Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A szarv a karokkal, a hátsó akasztóvas mind azonos. A motort nem látni jól, de szerintem az is hasonló. Fix mágnesgyújtás, lassú fordulat, két sebesség, ékszíjas kuplung.
Talán nemsokára vissza tudom imádkozni és akkor teszek fel képeket.
Ha alacsony fordulatra kell, akkor jobb a dizel, a benzinest pörgetni kell, hogy leadja a teljestményét, a dizel alacsonyabb fordulaton leadja és alacsony fordulaton is nyomatékos.
Egytengelyes kerti traktor. Orosz gyártmányú. Ha visszakapom, feltétlenül teszek fel róla képet.
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
A linkek nagyon jók. Viszont nem adják meg a fordulatszámot, ill. 3600-ra adják a teljesítményt. Van egy Honda motorom. Már rátettem, de nem értem utol még a kisebb sebességfokozatban sem. Az áttételezés viszont nagyon megbonyolítaná az egészet. Ezért kell a lassú fordulat.
Így nem nagyon tudunk segíteni, majd írd meg a tipust, vagy rakj fel képet.
Ha a kínai mellett döntesz, akkor a benzines kb. fele annyiből jön ki, mint a dizel, mindkettőnek van előnye, ha télen is sokat használod, hómaró, hótoló, ilyesmi, akkor inkább benzinest vegyél, a dizel iszonyat keveset fogyaszt, teljesítmény függő persze, de 4-6 deiciket esznek a 4-7 lóerősek.
Ha soha nem volt semmiből dizeled, csak benzinesek, akkor szerintem inkább maradj a benzinesnél, persze lehet, hogy a dizel is bejönne neked a használat közben.
Első körben a teljesítményt kellene eldönteni, utána azt, hogy benyás, vagy dizel legyen, az árakat csak körülbelülre nézd meg, ha kiválasztottad a konkrét motort, akkor szét kell nézni, hogy hol a legolcsóbb, árajánlatokat kell kérni.
Hol laksz?
Van pár nagy agro bolt, ahol jól szét lehet nézni, ezek közül az agroforg az amelyik árul kínai és más olcsó motorokat (pl. belpiacos briggseket)
Nem akarok egy orosz traktorra sokat költeni. Feltenném a fényképét is, de még mindig nem tudtam visszaimádkozni a szerelőktől. Keveset használtam, mert minden funkciójával volt valami baj.
A telekre vettem fűnyírásra. Mindig ledobta az ékszíjat a talaj egyenetlenségei miatt. évente 3-4 rotázást végeztem, aztán egyre nehezebben indult el. Önindítót tettem fel, végül már azzal sem ment. 800- 900 körül lehet a fordulata.
Az az igazság, hogy a robbanómotorokkal nem vagyok jó barátságban, mert mindegyiknek lelke van. Csak sajnos nincs más az ember karja helyett. Ha megírnád, hogy hol lehet utánanézni, információt szerezni, ár, telj, kihajtás, stb, azt nagyon megköszönném. Most már kínomban újra gondoltam.
Mit javasoltok? Diesel vagy benzines? Lassu fordulat kell. Szántani szeretnék. Gondolom 4-5 LE elég?
Ezek szerint vízszintes tengelyű motort szeretnél?
Új motort vennél, ha igen mennyi rá a keret?
Milyen teljesítményre lenne szükséged?
Benzinesből a Honda GX széria ami nagyon jó, ezek ipari motorok, tehát nagyon sokat bírnak, sajnos az áruk elég magas.
Létezik ezeknek kínai verziója is, nagyon pontos másolatok, nekem is van ilyen, nincs vele gondom, közel harmad áron kaphtóak ezek a hondához képest, természetesen a kínai másolatokra is van garancia.
Kipor dizel motorok, ezek is kínában készülnek, ezeket is nyugodtan meg lehet venni, nekem is van egy ilyen.
A honda gx széria árához képest kb. 40-50%-al olcsóbbak, de ugye ezek dizelek, azok meg benzinesek.
FIGYELEM! Az EU-s szabályok szerint a motoron 3,3 kW azaz 4.0 LE van feltüntetve. A változás oka a teljesítmény mérésének eltérő módja. A motor mindenben azonos a korábbi 5.5 LE motorral. Ez a motor 160 cm3-es Honda GCV-160 -as.
Szóval nem 5,5-ös, hanem 4 LE-s motort adtak el nekem anno... az eszem megáll ettől a pofátlanságtól.
na mostmár majdnem dupla erős a Fürgém:), már meg is van az érzett 3-szoros erő.
Remélem megjelenek egy önérzetes Hondás (hogy az MTD-s a kerti gépek topikban) és elmagyarázza ezt a dolgot.
Most bevezettek vmi EU szabványt, ami szerint felszerelt kipufogó és légszűrővel mért teljesítményt lehet csak ráírni a gépekre. Emiatt minden kismotor meggyengült. Vazz, ki használja anélkül a motorját???
FIGYELEM! Az EU-s szabályok szerint a motoron 2.6 kW azaz 3.5 LE van feltüntetve. A változás oka a teljesítmény mérésének eltérő módja. A motor mindenben azonos a korábbi 4.5 LE motorral. Ez a motor 135 cm3-es Honda GCV-135 -as.