Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
no de lehet igy fogalmazni én ugy vok vele ,hogy nem foglalkozok vele(nem könnyű) de a lényeg ezt soha nem fogjuk megérteni ,hogy hogy van ez akkor :s csak az felhuzzuk magunkat rajta :s nekünk sajnos nincs igazunk:(
inkább a gépépitészet:) annak legalább haszna van :)
Üdv!A 2ütemű motorokat nagyon sok féle képpen lehet tuningolni,plussz felömlő készítés,szívó torok átmérő nagyobbítás,karbi és henger csere!Például a Fortschritt E 931-ből is két félét gyártottak az 50ccm-et és a 70ccm!A 70ccm-es azt hiszem gyárilag 6 lóerő körül van+ezt még lehet tuningolni!A barátomnak a Fortschritt trakijába 70ccm-is 4felömlős 5sebességes Simson blokk van!Nagyon állat úgy kapált vele 5-ödikben hogy a gépet nem lehetett látni!!((-:
Mivel növekszik a hengerfurat nő a kompresszió viszony is.
Megmértem az égéstér térfogatát az jelenleg 23 cm3 a hasznos munkatér(azt jelenti a tiszta sűritésre rendelkezésre álló térfogat mikor a dugattyú lezárja az összes csatornát) az kb 120cm3.
Tehát a jelenleg a kompresszió viszony az 5.45 megjegyzem az MZ 150-é az majdnem 9.
Perszen nem akarok ilyen nagy mértékben felmenni vele.
A forgattyús tengely erősebb mint az MZ-é a hajtókar az kb azonos méretű.
Tehát megnövelem a sűritési végnyomást és kedvezőbb feltételeket termtek az égéshez.
A magasabb nyomáson nagyobb hő fejlődik és a munkavégző képessége is nagyobb a táguló gáznak.
A hengerfejből is lessz lemarva,valamint az égéstér alakja is enyhén változik,ez az égés közben keletkező örvénylés módosításával érem el.Mert az égés közbeni kedvező örvénylés javítja a hatásfokot és ezáltal elkerülhető a detonácíós égés(kopogás).
Ezért is pucoltam ki alaposan a hűtöbordákat a többlet hőtöl igy szabadítom meg a motort (ez már kicsit áramlástani kérdés ha gondold kitaglalom bővebben) mert olyan sorja volt rajta hogy alig ment a levegő a bordák között.Maradhat alacsonyabb a dugattyú illesztési hézagja.
Tehát az alap problémák megoldva.
A másodlgos mikor ezeket a motorkat terezték ne feledjük kb 30-40 éve nem volt 95-ős benzin és csak Arol-2t motorolaj volt.
A mostani félszintetikus ill szintetikus olajok nagyobb nyomáson is megfeleő kenést adnak.
Mégegyszer kihangsúlyozom hogy nem eszevesztett tuningolásba kezdek csak adok a motornak + erőt.
Az igazsághoz hozzátartozik a babi motor 50 cm3 és 2.8 le a simson pedig 3.6 .
Ezt a Kuruc infón találtam:a rendőr nappal dolgozik éjszaka alszik.a bünözők pedig forditva.amugy pedig mindenki ma magyarországon rasszista.csak azok a derék betörők nem akik az álmatlan éjjszakákat okozzák az olyan embereknek akiknek még van egy-két apró jószáguk.ők a megélhetési ártatlan emberek,iki a kis családjuknak viszik azt a pár tyukot.azért kényszerül rá mert a játékgép és az uzsora nagyon sokba kerül.mivel az a pár tyuk 1500 forintot sem ér el igy a derék rendőreinket ne is zavarjuk .nekik bőven elég ha nemzeti ünnepeinken kitesznek magukért.Milyen igaz!!!!ELNÉZÉST KÉREK MOSTMÁR TÉNYLEG BARKÁCSOLJUNK KISTRAKTORT!!!(((-:
Itt felénk a kissebségiekre és a maffiózókra nem vonatkozik a törvény!1500-as Lada csomagtartó és utánfutó agyig pakolva kölcsönvett tüzelővel és nyilvánosan a 33-as számú főút mellől hordják az ártéri erdőből!Felháborító,és látja mindenki és mégsem tesznek ellene!De ha én.....magyar vagy!?...Hány mázsa fa!?Milyen fajta......már írja is a feljelentést ha nemtudod felmutatni az engedélyt!Itt nállunk kár bemenni a kedves jegyző úrhoz is mert nem ad a magyarnak lakossági favágási engedélyt mert a kissebségi rávan szorulva és az önkormányzati Tölgyes erdőből nem tudom hány IFA fát kitermeltek tavaly télen úgy hogy kiment az önkormányzat erdésze kijelölgette nekik a száraz fákat nagy piros X volt,van a fákon,érdekes módon abból még a mai napig 1darab sem hiányzik mégis több IFA fát elvittek!Furcsa!?Ez A MAGYAR MAI VALÓSÁG!!!!!!Mi magyarok vagyunk a kissebség!
Ez már tényleg nem ide tartozik csináljunk egy UTÁLJUK A RENDŐRÖKET topicot!((-: Az a baj hogy nem egyforma emberek vagyunk és nem egyformán vonatkoznak ránk a törvények hiába mondják!Te,én....a harmadik tényleg lehet hogy a megélhetése ként használ egy házilag készített traktort,és azzal hordja haza a téli tüzelőt...stb!Ha bárkit megállít a rendőr egy ilyennel megbünteti ezért meg azért,de mikor igazoltatnak és jön egy sötétített üveges X6-os BMV még a fejét is elfordíttya nehogy véletlen meg keljen állítani!Nekik kellene a törvényt betartani és pont ők azok akik a legtöbbször megszegik,ezek konkrétumok:lakott területen belül 50helyett 100-120 mert ők sietnek a Hotel hableányba ebédelni,indoktalanul használják a megkülömböztető jelzést,meg éjszaka szolgálati időbe alszanak a kocsiba(szemtanuja voltam)!Nekem nem azért vannak előitéleteim a hatóságal szemben mert megbüntettek vagy ilyesmi hanem azért mert NEM VÉGZIK A MUNKÁLYUKAT RENDESEN ÉS TISZTESSÉGESEN!
Az a gond, hogy hazánkban a rendőr és a többi állami szerv is jogértelmezőként "dolgozik", holott jogalkalmazónak kellene lennie, persze a törvények-jogszabályok is szarok, mivel nem csak egyféle képpen lehet értelmezni, ezért történhet meg, hogy pl. az egyik bíróságon súlyos büntetés kap valaki xy dolog miatt, a másik bíróságon meg semmit.
Egyébként csak hogy bedobjak egy témát: nekem egy motor nélküli PF 62-esem van, jelenleg azon agyalok, milyen motort kellene bele rakni, benzines-dízel, új-használt, közben elgondolkodtam az elektromos hajtáson is. A bekerülési költsége nyilván többe kerülne mint egy robbanómotorosé, de utána már csak be kellene dugni otthon a konnektorba, és feltöltődnének az akkumulátorok, persze tudom, hogy a villany sincs ingyen. Kiszuperált elektromos targoncamotort viszonylag olcsón lehet szerezni, csak az akksik ára meg a vezérlés nagyon drága. Viszont halkan menne:)))