Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
csak mert az egytengelyessel legálisan közlekedhetsz, ezzel meg már nem, vagy felétek nem annyira "parás" dolog az ilyesmi, sajnos felénk sivatják a gazdálkodókat :-(
a hajtott kerék természetesen hátra kerülne, én meg felülnék a váltó fölé, ahogy a képeken is csinálták... a gépet alapvetően földutakon meg a telken (15.000 nm) használnám, és elgondolkodnék egy erősebb motoron is.
A kisvasútakon is favázas kocsik voltak, azokkal hozták le a hegyekből a fát, nagyon sok fát :-)
Anno két dolog volt a vasút végállomásán, kovácsműhely és faipari műhely, ezekkel bármit le tudtak gyártani, ami a működésükhöz kellett, na meg persze a lovakkal kellett foglalkozni még, hsizen az üres kocsikat ők húzták fel, majd göriben jöttek lefele.
Szerintem nem eltétlen jó ötlet hogy megcsinálod 4 kerekűre.
Mert a hajtott kerék elől van,és szántáskor a súlypont hátrafele megy.(gyengülni fog az átvihető erő,hacsak nem súlyozol mint állat)
Persze olyan esetekben ha vontatni szeretnél ,vagy olyan munkánál ahol kissebb vonóerő kell(borona,hengrezés)és nem akarsz a gép után sétálni akkor ok.
A terránál van hasonló ott fékezett hordozónak nevezik.
Szerintem a derékbancsukós megoldás a legjobb ,egy csappal kombinálva ,hogy felvegye a talaj eggyentlenségeket.
A kormányzást pedig egy skoda 120 fogasléces kormányművel simán meg lehet oldani.
Hasonló lenne kicsit a TZ4-K ra.
Hacsak nem veszel még 1 skodri váltót és jó negy buherálás után lenne egy összkerekes trakid :)
( Én már sokat gondolkoztam ezen is ,de nekem nem szükséges.Magam részéről feleslegesnek tartom ilyen kis méret ,és teljesítmény esetén)