Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Igen, eredeti gyujtása van neki, de sokszor szarakodik, ez a gépezet leggyengébb pontja. Istenem hányszor csiszolgattam a beégett megszakítót...összegyűlt az évtizedek alatt otthon egy pár állórész, gyújtótekercs, megszakító, kondenzátor....stb.
Egyébként milyen gyújtással lehetne helyettesíteni?
Látom, dolgoztál vele eleget. Gratulálok, szép munka! De a képeken valami idegen motor van rajta, az eredeti még betegeskedik?
Mi egyébként nem régóta vagyunk tulajok, még dédnagyapám vette a vasat úgy 1954 táján. :) Utóbbi időkben már beteges, de 20 éve még kifogástalan volt, a 2500 négyszögöles telkünket+ a rokonokét minden évben felszántotta, egész évben hajtotta a permetezőt (évi 12ezer litert kinyomott), 10-12 mázsás teherrel vígan szaladt(pl homok a folyópartrról)...olyan sok szép emlékem van gyerekkoromból, olyan kezes, hogy már tizenpárévesen tudtam vezetni.
Nemrég vettünk a tehermentesítésére egy ROBI 250 Rekordot, de az valami primitív cucc a PF-hez képest, egyszerűen még fordulni is kínlódó izommunka vele, pedig legfeljebb harmadannyi a súlya.
Látom az adatlapodon, hogy a restaurátoron kívül esztergályos is vagy. Lehet épeszű áron pótolni egy-egy fogaskereket a váltóban? (A mienkben kopottak nagyon.)
Látva a lelkesedésed -ha vállalkoznál rá-szívesen gondjaidra bíznám a vén pöfögőt... :)
Rajtam kívül még van Dévaványán akinek van PF62-je szerencsére, de neki már diesel motor van rajta és tőlle sikerült megszereznem az eredeti motort (motor roncsot) és a burkolatokat tank nélkül, valamint megengedte,hogy lekopincsam a kormány részt. Én már kipróbáltam az eredeti motorral is és eddig nagyon megvagyok elégedve vele, erőss mint állat. Igaz hogy az egész kormányzatot nekem kellett megépíteni, mert az enyémen nem volt meg semmi sajnos. A váltó részét is ketté kellett borítani mert aki egyszer szét szedte nem jól rakta össze. Meg a kardán tengelyt ki kellet hézagolni mivel a fogaskerekek nem jól kapcsolódtak. De mindent össze vetve nekem nagyon tetszik sőt a haveromnak is mikor a gallydarállásból megyünk hazafele és haza repítem rakományostól eggyütt neki egy Honda FY600 van és a kocsiján 36 zsák apríték.:-)
Na szóval nekem tetszik, bár sok munkaóra van benne. Ha tudsz tegyél fel képet.
Nahát! Egy Motorobot PF-62. Kedves márkatárs! Nem is gondoltam, hogy rajtunk kívül (apám meg én) bíbelődik még Magyarországon valaki ilyennel! Apám épp a hétvégén küszködött egy sort a mienkkel, de nem sikerült a váltóproblémát megoldani. Szokás szerint sokat káromkodott, és megint megfenyegette, hogy odaadja ócskavasnak : )
kínai dizel motort az agroforgban tudsz venni, ők kipor-t árulnak, elvileg ők importálják, alkatrészt is biztosítanak, természetesen sok viszonteladójuknál meg lehet venni az országban, a 6 lóerős 125 ezer körül van.
A videón látható moci nem kipor, hanem vmi noname jellegű motor, ezek olcsóbbak, de nincs hivatalos forgalmazó és alkatrészellátásuk, persze lehet, hogy van köztük olyan, ami megegyezik a kiporral, utána kell nézni...
A youtub-on tudsz írni üzenetet a videó készítőjének (regisztrálni kell), privátot is tudsz küldeni, nekem visszaírt emailről.
Köszönjük.A hűtőventillátorról egy közelebbi képet nem tudnál csinálni?Kellene valamilyen hűtést barkácsolni az én gépemre és nem szeretnék kísérletezgetni vele.