Hamichord modul. Az orgonát két részre bontották. Fel is tűnt hogy az újabbak hátul másmilyenek, hát ezért. Csináltak egy rack PC-t és azt dugják be hátul. Így tényleg van egy kontrollerbillentyűzet és egy PC alapú agy egybedobozolva.
A lényeg nem is a komplett orgonánál van, hanem aki szeretne PC-n, PC-s programokon játszani, de nem akar nótbúkkal meg hasonlókkal kínlódni. Van egy VMK billentyűzete pl :-)
A KeyB felirat engem is meglep, szemfüles aki észrevette. A hitspace valószínű fog majd egyet hozni belőle (mondjuk érdeklődés kérdése is ez), de Numa keyboardok biztos lesznek. Árat tekintve és csak hogy egy manuálos ez a Fatar még mindig a Nord C1-C2 a nyerő, ha nem lényeg a nyomós virtual drawbar. Ahogy elnézem a fatar új arculattal együtt új árképzést is alakított, mert egy szimpla masterkeyboardért is már 2-300-at elkérnek. Annyiért meg már ott pl a Roland FP4, vagy egy Yamaha...
A hangja ennek a Numa Organnak ném,ileg kivehető a Francescós videón (lásd alább), nem tűnik vérszegénynek, de "a puding próbája úgyis az evés..." Ha minden igaz, a kóstolóra augusztusig mindenképp várni kell majd!
Úgy tűnik Lord mester a márciust tekinti a hazai fellépések legalkalmasabbjának. Így volt ez 2009-ben a MÜPÁ-ban és most 25.-én Györben. Társai a Cray Free és a Győri filharmónikusok tökéleteset nyujtottak. A budapestinél kisebb terem előnnye a közvetlenebb légkör, hátránya az első sorok 100%-nak nem mondható hangélménye. A műsor a Concerto for Group and Orchestraval indult Ezen a fellépésen Balsano nem volt jelen, helyette a Cry Free kitünő hangmestere Scholtz Attilla tette emlékezetessé az estet. Lordtól forró ölelés a dícséret. Szívet melengető duettet adott elő Attilla Kasia Laskáva, Pictures within, majd a Solders of Fortune dallamait osztotta meg a közönséggel. Tatai Tamás dobszólóit a hazai "pálya" óriási tapsviharral jutalmazta. Végül a klasszikus Child in time, nyögött visított a Hammond,
álló tapsvihar, dübörgő lábak, sajnos ráadást nem kaptunk. Pár szót azonban igen egy szűk folyosón, ahol azt mondta Lord,"..nektek volt egy Bartók Bélátok, akitől indíttatást kaptam a Bourree megírására". Közvetlen, fáradt, mosolygós igazi "gentleman". A Cray Free? Már 8.-alkalommal kísérik.
Hát ez nekem félreérthető. Tényleg ez a logikus, de a Functions-nál 9 × 2 Upper/Lower Drawbars van. A beszúrt képen. Nekem az jött le egyből hogy a kilences csoportból kettő fölülre, kettő alulra szól. Mexokásból.
Biztos a manuálonkénti egy csoport a logikus valóság.
A 2000 Eu sajna húzós. A hangja dönti majd el hogy mennyire is. Ha fergetegesen jól szól, az valamelyest enyhíti. Kinézet, súly, használhatóság: jeles.
Van egy olyan érzésem hogy két év múlva a "továbbfejlesztés során" további elektromechanikus hangszereket fognak belegyömöszölni. Hely van :-)))
Itt szerintem az lehet a ciki, ha a gombócok nincsenek kivilágítva alulról (mert ledet nem látni környékükön), akkor vaktába kell tudni melyik manuálra vonatkoznak a poti állások! :(
Szerintem Roland Vk-hoz hasonló motor van benne, nem PC. Ahogy a videón is látszik, nem tervezőasztali darab már, "valóságba kirenderelt" masina ez. :)
Ez nem semmi. A kép még ugyan renderelt, de hátha a valóságban is fényképezhető lesz. Elég kompakt ötoktávos és még a 10kg os súlya is nagyon kedvező.
Kíváncsi vagyok hogy mi a motorja? Ez is PC-n alapuló vagy immár valami új célszámítógép?
A Key-B-n szerintem nem csinálhatott túl nagy boltot, nem forgatta fel alapjaiban a klónpiacot. (drága, nehéz...) Az is sokban Studiologic.
Érdekes megoldás a húzóregiszter. Az egyszerű korábbi VMK tolópotira pipát raktak, mögötte szinte kamu funkciójú, de jól mutató számlappal. Ügyes.
A benderek is kíváló megoldások.
A vibrátó, manuálváltó, perka is rendesen átgondolt. Fentről le, mint a manuálok helyzete is. Talán szimpatikusabb lenne kockagombokkal ezek a kis kerek pöttyök helyett.
2×2×9+2 drawbart kezel, nem értem. Hamichorddal vagy New B3-al akarják meghajtani???
Erre kíváncsi vagyok. Valóság lesz-e, ill. ha igen, mennyiért mérnék?
Még egy apróság, jó lenne ha velocity üzemmódban az inverz presetek hanxínváltás helyett rendes játékfelületet adnának. 6 oktáv már zongorázáshoz sem rossz.
Akit esetleg érdekel, most láttam hirdetnek egy dynacord dc200-as lesliet a vaterán, 65-ért. Szerintem annyit megér.(nem az enyém:)))
Múlt héten voltam Pécsen a Rhoda Scott koncerten, fantasztikusan játszottak. Rhoda Scott, Sarah Morrow, Julie Saury felállásban zenéltek. Közületek látta valaki?
Egy ideje már csak olvasni járok be, azt se sűrűn, de akit érdekelnek a klónok, most találtam egy impresszív előadót, aki mellesleg jól demózik. (félve hozzátenném: szerintem)
Gondoltam, ha már ilyen kellemes társaságba cseppenék, megosztanám veletek néhány hammondos élményemet. Valamikor a múlt évszázadban mind vendéglátós zenész a "skandináv éjszakák" során volt szerencsém volt pár szót váltan MR. Don Leslievel. Igen azzal az uriemberrel aki feltalálta nekünk azt a furcsa "hangfalat".
Nos elmesélte hogyan is született meg a gondolat.
"1930-ban kint áldogáltam az utcán és figyeltem azt a teherautót, amelyikre egy hatalmas hangszóró volt felszerelve. Az ott furikázott fel s alá az utcába és üvöltött.
Elment, visszajött. Ez adta az ötletet a dopler effektusra. Amatőr zenész voltam egy Hammond orgonával a hónom alatt, de nem szerettem a hangját, túl tiszta és olyan volt mint egy templomi hangszer. Az a doppler nem hagyott nyugodni, vettem egy 1 dolláros horn típusu hangszórót, olyasmi mint a gramafon,rászereltem egy forgó lapra alája tettem egy másik hangszórót. És jött a doppler.! Amikor gyorsabban forgattam olyasmit hallotam mint a vibrató. Hát valahogy így kezdődőtt.
Mr Bob Mitchel a feleségemmel együtt dolgozott egy helyi rádiónál, és eljött meghallgatni az én Hammond orgonám hangját. Mindjárt mondta, hogy ő fog játszani ezen és a saját hammondján a rádióban. Így aztán hallották ezt a furcsa hangot mindenfelé a környéken. Az idő ment, jöttek technikusok, mérnökök és 1941 -re elkészült az első , nevemről nevezett Leslie hangfal.
Laurens ( Hammond) nem örült neki. Mindent megpróbált hogy helyettesítse, csinált dupla generátort, vibratokat, de azt a hangot amit én találtam ki elektronikával nem tudta elérni. nem voltunk jóba.
Aztán az idő megadta a választ"
Valahogy így történt a mi pár perces találkánk, a történet talán nem a legpontosabb de én már a koromnál fogva is felejtek, nézzétek el.
Szia. Kérdésedre a választ április 9-én délután megkaphatod. Ott szinte biztos lesznek ezek a hangszerek. Meghallgathatod, az biztos. Persze néhány év visszaolvasással is tud bányászni ehhez információt. Lényeges hogy milyen műfaj az elsődleges számodra, miben tudsz jobban kompromisszumot kötni.
Más.
Az összehasonlítás sem túl nagy feladat. A lényeg, azonos körülmények közt szólaljanak meg azokon a hangszíneken, amelyeken a B3 műfajban tipikusak és leginkább elvéreznek. Egy sima 888-at egy Vermona is jól teljesít. Egy 3-as chorusvibrátós 888-->8, vagy full esetében bizony könnyen kijönnek a hiányosságok.
Oldrad: Az effektekbe ilyenkor tényleg lehetetlenség belebonyolódni, -melyik a rossz, melyik a még rosszabb-, annak sosem lenne vége, csak bevinne az erdőbe.
A száraz orgonahangokat viszont egy keverővel azonos szintre hozva be lehet küldeni egy lezlibe. Úgy gyorsan egyértelmű képet kaphatunk a hagminőségről.
A lezli lehet kétféle: vagy vagy a B3 hangerőszabályzó dobozán található bemeneten keresztül a 122-es, vagy a Motion Sound KBR-3D amit szintén elhozok.
Persze inkább az utóbbit javaslom, mert a 122-es túl jó, túl nagy, túl drága, nem életszerű megoldás. A Motion meg lezli is, szimuláció is, meg kicsi is, minden tekintetben hordozható alap.