Keresés

Részletes keresés

LittleHornet Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2234
Nem 6Voltos? Örülnék, ha generátor nélkül meg tudnám oldani! Az enyémben két tekercs volt párhuzamosan kapcsolva. Elogadom szívesen a segítséget, dobok majd mailt!
Előzmény: Istvan56 (2233)
Istvan56 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2233

Már bocs de ne tegyél rá generátort . A világítás tekercs 40-50W-os  azaz megfelelő elektronikával alkalmas tölteni az aksit, nem hiszem, hogy állandóan éjjel dolgozol vele.  Elektronikáben segítek  nyugodtan keress magánban is .

 

István

Előzmény: LittleHornet (2232)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2232

Úgy számoltam, hogy a generátor 10-20A-nál többet (200-250W) nem ad le, akkor az max 300W-tal terheli a tengelyt - amikor tölt, ez nem tűnt soknak egy 5 KW-os motornak. De amikor meg fel van töltve az akksi, akkor meg csak az esetleges világítás terheli de nappal az se, nekem ez nem tűnt soknak. B terv, hogy esetleg kikapcsolhatóvá teszem a töltést amikor csúcsterhelésen van a gép (mondjuk húzza az ekét). Éppen a kis terhelés miatt az ékszíjat sem kell nagyon feszíteni - ez is csökkenti a terhelést.

 

Megpróblok lendkerék nélküli fogaskereket venni - bontós mondta, hogy van ilyen - én sem akarom a lendítősúlyt növelni, talán lehetnek nem várt hatásai, pl.: a csapágyterhelés növelése, tengely erősebb csavarása, ki tudja, mennyire van rátartással tervezve a motor.

 

A 4 kerék architektúrát úgy képzelem mint ezen a képen, tulajdonképpen ez adta az ötletet. A rugós felfüggesztést meg azért akarom, mert a 4 kerékből egy soha sincs a földön terepen járáskor, és ez rontja a hajtást vagy a kormányzást - meg nem is különösebb feladat megcsinálni, ha készen meg tudom venni.

 

Előzmény: iskra (2228)
turner62 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2231

A Terra kerék nem megy rá a tengelyre, mert nem egyforma a hatszög.

A tied 27-es a terrá-é meg 26-os  de nem vagyok benne biztos.

 

Előzmény: f600 (2213)
turner62 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2230

Amit leírtál az pontosan így van!

 

Én még kiegésszíreném azzal, hogy a feszítő görgő csapágyait és a görgőt taró csapot is leellenőrízném nincs-e kikopva.

A barátomnak ilyen gépezete van és voltak ilyen problémák. Az eredeti szíjjat lecseréltük bordásra, mer a feszítő

miatt hamar széttört.

Persze ha hirtelen rárántja a feszítő görgőt akkor még a szíjj is szakadhat.

Előzmény: vonschwarcz (2229)
vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2229

képpel egyszerűbb lenne, de nem találtam, így röviden leírom.

 

Elöl a motor ékszíjtárcsája, hátul pedig a váltóé - alaphelyzetben az ékszíj laza és a motoron lévő U alakú lemez megfogja, így áll (a motor ékszíjtárcsája csúszik). 

 

Alul nagyjából középen van egy görgő, amelyet a kormányszarvról egy bowdennel kapcsolsz ki/be (ez a kuplung). Ha bekapcsolod, akkor az ékszíj megfeszül és elkezd hajtani. Gondolom a lengések csökkentése végett a bowden és a görgő között egy rugó van, azt gyanítom, hogy ez a rugó esetleg itt nincs és így nem tudja csükkenteni a lengéseket. Az ékszíj egyedül ezen a kuplunggörgőn vándorolhat, mind a motor mind a váltó tengelyén teljesen ki kell töltse a tárcsát. 

 

Ezért nem értem, hogy mikor és hogyan ránthat - ok, valóban nem olyan finom, mint egy kuplung, de ha óvatosan kapcsolod rá lehet csúsztatni és nagyon szépen indul meg.

Előzmény: józsika1986 (2226)
iskra Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2228

Üdv!

Szerintem nem zavarja a mágnesgyujtást a lendkerék.

Viszont pár dologgal számolj,a generátor hajtás igénye,a szijj ellenálása a jajtással ,a lendkerék többlet tömegerjével,habár nem feltétlen hátrány ,mert stabilizálja a motor fordulatszámát ám tulzott mértékben nem lenne elönyös.

A 4 kekerküvé alakításkoz miért akarsz rugózott tengelyt?

Gondolom az első kerék hajtást akarod meghagyni,avagy akompletten beépíteni a szerkezetet egy alvázba és úgy.

Én öszinte véleményem szerint nagyon nem javallom azt hogy rugózott tengelyen vidd át a vonóerőt.

Az hogy a modernebb nagytraktorok JD, Valtra ,New Holland ....stb rugozott első futóművel (lengőkaros rendszer) az ott nagyon más ott más a futómű geomertia ott nagy erők átadására tervezték a rendszert.

 

Én csak segégnyulványban gondolkozom,és rugózás nélkül.

Előzmény: LittleHornet (2219)
iskra Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2227

Üdv!

 Az ékszíj cserét próbáltad?

Egy jó minőségű szíj lehet a megoldás ,ja és a gyárilag megadott tipus.

Előzmény: f600 (2213)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2226

Eltájolódtam ékszij kupplung a téma most? :) 

nem lehetséges hogy nem fut egybe a spanoló-hajtó-és a hajtott tárcsa? akkor is előfordulhat olyan hogy kivándorol a szij a tárcsa szélére mielőtt lelökné visszaugrik az ékpályára  

vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2225

Kétlem, nekem ugyanolyan hibátlan.

Előzmény: f600 (2221)
baka38 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2224

Elösször probáld meg inkább egy erösebb rugoval vagy egy plussz rugo beszerelésével. Ez olcsobb megoldás mint egy uj notor. Nekem a fünyirotrakinál bevált.

Már mint ha egyáltalán az ugrást ugy érted hogy megcsuszik az ékszij.

Előzmény: f600 (2221)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2223

Nem bent a motorban van a kupplung hanem ugyanigy ebbe a hajtóműben van a kuplung harang a motoron a röpsúly

Előzmény: f600 (2221)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 1 2222

 A ROTAX motorokon is ilyen vagy ehhez nagyon hasonló lassitó hajtómű van kb 1:1/2  és  röpsúlykupplungos legalábbis nekem ami a M.A.G motoron van az igen ,ha jók az emlékeim ezeket a kaszákat is gyártották Rotax motorral 

Ettöl jobb képeket nem találtam de kivehető a hajtómű :) 

Előzmény: f600 (2221)
f600 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2221

ékszij vadi uj csapágy meg nincs kikopva mert néztem.ez az egy a gép átka az ékszij kuplunk.lehet szereznem kéne rá egy rotax motrot és direktbe kőtni de persze ákszijal mert ha jol tudom a rotaxba van a motorba ben kuplung nem?

LittleHornet Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2220

Itt van pár kép, hogy érthetőbb legyen:

 

   

Előzmény: LittleHornet (2219)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2219
Bizony önindító. Lusta vagyok rángatni:(, meg fiatal se leszek mindig.

A terv az, hogy leveszem a motor elejéről a berántó ormányt, ez olyan mint egy bögre, a pereme van a lendkerekhez rögzitve, az alján körbe meg van egy vágat a berántózsinórnak (mintha ékszíjtárcsa lenne), ide esztergáltatok egy tengelycsonkot, erre megy rá a fogaskerek meg a generátor ékszíja.

Van is egy kérdésem: miután ennek a tengelycsonkanak a talpa a lendkeréken feszik, elég közel van a gyújtás mágneseihez. Nem fogja megzavarni, ha acélból lesz? Most rozsdamentesből tervezem a talpat, mert az nem mágnesezhető, de bizonytalan vagyok igazán kell-e.

De ez csak az első lépése a 4 kerekűvé alakításnak...
Ezt meg úgy tervezem, hogy hegesztek egy alvázat, arra ráteszek két komplett GolfI első futóművet rugóstul, lengővillástul, kormányművestül. Ez a nyári program:)
Előzmény: iskra (2212)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2218

Jahhh :DDD előfordul:)))

Előzmény: vonschwarcz (2216)
vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2217

Nem hiányzik a kuplungbowden végéről a rugó - a görgőnél? Ha csak egy bowdened van, akkor lehet, hogy amiatt ugrik ha a görgőt ráhúzod az ékszíjra. 

Előzmény: f600 (2213)
vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2216

biztos belementek oldalról és nem jól kalapálták ki :)

Előzmény: józsika1986 (2215)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2215

lehet meg van törve  kitudja ... vagy lehet séges hogy csapágyas az éxijtárcsa tengelye

Előzmény: vonschwarcz (2214)
vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2214

Hogyan tud egy végtelenített ékszíj ugrani? Ráadásul úgy, hogy a kuplung egy feszítőgörgő.

Előzmény: f600 (2213)
f600 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2213

hello nekem honda f 600y van nincs egy két jo őtletetek az ékszij hajtáshoz mert van amikor nagyot szokot ugrani.amugy terra kerék rá megy?

iskra Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2212

Önindító????

 

 ez+2 feles és már indul is akár még a szibériában is :D

 

Na most komolyan hogyan is gondoltad?

Hova akarod felhelyezni a fogaskoszorút? / és az önindítót?

A fürgén akarsz változtatni? 

 

Mostanság én is agyalok azon amit valamikor beszéltünk ,hogy 4 kerekűre megcsinálni a szerkezetet.

De én csak egy segédnyulványban gondolkozom.Olyasmi lenne mint a kisrába és társai. Persze a kormányzás is hasonlóan lenne.

Előzmény: LittleHornet (2211)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2211
Önindítón dolgozom én is, ma kérdeztem bontót, adnak inditómotort fogaskoszorúval. Hozzá még egy geenrátor meg egy akksi és sose kell rángatni... És lesz rendes világítás is. Arat telefonban nem nondtak, de a vaterán 3-4ezer körül mennek az ilyenek. Trabi cuccok is megfelelnek!
Előzmény: Istvan56 (2204)
Kukuma Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2210

turner62 Creative Commons License 2012.01.04 0 0 2209

Hali!

Nekem mind a két motor eladó és az alkatrészt is oda adom vele, DE ha a PF -62 -re akarod rakni akkor én nem ajánlom, tapasztalatból mondom, hogy legalább 5- lovas motortól felfele kell rá.

Magam ellen beszélek de gondold meg, ha mégis úgy gondolod akkor még a szállításban is tudok valamellyest segíteni.

Előzmény: jocika8917 (2208)
jocika8917 Creative Commons License 2012.01.04 0 0 2208

engem érdekelne az egyik motor ha rálehet fogatni  a pf62 kistraktorra mert arra kéne

és ha eladó helyileg merre ven

 

Előzmény: turner62 (1896)
iskra Creative Commons License 2012.01.03 0 0 2207

OK.

Igen a szovjet gépek vaskezet igényelnek.

Kicsit rossz a képek minősége.

Úgy látom a hajtás az nagyjából megeggyezik az MTZ-05 el csak ez 2 hengeres motorral van szerelve.

Látom te is hóláccal szántol.

Előzmény: jozef78 (2205)
gyuszi1989 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 2206

Az önidítónál ami az ékszijtárcsán van fogaskerék az volt itthon nem tudom honnét származik de egy váltóban volt benne egy picit igazitani kellett a fogakon és igy stimmel a trabiéval.

A hidraulikárol meg holnap csinálok képeket

Előzmény: Istvan56 (2204)
jozef78 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 2205

Köszönöm a gépkönyvet!

Igen jól látod,JLO rockwell g.m.b.h. /typ:L152L/148ccm/ps 6.0/4500n/. egy robi 55-re cseréltem,és kaptam hozzá egy ekét is, sajnos azt még át kell alakítani.

Találtam egy pár rossz minőségű képet az mtz-ről még ősszel csináltam őket.

Egyébként igazad van,kétvaskézzel kell fogni,5liter vizet adtam le kb600nm-ren mire kiszántottam,de pontos és jó beállitással sokat javúlt.

 

Előzmény: iskra (2200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!