Néhány hete találtam egy hihetetlenül korrekt, komoly szakembert, aki mindent tud a Hammondokról, Lesliekről. Az én hangszeremet is javította. Kétszer jött a helyszínre (Kispestről Törökbálinra), nagyon készséges volt és nagyon jó áron dolgozott. Gyarkorlatilag a P100 zenegető elektronikám teljesen le volt égve, panel több helyen volt törött. Tápellátása életveszélyes volt. Ezen kívül sok apróságot kértem, melyeket türelemmel műszerekkel végigmért, végiggondolt és megcsinált. Minden felmerülő alkatrész nála volt ...
Gyakorlatilag leírhatatlan a hozzáállás!!! Ha bárkinek baja van, forduljon hozzá. Komoly élmények fogják érni.
Bíró László a neve és a mobilja 06209362335
Bocs, ha már valaki ajánlotta, nem nagyon vagyok a fórum környékén. Azért teszem ezt mégis, mert hihetetlen összegeket fizettem eddig és a megoldás penetráns volt sok esetben. Jó lett volna, ha valaki ajánl egy ilyen embert egy éve. Keressétek!
Nekem van egy Crumar T2-m, de az alsó manuállal gondok vannak, sajnos pár IC hisztizik, ha valamit tudok vele kezdeni, akkor szívesen elviszem.
A Voce Micro b-m kis helyen elfér, midi biztosan lesz, esetleg a futottak még kategóriába besorolható. Amúgy teljes szívemből üdvözlöm a találkozót, remélem nagyot durran és rendszeressé válik.
Amint már írtam, szervezünk egy afféle mini-fesztivált április 8-9-én Budapesten, a Take5 jazz klubban. A pénteki program előtt 17 órától szeretnénk egy klón bemutatót is csinálni, ehhez szeretnék klónokat verbuválni!
Amit ajánlani tudok: ingyenes részvétel a fesztivál mindkét napján plusz esetleges vidéki versenyzőknél megállapodás szerint utiköltség térítés! Kérem, hogy segítsetek, ha ráértek, és volna kedvetek résztvenni a rendezvényen. Ez egy amolyan nulladik buli, ha jól sikerült, lehetne kb félévente, külföldi fellépőkkel, stb. Már van pár felajánlás, de ami nagyon jó lenne, az egy Hamichord, esetleg valami régi analóg klón, Crumar T2, Hammond Xk3, KeyB, Rolandok, Clavia C2..... Ha néhány különböző Leslie-t össze tudunk szedni, az is jó lenne. Ami biztosan lesz: 142 (6550 csövekkel), csövesített 760 (44w erősítővel, 6V6 csövekkel), Rotosonicos Leslie.
A Hammond orgona történelmi jelentőségű találmány, hiszen az első olyan elektromechanikus hangszer, ami világra szóló karriert futott be, és ezzel vetekszik elektromos gitár sikerével is. Hangját sokan ismerik, de ezt a valaha nagyon népszerű, mára háttérbe szorult hangszeróriást nem. A huszadik század derekán példátlanul elterjedt volt, mostanra a gyűjtők és ínyencek házi stúdióiba került. Koncerteken elvétve láthatjuk, pedig volt idő, amikor nélküle nem létezhetett sikeres együttes, mozi, rádióműsor vagy sportközvetítés. Ma ismét reneszánszát éli a Hammond orgona, egyre több zenész fordul a szintetizátorok és digitális hangok helyett a legendás hangszínek felé. A kétnapos fesztiválon olyan magyar zenekarok játszanak, amelyekben kulcsszereplő a Hammond orgona. A program az Artisjus (www.artisjus.hu) támogatásával jött létre. Első magyar Hammond orgona fesztivál, 2010. április 8-9. A rendezvény helyszíne: Take5 klub (Budapest VI., Paulay Ede u. 2.) http://www.take5.hu Belépő: egy napra 1200 Ft, két napra 2000 Ft
Program:
április 8. csütörtök: kapunyitás: 20h 21h: Kaltenecker Zsolt - Martonosi György duó 22.30: Kéknyúl Hammond Band, vendég: Barabás Lőrinc
április 9. péntek: kapunyitás: 17h 17h-20h: Workshop: digitális orgona-klónok bemutatója 21h: Fassang László - Szokolay-Dongó Balázs duó 22.30: B2B3 trió, vendég: Tóth Vera és Koós Réka
A produkciókról:
Kaltenecker-Martonosi duó: "Kaltenecker Zsolt az egyik legjelentősebb zongorista... Először is figyeljük meg briliáns technikáját, ami leginkább Oscar Petersonra vagy más hasonló színvonalú zongoristára emlékeztet bennünket. Frazeálása olyan egyéni, ami mindenki mástól megkülönbözteti. Emellett harmóniai érzéke is fantasztikus..." (Musee Magazine - Yuichiro Takagi) Martonosi György a kilencvenes évek óta vezeti a Drum-Art Dobiskolát, tizenegy évig a Zenész szakírója, majd a Dobosmagazin szakmai munkatársa. Országos és nemzetközi dobos rendezvények, nemzetközi mesterkurzusok szervezője, résztvevője. Emlékkoncertek, Dobosok Farsangja Nemzetközi Zenei Gála 12, Dabasi Világzenei Dobos gálák rendezője, résztvevője. Csíkszeredai nemzetközi DOB-BAN fesztiválok védnöke. Tankönyveket ír, kurzusokat tart országszerte. A jórészt ismert rock- és jazztémákat feldolgozó közös projectben Kaltenecker retró hangzású, ugyanakkor modern stílusú orgonajátéka és Martonosi old school, "koszos" dobolása igazi, jó értelemben vett örömzene forrásai. http://www.myspace.com/zsoltkaltenecker http://www.martonosi.hu/
Kéknyúl Hammond Band: A Kéknyúl zenekar az országban egyedül álló felállásban játszik szórakoztató orgonás jazzt és funkot. A vezető szerep mellett a basszus is a Hammond orgonára hárul, amit dob, gitár és három tagú fúvós kar egészít ki. A műsor javát saját dalok teszik ki, amit a klasszikus korszak orgonistái iránti tiszteletből néhány ismert darab feldolgozása egészít ki. Zenéjüket mindenkor a vidám, lendületes témák és elmélyült szólók jellemzik. A zenekar vezetője Premecz Mátyás, aki az elmúlt években a múlt század elektromechanikus hangszereinek megszállotjaként számos együttes (Barabás Lőrinc Eklektric, Qualitons) zenéjébe igyekszik becsempészni eme régiségeket. A csapat vendége a jazzt a poppal kiválóan ötvöző Barabás Lőrinc lesz. Premecz Mátyás – Hammond orgona Badics Márk – dob Jász András – altszaxofon Ávéd János – tenorszaxofon Bognár Attila - pozan http://www.myspace.com/keknyul
Fassang László – Szokolay-Dongó Balázs duó: A világ legrangosabb orgonaversenyeinek győzteseként és díjazottjaként Fassang László pályája 2002 óta töretlenül ível felfelé. Diplomáit a budapesti Zeneakadémián és a párizsi Conservatoire-on szerezte. Tanulmányait megszakítva 2000-ben egy évet töltött Japánban, ahol a Sapporói Koncertterem rezidens orgonistája volt. 2002-ben a kanadai Calgary-versenyen elnyerte az improvizáció aranymedálját, 2004-ben pedig neki ítélték oda a világ legjelentősebb orgonaversenyének tartott Chartres-i verseny interpretációs nagydíját és közönségdíját. Szólólemezei jelentek meg Japánban és Franciaországban. Világszerte koncertezik, emellett a spanyolországi San Sebastian Zeneművészeti Főiskoláján improvizációt tanított. Szakértőként részt vett a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem orgonájának építésében. 2006 óta a Művészetek Palotája orgonakoncertjeinek művészeti vezetője. Ugyancsak 2006-ban Liszt Ferenc-díjjal és Prima Díjjal tüntették ki. 2008 szeptemberétől a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem orgonatanára lett. Szokolay-Dongó Balázs fantasztikus tehetséggel játszik bármilyen fúvós hangszeren legyen az fémből, fából, vagy netán plasztikból. Folyamatosan járja a világot, turnézik. Többször megfordult már Japánban, Hollandiában, Franciaországban, Angliában, Olaszországban, Németországban és a környező országokban. A Skót Királyi Akadémia meghívására Skóciában tartott előadást a dudáról. Több zenekarban játszik, nagyon különböző stílusokban: a tiszta népzenétől a jazzes megszólaláson át a teljesen szabad zenéig. Játéka, bármilyen stílusban szólaljon is meg, mindig népzenei alapokon nyugszik, és mindig felismerhetően "Dongós". A klasszikus orgonairodalom megszólaltatása mellett Fassang László fontosnak tartja az improvizáció hagyományának ápolását. Ennek kapcsán igyekszik a hangszer lehetőségeit különböző zenei stílusok - jazz, illetve tradicionális zene - szintézisén keresztül is bemutatni. Ebben a szellemben ad koncertet most Szokolay-Dongó Balázzsal, aki kiváló és rendszeres partnere a stílusokat átívelő improvizatív esteken. http://www.fassang.hu
B2B3 trió: A B2B3 tró 2008 januárjában alakult. A három muzsikust a közös zenei irányultság és az azonnal megnyilvánuló „kémia” hozta össze és tartja össze a mai napig. A néhol sikító, néhol lágyan búgó orgona hangját kemény rockdobolás és virtuóz slap-basszusjáték fogja közre, egyedi hangzást kialakítva. A saját műsor mellett a B2B3 hiteles előadója a világ egyik leghíresebb progresszív Hammond triója, a Niacin zenekar repertoárjának. A fesztiválon két fantasztikus énekes, Koós Réka és Tóth Vera lesznek vendégeik. Horváth Krisztián – Hammond B3, szintetizátor Takács R. Adrián – basszusgitár Blaskó György – dob http://www.myspace.com/b2b3trio"
Egy újabb japán (198?) Hammondból (szekrényes) mennyire lehet és érdemes portable (így hívják asszem) verziót csinálni? Koncertre hurcolás miatt kérdezem.
Szuper! Ez komoly feljavítás. Mégegyszer gratulálok hozzá.
Mégvalami: a lezliszimuláció nem lett kétrotoros?
Érdekes lehetőség sok régebbi, olcsóbb húzóregiszteres billentyűzet gazdaságos alternatíva új B3 programok kezeléséhez.
A szimuláció minősége nem túl jelentős. Egyikkel sem jó együttlakni. Az Rt-20 még úgy-ahogy elmegy. Egy legolcsóbb európai kétrotorossal is azonnal sokkal jobb lesz a hang.
köszönöm a gratulációt bár hammond-os szempontból ez nem egy teljesítmény. Több mint egy évig keresgettem ugyan és egészen véletlenül akadtam rá.
Mivel én csak igazán hobbista vagyok, ezért nem biztos hogy minden finomságot le tudok írni ami nektek igazán számít de megpróbálom.
Ami nekem probélma volt funkcionálisan és megoldódott:
-az itt is sokat emlegetett 1'-as regiszter némítása a percussion-el.(kikapcsolható)
szeretm a blues zenét, főleg ahol a 888000008 és a 888+3rd van felváltva használva.
-A lower manuált külön midi csatornán meg lehet címezni így 2x 5 oktávban lehet használni, eddig pedig csak split-elve lehetett.
-Leslie sebességét, le és felfutását lehet állítani
-8 preset helyett 4x8 lett A, B, C, D preset bank.
-regiszterek állását is tudja midin keresztül kiküldeni mostmár, így lehet akár B4, EVB mesterbillentyűnek is használni.
-a chorus/vibrato sebességét több lépcsőben lehet állítani
Amitől a hangja is jobb lett szerintem V2-vel:
-Keyclick hangereje magasabbra vehető. Eddig halk volt és most ahogy próbálgattam ugyanazt a billentyűt nyomogatva a keyclik hangja más és más egymás után és ettől olyan élő lett a hangja. (ezt nem tudom eddig is így volt-e mert nem nagyon lehetett hallani, de már nem tudom összehasonlítani). Ez sokat dobott a hangzásán.
-Eddig a felső két oktávban különösen idegesítő magas hangja volt főleg a 3rd percussion-el. Most van benne agy keytracking opció így a percussion hangja felfelé halkul. És úgy vettem észre, hogy ugyan a hangkeltés (hangminta) nem változott de valahogy mintha a keytracking az egyes regiszterek hangerején is változtatna különböző magasságban (ezt sem tudom már összehasonlítani). Ezt a két dolgot legjobban a 8000000888-en lehet jól érzékelni. Eddig ez a beállítás nem nagyon hasonlított az igazira, de most sokkal jobb lett.
Ami sajnos a hibája, hogy a Chorus és a műlesle egyszerre nem tud működni és nincs leslie stop (tehát csak igazi Leslie jöhet szóba, vagy külső effect). Egyszerre tud menni a 2nd és 3pd rercussion. Ez egy hülye megoldás rajta. 2 gomb van és ahelyett hogy on/off és 2nd/3rd váltó lenne az egyik a 2nd a másik a 3rd bekapcsolója. Pedal manual nincs benne.(Hát azt meg még életemben nem használtam)
Sajnos a klóntalálkozóra nem tudok menni, de nem sok értelme lenne összehasonlítani a mai klónokkal. Ez 91-es hangszer (ha jól emlékszem akkor még a 386-os pc is nagy szám volt) , akikkel versenyezhetne az a Viscount D9/OB3, régi Korg CX-3, VK-1000 és talán a Voce V? és Vk-7 vagy a de ezeket nem igazán tudom mikoriak de biztosan jobbak.
Hát dióhéjban ennyi, de igazán nincs összehasonlítási alapom. Ti jobban tudnátok véleményt alkotni róla.
Sajnos? Szerencsére? Ilyennel még személyesen nem találkoztam, de a fényképek alapján több meghökkentő részletet vélek felfedezni.
A legfurcsább a felső tölcsér. Mintha nem is vízszintes lenne hanem dől befelé. Az oldalrések is ezt erősítik. Mellékelek egy másik képet, valóban, ferde a polc. A duplamotor is ferdén áll. Érthető a megoldás, ugyanis a tölcsér kerülete 15"-os, itt meg 12"-os mélyszekció van, nincs további helytartalék. Már-már muris a két tölcsért leszorító csavar, ill. a magassugárzót (JBL?) alátámasztó ék. Teljesítményben gyakorlatilag megegyezik a 760-assal.
Véleményem szerint elég öszvér megoldás, nem véletlenül ritka darab.
Ma egy szám ment a Kossuth rádióban. Feltűnt a dunyha basszusa, meg hogy a harmóniát sem gitár negyedelte. Aztán bemondták hogy David Sanborn.
2010-ben (nagyon nemrég volt/van:-) kiadott egy Only Everything lemezt ahol zenésztársnak Joey DeFrancescót, Steve Gaddet választotta, sőt egy számban James Taylor vendégeskedik.
ha még meglesz a vk-8m modulom(125e-ért vihető, azzal a kikötéssel, hogy a leendő tulaj elhozza erre a nemes alkalomra :D ), akkor mindenképp elviszem!
régen írtam már ide, de gondoltam megosztom veletek hogy vasárnap végre sikerült az XB-2 be 2-es verziós oprendszert tennem.
Ha valakit még érdekel e-mail-ben megadom honnan sikerült beszereznem, elvileg még van nekik vagy tudnak készíteni.
Meg vagyok vele elégedve, sok olyan problémát megoldott ami hátránya volt az 1-es verziónak és szerintem a hangja is határozottan jobb lett ezekkel a módosításokkal.