Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Eddig csak játszottam a gondolattal, hogy a kétkerekű Fürgémet (Skoda váltó+Fürge3motor) négykerekűvé alakítom, de ezek a képek kezdenek bíztatni. Egy nagy kérdésem van: ha mind a 4 kerék rugózatlan, akkor egyenletlen területen alig lesz olyan pilanat, amikor mind a 4 kerék a földön van, ami difizár nélküli hajtásnál gyak. használhatatlanná teszi a gépet (és nehezen irányíthatóvá). Itt viszont úgy látom nincs rugózás, se törzscsavarodási lehetőség. Mi a véleményetek, tényleg így van, hogy rugózás nélkül (nem csillapításról beszélek, hanem csak rugózásról, ami felveszi az egyenletlenséget) nem lesz jó a gép?
Az én orosz traktoromnak is fix mágnesgyújtása van . Nagyon leegyszerűsítve, a lényege egy tárcsa amin egy mágnesdarab van. Ez egy tekercs előtt forog ami a szikrát indukálja. Rendkívül egyszerű és megbízható, ha jó. Nekem például melegen nem indul. Ez az egész a motorba van építve, nem külön szerkezet.
Igen, eredeti gyujtása van neki, de sokszor szarakodik, ez a gépezet leggyengébb pontja. Istenem hányszor csiszolgattam a beégett megszakítót...összegyűlt az évtizedek alatt otthon egy pár állórész, gyújtótekercs, megszakító, kondenzátor....stb.
Egyébként milyen gyújtással lehetne helyettesíteni?
Látom, dolgoztál vele eleget. Gratulálok, szép munka! De a képeken valami idegen motor van rajta, az eredeti még betegeskedik?
Mi egyébként nem régóta vagyunk tulajok, még dédnagyapám vette a vasat úgy 1954 táján. :) Utóbbi időkben már beteges, de 20 éve még kifogástalan volt, a 2500 négyszögöles telkünket+ a rokonokét minden évben felszántotta, egész évben hajtotta a permetezőt (évi 12ezer litert kinyomott), 10-12 mázsás teherrel vígan szaladt(pl homok a folyópartrról)...olyan sok szép emlékem van gyerekkoromból, olyan kezes, hogy már tizenpárévesen tudtam vezetni.
Nemrég vettünk a tehermentesítésére egy ROBI 250 Rekordot, de az valami primitív cucc a PF-hez képest, egyszerűen még fordulni is kínlódó izommunka vele, pedig legfeljebb harmadannyi a súlya.
Látom az adatlapodon, hogy a restaurátoron kívül esztergályos is vagy. Lehet épeszű áron pótolni egy-egy fogaskereket a váltóban? (A mienkben kopottak nagyon.)
Látva a lelkesedésed -ha vállalkoznál rá-szívesen gondjaidra bíznám a vén pöfögőt... :)
Rajtam kívül még van Dévaványán akinek van PF62-je szerencsére, de neki már diesel motor van rajta és tőlle sikerült megszereznem az eredeti motort (motor roncsot) és a burkolatokat tank nélkül, valamint megengedte,hogy lekopincsam a kormány részt. Én már kipróbáltam az eredeti motorral is és eddig nagyon megvagyok elégedve vele, erőss mint állat. Igaz hogy az egész kormányzatot nekem kellett megépíteni, mert az enyémen nem volt meg semmi sajnos. A váltó részét is ketté kellett borítani mert aki egyszer szét szedte nem jól rakta össze. Meg a kardán tengelyt ki kellet hézagolni mivel a fogaskerekek nem jól kapcsolódtak. De mindent össze vetve nekem nagyon tetszik sőt a haveromnak is mikor a gallydarállásból megyünk hazafele és haza repítem rakományostól eggyütt neki egy Honda FY600 van és a kocsiján 36 zsák apríték.:-)
Na szóval nekem tetszik, bár sok munkaóra van benne. Ha tudsz tegyél fel képet.
Nahát! Egy Motorobot PF-62. Kedves márkatárs! Nem is gondoltam, hogy rajtunk kívül (apám meg én) bíbelődik még Magyarországon valaki ilyennel! Apám épp a hétvégén küszködött egy sort a mienkkel, de nem sikerült a váltóproblémát megoldani. Szokás szerint sokat káromkodott, és megint megfenyegette, hogy odaadja ócskavasnak : )