Érdekes! A bal oldalon milyen betű van,? M ? és van-e +, vagy - jelölése?? Másik kérdés: mérd meg ellenállásmérővel, hogy a 2 vastag érinkezik-e egymással, valamint érinkezik-e valamelyik vékony csavarral a 3 kozül. Ha igen melyikkel? a 3 vékony érintkezik-e egymással?
(Sok variáció lehetséges, lehet a 2 vastag az indítómotoré, a 2 +- os vékony a generátoré, (vagy az önindító gerjesztőtekercse, ha esetleg mellékáramkörű lenne,ami nem valószínű!) de lehet az is, hogy a vastagok az indítóé, 2 vékony a generátoré, a baloldali pedig a generátor gerjesztőtekercs kivezetése)
A képen nem vettük észre a vaku villanásától ,de ma csináltam másik képeket a generátorról és lásd!Odavannak írva a pozitív,negatív jelek.Szerinted melyik micsoda.Én meg elkezdtem kimáregetni müszerrel:DD
Én kapásból rávágnám,hogy a két legvastagabb bekötési pont az inditómotoré! De nem tehetem,mert tudni kéne,hogy az csak inditómotor,vagy inditómotor-generátor.Szerintem egy egyszerű szénkefés motor lesz az,és valószínű,hogy főáramkörű is,de akkor csak két vezetéknek kéne lennie,mint a porszívónál.De nekem vannak régről emlékeim,amikor a GAZ motorján a villamosságot tanultuk,és a dinamóját motornak használtuk,az pedig mellékáramkörű volt.Ha generátorként is funkcionál,akkor valszínű lesz valahol egy relé is,ami inditás után átkapcsol generátor módba. A legegyszerűbb ha szétkapod,és akkor látszik a lényeg.
Szerinted melyik a 24 Volt?Mi lehet a lábkiosztása az indító motornak?Alúlról lefényképeztem ,ez a generátor becsatlakozása,szerintem itt csazlakozik a 24V is az indító motorhoz!Szerinted kilehetmérni?
De leszedtem ma este a kerozin start nyomócsövét a gyujtással együtt.
Belestem az égőtérbe nagyon tiszta volt.
Itt egy kép a gyertyáról és a mögötte lévő aprócsak fúvókáról.A gyertya majdnem hogy tiszta volt.Látszik a kis terelő lap hogy a beáramló üzemanyag nehogy kioltsa a szikrát!Amint láthatod a képen a gyerty éppen hogy kormos ,még a fehér porcelán rész is látszik!
Sajnos nem találtam leírást, rajzot stb... azt sem tudom mi pénzért dolgoznak az ilyen CNC-s szakik, de ha pár tízezerből meglenne (pl. 20-max 30) akkor belevágnék az tuti... sajna azonban nincsen senki az ismerettségi körömben aki ebben segíthetne, ezért gondoltam széria termékre... meg ha esetleg az elromlik, kell több, akkor az pótolható... persze ha van rajz, akkor újra esztergálni is lehet, az biztos... :)
De ha ilyen cuccot akarnál építeni és rááldozol tizenezer forintot akkor miért nem csináltatsz egy normális turbinát esztergályosokkal ,vagy cnc forgácsolokkal?
Nem igen felelne meg neked a turbófeltöltő turbinakereke!Biztos vannak leírások ezekről a turbinakerekekről ahogy néztem a képen nem egy bonyolult dolog!
Természetesen működik, van ilyen gyári rendszer is sok mind mind sok pénzért, mert új, innováció, "junik" .... :) Ezért akarok építeni.
Általában 10% elektromos hatásfok jellemzi... ez elsőre nem tünik soknak, de ha ezt úgy éred el, hogy az alaphő amit beviszel olcsóbb Ft/kw-ban mint az áram akkor nyert ügyed van, mert a maradék 90% hőt egy az egyben visszakapod, és használhatod tovább... értsd: solar, hulladékhő, fa, szén, de még a gáz is: kw-ra sokkal olcsóbb mint az áram...
Építhető belőle/vele CHP is, ami egyre jobban elterjed már, persze nem itt HUN-ban, itt nem is tudják mi az... :) Majd lesz másképp is, de addigra én már akarok csinálni egyet... :)
A 3. képen az a menetes csonk az a fúvóka az egybe van a kis réz szelep házával és oda egy furat csatlakozik be a kis réz hálón keresztül jut be az üzemanyag az égőtérbe ,de sajnos nem tudtam kivenni mert ahoz mind a 8 fúvókát le kell venni ,nem engedi az acélcső.Kimondottan ilyen profilra vannak hajlítva .
Itt látható a turbina maga, más rendszerű mint a turbós elképzelés persze... az egész lényege, hogy a hőcserélőbe belépő forró víz (80-90C) a zárt rendszerben levő munkaközeget elpárologtatja(ha tetszik felforralja), ami így nagy nyomással lesz a rendszerben (20 bar körül)... ez a gőz ami képződik hasít át a turbinán és forgatja meg rajta keresztül a generátort... majd amikor "kidolgozta magát" akkor egy másik hőcserélőn leadja a fölös meleget, amit vagy visszaforgatnak, vagy elvezetnek, így a munkaközeg lekondenzál, és újra folyadék lesz. Ezt egy pumpa nyomja vissza az első, forró hőcserélőbe, amiben ez újra nagynyomású gőzzé alakul, és így tovább, záródik a kör...
Ez a lényege a dolognak... olyan mint ha vízgőzzel menne egy hagyományos turbina, de itt nem kell 150-250C, elég a 80-90, mert nem víz a munkaközeg, hanem szerves anyag, ami pl. klímákban is van klímagáz - innen az ORC azaz Organic Rankine Cycle (Szerves Rankine Ciklus) elnevezés is...
Elég nagy téma ez a tipusú energiatermelés, de mégsincs rajta kitaposott ösvény, ezért is érdekel... a generátor részét illetően: nem tervezem extrém nagy forulatra, mivel szerintem egy ilyen turbó felcsapágyazva, szimeringgel és terhelve azért közel dem fog annyit forogni, mint normál üzemben... minimum 1 nagyságrenddel kisebb fordulatra számítok, de akár kettővel is... majd az első próba megmutatja.. amiket láttam ilyen egységeket, azokban sem volt spéci generátor- tudomásom szerint...
Itt van egy egység, néz meg ezt: ezen látszik miről szól a történet:
Tisztában vagyok vele,hogy mire céloztál,tényleg széthullhat.Azzal is,hogy sokkal többet tudnak mint amire használják őket.Azzal is,hogy kifogástalan turbó nincs,hacsak nem most jött ki a gyárból.A bontóból kikerültek pedig nem véletlen kerültek oda.A baj az,hogy ezen a topicon mindenkinek ilyen turbója van(már akinek van),és ezzel kénytelenek kisérletezni.Ha csak kifogástalan turbóval érdemes gyakorlatozni,akkor bezárhatjuk a topicot nyugodtan. Innen nem lehet látni,hogy kinek milyen állapotban van a turbója,ezért inkább mégis csak az óvatosság mellett voksolnék.Én csak javaslok,és mindenki eldönti,hogy mit akar és mer.Inkább szajkózom az óvatosságot még százszor,minthogy egyszer legyen baj,és én legyek az okozója!
Írhatnál egy kicsit részletesebben a terveidről,főleg a generátor érdekelne itt egy pár embert.Nem egyszerű dolog a nagy fordulat miatt.
Nem kell feltétlen változó geós turbó,én csak azt mondtam,hogy az lenne a legjobb.Kisérletezésre bontóból is vehetsz egészen olcsón turbót.Vagy ismerőseidnek szólsz,és előbb utóbb találsz turbót ingyen is.Itt is volt feldobva két darab,Krezi ajánlotta fel őket egy-egy láda sörért.Forgórészeim nekem is vannak még. Tudod már,hogy mekkora kellene?
Pusztán arra céloztam, hogyha egy turbó viseltes akkor széthullhat 1 bartól is , sőt kevesebbtől, mert egy széria autón kevesebbet töltenek általában, de ha valami szar benne akkor párszáz km után behal.
Ha meg rendben van akkor egy nagyobb ( kompresszor nagykör legalább 60mm) simán tölt 3 bart.
Szóval turbónál nincs olyan, hogyha kicsit szar akkor óvatosan használjuk, csak kifogástalan cuccal érdemes gyakorlatozni.
És alapvető dolgokkal érdemes tisztában lenni.
Alapvető dolgokkal meg 100 autószerelőből általában 100 nincs tisztában ezért is hullik le annyi turbó manapság az autókról...
Személyautókon használt változó geometriás turbók eléggé kicsik.
A dizel tuning topicban sokszor hirdetnek, az elérhető legnagyobb mostanság a gtb 22-est utoljára 80eft körül láttam. Pszichopaták 3bar nyomással járnak vele utcán, de a kevésbé hüjjék is általában 2 bar felett.
A kompresszor kerekének nagyköre 60mm.
Vezérelni meg simán meg lehet egy membránkamrával, nem kell hozzá semmi elektronika, sőt elektromos dizeleken (pl pd tdi) is sokszor mechanikusan vezérlik, mert nincs olyan csippes aki rendesen meg tudna irni egy változógeos turbó vezérlését.