Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6839

"Komolyan elképzelhető, hogy ekkora baromi magas értékről túl alacsonyra vinné?"

 

Normális szellőzés mellett hideg időben mindig nagyon száraz a lakáslevegő.

Ahol nem az, ott valószínűleg nincs normális szellőzés.

 

A vonal azt mutatja, hogy különböző hőmérsékletek esetén 100%-os relatív páratartalomnál hány gramm víz van a levegőben (pára formájában).

Tehát

amikor kint nulla fokos és 50%-os páratartalmú a levegő, az köbméterenként 2,5g vizet tartalmaz

és az a levegő a szellőzéssel bekerül a lakásba

és 20 fokosra felmelexik

abból kb 15%-os páratartalmú szobalevegő lesz.

Képzeld el, hogy mennyire nagyon-nagyon-nagyon-nagyon(x10) szar lehet a levegő frissülése egy olyan lakásban, amely lakásban ebből a 15%-os levegőből 80%-os páratartalmú lesz, mire végre sikerül lecserélődinie.

 

Előzmény: korkor (6836)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6838

Úgy látom, hogy a szenzorját nem befolyásolja (nagyon) sem a páratartalom, sem a hőmérséklet.

Legalsó képek itt:

http://www.dfrobot.com/image/data/SEN0159/CO2b%20MG811%20datasheet.pdf

Előzmény: halaloszto (6835)
korkor Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6837

Valamiért úgy gondolom, hogy a 'csőbencsövest' egyszerűbb lenne házilag összeraknom, mint a keresztáramú dobozost. Javítsatok ki, ha nem így van! Végső soron az ár és a hatékonyság számít nálam, anyagilag ahogy engedi, de túl sok nem lesz rá. A súly a padláson mindegy, erős a födém meg a gerendáim, azért mégse 20 tonnát kell felrakni, szigetelni, az igaz hogy a nagy befoglaló méretei miatt a hőszigetelése nagyobb feladat.

Más: sok segítőkész választ kaptam már, egyedül a 'kicsi' gyári megoldásra nem mondtatok még semmit. Vessem el a VUT 100P Mini lehetőséget? "Csak" 76% elfogadható? Mondjuk az ára még éppen beleférne, de akkor a belső csövezés forintálisan tényleg többlépcsősre esélyes.

Előzmény: Takyka! (6828)
korkor Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6836

Szia, tanulom a dolgokat...Minél többet próbálok utánaolvasni a témában, de ilyen folyamatosan magas páratartalom mellett nem értem a válaszod: "Ha nem entalpiás szellőztetésed van akkor a párásításról se feledkezz meg, mert szükséged lesz rá". Hát bárcsak lemenne már úgy 50% köré! Komolyan elképzelhető, hogy ekkora baromi magas értékről túl alacsonyra vinné? Kipróbálnám :-) Mert ha működne, akkor a ventiteljesítmény lejjebb csavarásával játszhatnék a páraszinttel is. Szkeptikus vagyok, hogy még plusz párásítóra lenne szükségem. A csak résszellőzéses levegőbejuttatásra nem szívesen támaszkodnék, már 0 foknál is hideg, pláne mínusz tízben! Annyi, hogy ablakra szerelt verzió helyett kidühöngtem már két db 100 mm-es lukat a házfalon át, csőszellőzőnek. Nem jött be. Gépi rásegítés nélkül kevés az átáramló zúg, azzal meg bazi hideg -bár akkor tényleg jobb a levegő, csak akkor meg megfagyunk -dehát erről -is- szól ez a topic. Még nincs normális szellőztetőm, az egy darab olcsó kis vacak csőventit nem nevezném annak.

Előzmény: balsa02 (6819)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6835

ha ralehelsz, akkor nem csak a co2 valtozik meg, hanem a homerseklet es a parataralom is. meg az o2 tartalom is. ezek mind befolyasoljak a szenzort, a gyarto vagy kozolt adatot hogy hogyan, vagy nem. tovabba annak is utanna kellene nezni, hogy a szenzor mennyire gyors. nem ritka hogy tobb perc atlaga az amit ki lehet belole olvasni.  en betennem egy uborkasuvegbe, belepoffentenek a szodasszifonnal (viz nelkul), es ratennem a kupakot, aztan felvennem a gorbet. ebbol pl a sebessege egybol ki is jonne.

 

Vajk

Előzmény: zsebacsi88 (6833)
R.I.P. Brian Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6834

Megkérdezhetem mi volt vele a tapasztalatod?

Csak azért kérdezem, mert a szövegből nem derül ki, ma is ezt választanád-e, vagy már megbántad a döntésedet. :)

Előzmény: zsebacsi88 (6832)
zsebacsi88 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6833

csinalt mar valaki CO2 merest?

http://www.dfrobot.com/wiki/index.php/CO2_Sensor_SKU:SEN0159

van egy ilyen szenzorom. A doksija szerint van egy alap feszultseg ertek, ami a 400ppm-hez (kulteri tiszta levego) tartozik.

Ha a CO2 koncentracio novekszik, a feszultseg csokken. Ehhez adnak egy gorbet is. Na nekem, ha ralehelek a szenzorra felugrik a feszko, nyitott ablaknal mutat 0.1V-ot.

en csinalok valamit rosszul?

most csak siman bemappoltam, hogy 0.1V -> 400ppm, 5V 10000ppmes ez a ket ertek kozott skalazza fel a feszultseget.

alapvetoen nem laboratoriumot akarok letrehozni, csak azt szeretnem, ha a szellozo eszrevenne, ha tobben vagyunk a hazban es magasabb fokozatba kapcsolna.

zsebacsi88 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6832

konkretan en is ebbol epitkeztem.

Előzmény: R.I.P. Brian (6823)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6831

namire ebbol osszeszkabalsz 10-20m2-t, az nem lesz semmi.

 

Vajk

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6830)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6830

Szerintem házibarkács céljára messze a legegyszerűbb a keresztáramú hőcserélő.

Ha nem túl szűkös a hely, akkor talán drénlemezből.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6829)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6829

Szerintem a "cső-a-csőben" levegő hőcserélő

- konstrukciója miatt rettentő nehéz elég nagy (10-20 m2) hőátadó felületet létrehozni

- belső csövén a levegő egy része úgy halad végig (lamináris áramlás), hogy a hőátadó felületet nem is érinti

- hatalmas külső méretei és formája miatt drága és bonyolult jól hőszigetelni.

Előzmény: korkor (6826)
Takyka! Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6828

Ha házi kivitelezésben gondolkozol és a ház adottságai lehetővé teszik, nyugodtan nekivághatsz a cső a csőben rekupecnek. Nem bonyolultabb és időigényesebb megépíteni, mint bármi mást. Én is azt csináltam volna, ha lehetőségem lett volna rá.

 

T.

Előzmény: korkor (6826)
korkor Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6827

Nekem is vonzónak tűnik az egyszerűsége ennek a megoldásnak, de van bennem kis félsz is amiatt, hogy 'lustaságból' visszaüt. "Két olyan gép óriási változást fog hozni, a legkisebb fokozaton is."-ez tuti, ilyen bebugyoláltság mellett, de amíg ki nem derül, hogy biztosan nem tudok hasonló árban kettőnél több pontos kiput/befúvást gründolni, addig nem lépem meg. Ha nem megy, akkor meg muszáj lesz.

Előzmény: Törölt nick (6817)
korkor Creative Commons License 2014.05.13 0 0 6826

Szia, az eddigi tapasztalatok alapján nálam télen valóban folyamatosan ennyire magas páratartalom van, És/mert rásegítés nélkül szinte nulla a légcsere. Szimpatikus a lépésről-lépésre kiépítés ötlete, sokan feladják az ilyesmit de én kitartó vagyok. Addig egyedül is eljutottam mérgemben, és naivan, hogy fúrtam 2 db 100-as lyukat 2 helyen átellenes pontban a házon, az egyikben van kis csőventi is ami kifelé tol, sajnos ez nem elég (valszeg a venti sem volt jó választás, kértem-adtak, novemberben még mindegy milyen volt csak gyorsan kellett). A másik lukon sima szellőzőrács kívül-belül, valamint a valamikori, tetőhéjazat alá visszabontott, 2 db házon belüli kémény egyikében megkerestem az alsó kéményablakot, azt kitakarítottam és sűrűbb dróthálót hajtogattam bele az ajtaja helyett (egerek, rovarok esetére). Na ennek már van némi érezhető hatása, enyhén mozog előtte befelé a levegő, az a szoba jobb lett. De még ez is kevés, ezért írtam. Így megy fel RH 80% környékére...

Nekem érdekes, hogy a P.-féle koaxiális cső-a-csőben hővisszanyerős megoldást senki sem kommentálta. Igaz ritka megoldás lehet, de az eredményei jónak tűnnek, nem? A padláson lenne hozzá később helyem. Köszi az észrevételekért.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6816)
R.I.P. Brian Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6825

Ha keresel hozzá kivitelezőt, egyiket sem kell bütykölnöd. Ehhez is kapható vezérlő így onnan könnyen irányítható.

Egyébként költséghatékony megoldásként érdemes megnézni az ITHO-t, vagy a Titon hővisszanyerős szellőztetőket ha gyáriban gondolkodsz. Nálam még ezek vannak versenyben.

Előzmény: demidoux2 (6824)
demidoux2 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6824

Köszönöm a gyors választ. Mondjuk úgy, hogy ennél olcsóbbat (a 2.5M-nél), de mivel nem vagyunk azok a bütykölős típusok, az sem jó ha folyton foglalkoznunk kell vele. Köszi!

Előzmény: R.I.P. Brian (6822)
R.I.P. Brian Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6823

Ha valaki ért hozzá, meg tudná mondani, hogy érdemes-e ilyennel a légszállítást megvalósítani?

http://hungaroairmatik.hu/termek/sonoflex_150_hajlekony_csovezetek_hang_es_hoszigetelt10_fmdob.html

R.I.P. Brian Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6822

Szerintem ha olcsón akarsz jót, hívd fel az itt korábban már párszor tárgyalt BB-Vill-t. Garázscég, nulla marketing, minimál dizájn, de nagyon jó alapanyagokból építkezik. Ha ez nem a te pályád, írtak nemrég egy egész jó és nem sokkal drágább Zhender megoldásról is. Csak a csövezést nem biztos hogy velük kell csináltatni.

Ha megkérdezed őket, van egy kivitelezőjük is. Ügyesen tervezve az általad írt fele alatt kijön a rendszer.

Előzmény: demidoux2 (6821)
demidoux2 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6821

Sziasztok!

Próbáltam visszaolvasni a fórumban, de ennyi hozzászólást elolvasni sajnos lehetetlen – és lehet hogy értelmetlen is egy műszaki dolgokhoz nem értőnek. Tehát kérdeznék: családi ház bővítés/ráépítés, 150 nm2 összesen, 4 főnek, megfelelően szigetelve. Merre kezdjek nézelődni, ha a biztos szuperjó, de a 2.5M Ft-ra becsült hővisszanyerős rendszer ára rémiszt? Mi magunk nem értünk a műszaki dolgokhoz, de persze van gépésztervezőnk, az ő alternatív javaslatát is várom.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6820

Annak a szellőztetőnek 20-22dB az alap két fokozata, nem 30 ;) A mobil páramentesítőnél viszont biztosan sokkal hallkabb, amin a kérdező füle eddződott :DD

 

Én láttam már a mért CO2 és RH változást, amikt hasonló szellőztetőkkel el lehet érni egy kis házban, bőven elég. Pláne ha arányba állítjuk a költséggel és az elkerülhetetlen felfordulással, ami más megoldásokhoz szükséges.

Előzmény: balsa02 (6819)
balsa02 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6819

Szerintem 2. funkcionálisan nem megfelelő.

 

1. Nem ott szív el és juttatja be a friss levegőt ahol kell.

2. Még a leírása sem lakótérbe ajánlja, és ne is tegyél ventit lakótérbe. M3 HellRot kollégánk füle egy 30 dBA-s klímán edződött. :)

 

Tehát legyen szétválasztva az elszívás (fürdő/wc/konyha) és befújási pont (nappali/hálók). Ha nem lesz hőcserélő, akkor ne vezesd a friss levegő csöveket lakótérben, mert csöpögni fog róla a víz.

 

4. pontként ízlés szerint pl. 2-3 db. 40m3-es állandó elszívást ajánlok fürdő/wc/konyhába opcionálisan növelt légcserével (pl. Limodor LF/M; Aereco V2A/V4A Premium). A pontok közül a legolcsóbb, és jóval jobb mint a 2-es. Ekkor a levegőt nyílászárókon keresztül, résszellőzéssel juttathatod be a hálók/nappali helyiségekben.

 

Ennél jobb lehet egy megfelelően kivitelezett és megfelelően karbantartott entalpiás (pára visszanyeréses) központi szellőztetés.

 

Ha nem entalpiás szellőztetésed van akkor a párásításról se feledkezz meg, mert szükséged lesz rá (ha már gyerekekről van szó).

Előzmény: korkor (6815)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6818

Szia, szellőztetővel még nem próbáltam, de nem kizárt hogy avval is megy.

 

Pl. a minap betettem HEPA F7 szűröket a beszívó ágba, ami felborította a befújás/elszívás egyensúlyát. Ha most ablakot nyitok a kis mosdóba, akkor határozottan érezni hogy húz be a levegő az ajtaja alatt. És ez még nem is teljes kiegyensúlyozatlanság, és nem is max fokozat.

 

A beszivárgási helyeket remekül lehet detektálni, akár kézzel végigsimítva a várható helyeket, akár füstölövel. Hideg időben fokozottan érezni a beáramló levegőt kézzel is. Konnektorok, fal padló élek, közművek bevezetései, ajtó-ablak sorrendben érdemes haladni.

 

Ha még nincs szellőztető, akkor is rendelkezésre áll otthon a tökéletes, nagy légszállítású nagy nyomású ventillátor: Porszívónak hívják :D

 

A porszívót egy kis, pl. mosdó ablakra kell ráapplikálni, kívülről. Az ablakot pillanatok alatt be lehet ragasztani erősebb fóliával és széles ragasztószalaggal. A módszert kitaláló házaspár, a fizetett, hivatalos Blowerdoor teszt után, ezzel a módszerrel pár nap alatt tökéletesítette otthonát.

 

Eredeti leírás itt: http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=344

Előzmény: xuy (6806)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6817

Válaszd a 2. opciót!

 

Keress egy szakit koronafúróval; így beépítéssel együtt két nap alatt jól működő rendszered lesz. Ha már bent éltek, akkor szerintem semmilyen más módon és hosszabb időre nem akarsz már ott barkácsolni.

 

Két olyan gép óriási változást fog hozni, a legkisebb fokozaton is.

Előzmény: korkor (6815)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6816

Első gondolatok:

- jól szellőző lakásokban télen éppenhogy a túl száraz levegő a probléma (nagy hidegben nálam volt már 25% alatti is), ha nálad télen folyamatosan ennyire magas páratartalom van, akkor jelenleg közel nulla lehet a szellőzésed

- ha szűkös a forint-keret, akkor az első lépésben ne költs hőcserélőre, de szerintem a beruházás első lépcsőjét már egyből úgy csináld meg, hogy később csak ki kelljen egészíteni a hőcserélős rendszerre (pl lyukak a padlás felé, esetleg a csövek összegyűjtése egy helyre, stb ahova átmenetileg berakhatsz valami olcsó ventilátort, akár kartondobozból kialakított ideiglenes osztó/gyűjtővel)

- mindegy, hogy milyen hőcserélőt barkácsolsz/veszel, de a hőátadó felülete lehetőleg ne legyen 5 m2-nél kisebb (optimum szerintem 10-20 m2, de ha nemtúldrága, akkor lehet akár 30 m2 felett is) A gyárilag megadott hatásfok adatokat felejtsd el, megfelelően (irreálisan) lassú légárammal szinte bármilyen szar hőcserélőből szinte bármilyen jó hatásfokot ki lehet hozni egy laborban.

- a befújt levegő szerintem mindegy, hogy mennyire hideg, ha nem egyből emberre irányul, akkor pár másodperc alatt felveszi a környezet hőmérsékletét (gondolj arra, hogy jelen pillanatban is sok százezer olyan helyiség van az országban, ahol télen pl mínusz tíz fokos levegő szivárog be az ablakok illesztési hibáinál, mégsem veszik észre az ott tartózkodók)

Előzmény: korkor (6815)
korkor Creative Commons License 2014.05.12 0 0 6815

Szia! Igazad van, nem egyértelmű. Leírom min agyalok rekuperátorügyileg, mert még nagyon az elején tartok -de sokat tanultam már a topickbeli hozzászólásokból. Szóval először adatok, tapasztalatok, bocs ha kicsit bő lesz:

-lakótér használt nettó 107 m2, 289 m3, 2 felnőtt+2 kisgyerek, napközben általában senki nincs otthon

-km. tömör tégla+nikecell, jól záró 10 éves műa. ablakok (azért k biztosan nem =0,6), jól szigetelt födém, kb. 60 éves átalakított-felújított ház

-száraz pince, lejárat az előszobából. Ásott kút az udvaron.

-brutál sok párát ’csinálunk’ otthontartózkodáskor: a "muszály" mobil páraelszívó télen akár 10-15 litert kinyert naponta! (sok a főzés, fürdés, teregetés is bent, főleg 7végén) A pára/víz nem a falakból jön fel nálunk, ablaknyitogatásos szellőztetéssel meg természetesen nem bírjuk. A páraelszívó persze zabálja a villámot, és viszonylag hangos is –de működik (ha a fűtőszál is bekapcsol, akkor 320W/óra)

-vegyes kazán van radiátoros fűtéssel. Gravitációval is elmegy, de a fűtővízre közösített, ritkán használt gázkazán keringetőszivattyúja is be-bekapcsolgat ha kell(termosztát beállításától függ). Különálló kazánház, egy közös fala van a lakóépülettel.

-ha nem megy a páraelszívó, akár 80% relatív páratartalom odabenn! A gyerkőcöknél ezért sok a felsőlégúti megbetegedés…de biztos nekünk se jó. Ez a fő oka a megkeresésemnek, a gyerekek.

-így hát ezen változtatni muszáj. Ha nem vagyunk otthon, szerintem elég 50m3/óra légcsere (időzíthetően, hogy akkor azért ne egész nap menjen, csak ’elő meg utótisztítson’), egyébként meg 100-120 m3 folyamatos. A sok vendég ritka, nekem még elméletileg sem kell 200-300-400 m3 óránként, max ’turbónak’ 150. A benti hőmérsékletet igyekszem 21-22oC körül tartani, és a befújt friss levegő kemény hidegben is kellene min 19-20 fokos, ezért talán be kell majd építenem egy kb. 100W fűtőszálat is a befújt osztó elé, ezért egyszerűsítve a dolgokat a kútvizes kalorifer lehetőségét az előfűtésre inkább kihagynám. És akkor most jöhetnek az ötletek:

-és amit pénzügyileg is kivitelezhetőnek tartok, van az egészre pénzügyileg kb. max 2 kiló…-

1.            Peterch-féle cső-a-csőben rekuperátor, nálam 3 helyről szívna (össz. 6 m csőhossz a gyűjtő előtt) és 3-4 helyre fújna (össz. 10-14 m csőhossz az osztó után). Nálam is elférne a 14 m hosszú padláson a kellő hosszúságú koaxiális cső ha kell enyhe visszahajlítással,gerendákra lógatva és alaposan hőszigetelve, a ventik helye is akár fent vagy már födém alatt, a wc-ben. Osztó és gyűjtő is ide a wc-be kerülhetne, innen a belső csöveket födém alatt vinném az egyes helyiségekbe, nem akarom agyonfurkálni a födémet. Így nem láthatatlan, de gipszkartonnal eldugható, festhető vagy tapétázható. Kis szakaszra kellene csak függőleges cső, ahonnan a kondenzvíz lefolyhat mondjuk a túltöltés ellen csészébe történő lecsorgatással védekező wc-tartályba bevezetve. Vélemény? A kérdés: az adatok alapján milyen hosszú és átmérőjű legyen a koax rekupec, mekkora kapacitású ventik kellenek (tömegáram, nyomás, persze kb. G4 szintű szűrőket is számítva), elszívó-befúvó csövek átmérője, fűtőszál teljesítménye…és persze valahogy szabályozni kellene a ventik teljesítményét/fordulatszámát is. A rekupecre én is hőszigetelt spirokorcolt csövet gondoltam, az eddigi hozzászólások alapján a helyiségeket érintő szívó-fújó csövekbe meg a szükséges hosszban Solovent és társait.

VAGY! –Nem elhűlni!-

 2.           Esetleg megfelelő lenne mondjuk helyette a ház 2 átellenes sarkában 2 db gyári Vent-Axia Tempra HTP helyi szellőztető???? 2x47 m3/óra, EC-motoros max 2x22 Watt, 91% hatásfok, nincs kondenzvizes probléma. Jóval egyszerűbb, gyorsabb kivitelezés, és sokkal többre nincs is keret (így kb 2x82 e fitying). Persze felületesen ismerem az ellenérveket is, de a jelenlegi állapoton ez is sokat, sőt rengeteget segítene.

3.            Ez a megoldás talán az első helyett is szóba jöhet: gyári központi szellőztető alapgép megvétele és a csőhálózat kiépítése szintén saját kezűleg, mint az 1. pontban. Persze nem prémium gép, de a külföldi hozzászólások alapján jó a minőség: Vents VUT 100P Mini. Ez műanyag hőcserélőlapos, nem páravisszanyerős (az a VUE verzió), 76% hővisszanyerési hatékonyság, három fokozatban 57-106 m3/óra és energiafogyasztásra 30-56 W/óra. A kondenzvizet persze itt is le kell vezetni.

4. Ha hasonló, elfogadható áron tud vki építeni ezekre a paraméterekre házilag berendezést (persze a csövek nélkül), szívesen felveszem vele a kapcsolatot. Olyan ügyes és jó gépeket láttam a topickban is saját építéssel, egyáltalán nem zárkózom el ezektől s dobozoktól sem –nekem sajna szinte semmi időm barkácsolni, és az igazán komoly tudás meg eszközök is hiányoznak hozzá. Megelőlegezett köszönettel, mindenféle véleményt örömmel olvasok! Ha kell, csatolok alaprajzot is...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6813)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.11 0 0 6814

"Óránként 5-szörös ellenőrizetlen légcsere esetén felejtős a gépi szellőztetés."

 

Sehol nem fúj állandóan 30 km/h-s szél, a magyarországi átlag (talajközelben) tudtommal 5 km/h környékén van.

Persze óránként 1-szeres légcsere esetén sem szükséges a gépi szellőztetés.

Azért kell, mert hol nulla, hol egyszeres, hol ötszörös - amilyen szél fúj éppen - egyes korszerű ablakokkal fojtogatott lakásokban meg mondjuk 0,1-szeres (szélviharban :)

Ha huzatos a ház, akkor a gépi szellőztetés kiépítésével együtt természetesen le is kell zárni minden rést, különben nem valósul meg a mesterséges szellőztetés fő haszna: az, hogy én szabhatom meg, hogy mikor mennyi levegő cserélődjön a lakásban.

Előzmény: xuy (6810)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.11 0 0 6813

Nem igazán érthető, hogy mit is szeretnél valójában.

Amíg nem kérdezel valami konkrét dolgot, addig senki sem tud válaszolni.

Előzmény: korkor (6812)
korkor Creative Commons License 2014.05.09 0 0 6812

Üdvözletem az uraknak! -és hölgyeknek természetesen, ha vannak.

Sziasztok, új vagyok itt. Hetek óta olvasom a topicot, gyűjtöm az infókat, gondolatokat. Először is, általánosságban elismerésem az okító, információt adó hozzászólásokért. Amiért benyitottam: a gyerkőcök miatt szükségem van az agyondunsztolt házban gépi szellőztetésre, lehetőleg hővisszanyeréssel, energiahatékonyan, ez a tapasztalatok alapján passzol sok honfitársunk sablontörténetére. Talán abban is, hogy nincs 'kedv' sokcsilliós gyári rendszerre, bár elismerem nem bánnám, hiszen többségüket alapos tervezés és anyagi ráfordítás árán tervezték jó minőségűre. Szóval építenem kell, de látom hogy a méretezések messze-messze nem hasraütésre mennek, viszont e téren nincs tudásom-gyakorlatom, őszinte vagyok. Némi barkácskészséggel azért rendelkezem. Kérhetem a számolási képességetek/ötleteitek/gyakorlat igénybevételét itt? Nem akarok ajtóstul rontani a házba.

Tisztelettel: kornel

xuy Creative Commons License 2014.05.07 0 0 6810

Óránként 5-szörös ellenőrizetlen légcsere esetén felejtős a gépi szellőztetés.

Szerintem 1 feletti légcsereszám esetén is el kell gondolkodni a hővisszanyerő hatásosságáról, ezért nem kell óriási ventilátor, ezt az éréket a hővisszanyerőbe épített radiális ventinek is illik tudnia.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6809)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.05.07 0 0 6809

A blower door tesztek 50 pascal nyomáskülönbsége egy 30 km/h-s szél által létrehozott nyomásviszonyoknak felel meg (ha jól tudom).

Na ez a szél az, amelyik pl mínusz marhasok fokban az átlagos régebbi házakban óránként mondjuk ötször lecseréli az egész ház levegőjét.

Mondom: óránként.

Mondom: ötször.

Ennyit mára a fűtésszámláról :)

A sokak által szidott (ráadásul áramot is fogyasztó) mesterséges szellőztetés meg csak annyi levegőt cserél, amennyit én megengedek neki, hafúj, hanemfúj.

....és nehogy valaki megint összekeverje az egyszerű ventilátoros szellőztetést a drága hővisszanyerős rendszerekkel >:|

Előzmény: Mekk Elek ezermester (6808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!