váltón keresztül.
Szerintetek megvalósitható????A hidro motor bírná forgatni a hidat ???
Az én kistraktoromon ugyanez a megoldás. Én úgy oldottam meg: elsődleges szempont hogy jól működjön és később visszaalakítható legyen ezért nem hegesztettem, a váltó szétszedése után a két féltengelyfogaskerék közé beillesztettem (köszörű, reszelő, hegesztő, kinek mi van) egy kétoldalon fogazott acéldarabot, ami mind a két féltengelyfogaskerék fogai közé összeszerelés után kicsi játékkal illeszkedjen, ez összezárja a difit, és a hajtás bármelyik oldalról kivehető szükség esetén visszaalakítható. Nekem ez a megoldás már 10 éve működik hibátlanul, egy fiat uno 1300-as dizelmotorral.
Képet sajnos nem tudok küldeni, mint korábban írtam nem igazán szoktam dokumentálni a munkáimat, fényképezi meg főleg nem szoktam. Ha bármi kérdésed lenne, szivesen válaszolok,esetleg rajzot is tudok kuldeni. Akár e-mailben is kérdezhetsz, lehet az gyorsabb.
Ha megvolt perselyezve akkor valószínűleg nagyobb menet is van benne.Akkor ki kell szedni a rossz perselyt.
A perselyezést én úgy szoktam csinálni,hogy elősször felfúrom a gyertya helyét 16,5-ös furatra, és belehajtom a 18x 1,5 -ös menetfúrót. A boltban lehet kapni,bár én itthon esztergálom bronzból a perselyt, amibe belefúrom a 14x1,25-ös menetet. Majd beletekerm a hengerfejbe egy kis csapágyragasztó kíséretében.( A persely vállának a vastagságát belekell sülyesteni a hengerfelybe, hogy a gyetya oda kerüljön vissza ahol eredetileg van a helye.) A belső felét egy oda illő golyóval szétperemezem, hogy ne tekeredjen ki többet, meg a zömüléstől jobban tömítsen. Majd újra bele hajtom a 14x1,25-ös menetfúrót.
Persze jó ha van szerszám mert nélküle nehéz otthon megcsinálni!