Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Valóban elég magas fordulaton adja le a maximum teljesítményt a motor, de az áttételekkel meg lehet oldani, hogy ne kelljen neki maximumon járni, de teljesítmény az legyen. Nekem egy uaz váltóra hajt a motor egy lánckerék és szögmeghajtó segítségével. Nem megy gyorsan max. kb15km/h de vittem már vele 15q szemes kukoricát is. A házilag barkácsolt hűtéséről annyit, hogy kb. 1 óra folyamatos működés után a hengert puszta kézzel is meg tudom fogni.
A bivalyerősről eszembe jut valami: ugye 4 kerekes Fürgét szeretnék, elég-e hozzá a 7 lovas motor?
Úgy gondolkodom, hogy bár a Pannónia blokk 10 LE fölött van, de azt 5000 feletti fordulaton adja le, márpedig ekkor már akkor a hőtermelődés, hogy sztm azok a barkácsolt hűtések (legalábbis a Fürge motor korrekt gyári hűtéséhez képest), amiket látni ezt nem lehetnek képesek ezt elvinni. tehát sztm egy Pannónia blokk, hiába lehet akár 15 LE-s, nem tudja leadni - csak nagyon rövid ideig - mert besülne. Szóval egy Pancsi traktor se lehet a gyakorlatban több, mint 10 LE, de inkább kevesebb hűtéstől függően.
Véleményeteket szeretném kérni. Jelenleg egy Pannónia motorral hajtott 4x4-es "szörnyetegem" van, de a folyamatos motorproblémák miatt úgy döntöttem, hogy egy kis polski motort teszek bel,mert van belőle kettő. Szerintetek polski motor megfelelő választás lenne-e? Mennyire bírná a strapát? Egyébként permetezésre és fűkaszálásra használom.
Azért kellett az én esetemben az olajfürdő mert máshogy nem lehetett megoldani a tömítettségi problémákat (nem maradt hely a szimeringnek) ezvan,sajna olyan csapányat meg nem gyártanak ami teljes mértékben maggátolja az olajszivárgást.
Ez a T3000 egyedüli gyengéje,mert máshogy nem lehetett összehozni azt hogy a váltó megfelelően működjön.De ez nem egyedűli dolog mert az MPM-2 ducatti nak is olajos kúpos kuplungja van.
Nálam az adott helyzethez kelett alakítani a váltót mert a 125MZ fogaskeréksort máshogy nem volt lehetőségem beépíteni,ha szimeringet tettem volna akkor a vált fogaskrekei nem biztosan lettek volna egyvonalba,de így a 4 darab csapágy 100%-os biztonságot és megfeleő megvezetést ad.
Ez biztosítja azt ,hogy maximálisra növelem az átvihető erőt.
Van tipped hol? Én a tartalékmotort azért vettem, mert ebben nem nagyon bízok. Bár a gyújtás, porlasztó Pannónia (amihez tényleg sokminden van), csapágya szabványos, dugattyút persze lehet öntetni, de egy hajtókart, lendkereket vagy f.házat (ha nagyobb baj történik), nem tom honnét szereznék. Mondjuk nagyon más alkatrésze nincs is ezen túl:) Meg így kéznél van minden, nem kell kajtatni utána.
Délelőtt kirándultunk, átsétáltunk földúton a szomszéd falu szarvasmarha telepéig (4km, klassz traktorút), úgyhogy jövőre indul az utánfutóépítés, lehet trágyázni a földet.