Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
csak mert az egytengelyessel legálisan közlekedhetsz, ezzel meg már nem, vagy felétek nem annyira "parás" dolog az ilyesmi, sajnos felénk sivatják a gazdálkodókat :-(
a hajtott kerék természetesen hátra kerülne, én meg felülnék a váltó fölé, ahogy a képeken is csinálták... a gépet alapvetően földutakon meg a telken (15.000 nm) használnám, és elgondolkodnék egy erősebb motoron is.
A kisvasútakon is favázas kocsik voltak, azokkal hozták le a hegyekből a fát, nagyon sok fát :-)
Anno két dolog volt a vasút végállomásán, kovácsműhely és faipari műhely, ezekkel bármit le tudtak gyártani, ami a működésükhöz kellett, na meg persze a lovakkal kellett foglalkozni még, hsizen az üres kocsikat ők húzták fel, majd göriben jöttek lefele.
Szerintem nem eltétlen jó ötlet hogy megcsinálod 4 kerekűre.
Mert a hajtott kerék elől van,és szántáskor a súlypont hátrafele megy.(gyengülni fog az átvihető erő,hacsak nem súlyozol mint állat)
Persze olyan esetekben ha vontatni szeretnél ,vagy olyan munkánál ahol kissebb vonóerő kell(borona,hengrezés)és nem akarsz a gép után sétálni akkor ok.
A terránál van hasonló ott fékezett hordozónak nevezik.
Szerintem a derékbancsukós megoldás a legjobb ,egy csappal kombinálva ,hogy felvegye a talaj eggyentlenségeket.
A kormányzást pedig egy skoda 120 fogasléces kormányművel simán meg lehet oldani.
Hasonló lenne kicsit a TZ4-K ra.
Hacsak nem veszel még 1 skodri váltót és jó negy buherálás után lenne egy összkerekes trakid :)
( Én már sokat gondolkoztam ezen is ,de nekem nem szükséges.Magam részéről feleslegesnek tartom ilyen kis méret ,és teljesítmény esetén)
Eddig csak játszottam a gondolattal, hogy a kétkerekű Fürgémet (Skoda váltó+Fürge3motor) négykerekűvé alakítom, de ezek a képek kezdenek bíztatni. Egy nagy kérdésem van: ha mind a 4 kerék rugózatlan, akkor egyenletlen területen alig lesz olyan pilanat, amikor mind a 4 kerék a földön van, ami difizár nélküli hajtásnál gyak. használhatatlanná teszi a gépet (és nehezen irányíthatóvá). Itt viszont úgy látom nincs rugózás, se törzscsavarodási lehetőség. Mi a véleményetek, tényleg így van, hogy rugózás nélkül (nem csillapításról beszélek, hanem csak rugózásról, ami felveszi az egyenletlenséget) nem lesz jó a gép?
Az én orosz traktoromnak is fix mágnesgyújtása van . Nagyon leegyszerűsítve, a lényege egy tárcsa amin egy mágnesdarab van. Ez egy tekercs előtt forog ami a szikrát indukálja. Rendkívül egyszerű és megbízható, ha jó. Nekem például melegen nem indul. Ez az egész a motorba van építve, nem külön szerkezet.
Igen, eredeti gyujtása van neki, de sokszor szarakodik, ez a gépezet leggyengébb pontja. Istenem hányszor csiszolgattam a beégett megszakítót...összegyűlt az évtizedek alatt otthon egy pár állórész, gyújtótekercs, megszakító, kondenzátor....stb.
Egyébként milyen gyújtással lehetne helyettesíteni?
Látom, dolgoztál vele eleget. Gratulálok, szép munka! De a képeken valami idegen motor van rajta, az eredeti még betegeskedik?
Mi egyébként nem régóta vagyunk tulajok, még dédnagyapám vette a vasat úgy 1954 táján. :) Utóbbi időkben már beteges, de 20 éve még kifogástalan volt, a 2500 négyszögöles telkünket+ a rokonokét minden évben felszántotta, egész évben hajtotta a permetezőt (évi 12ezer litert kinyomott), 10-12 mázsás teherrel vígan szaladt(pl homok a folyópartrról)...olyan sok szép emlékem van gyerekkoromból, olyan kezes, hogy már tizenpárévesen tudtam vezetni.
Nemrég vettünk a tehermentesítésére egy ROBI 250 Rekordot, de az valami primitív cucc a PF-hez képest, egyszerűen még fordulni is kínlódó izommunka vele, pedig legfeljebb harmadannyi a súlya.
Látom az adatlapodon, hogy a restaurátoron kívül esztergályos is vagy. Lehet épeszű áron pótolni egy-egy fogaskereket a váltóban? (A mienkben kopottak nagyon.)
Látva a lelkesedésed -ha vállalkoznál rá-szívesen gondjaidra bíznám a vén pöfögőt... :)