Na akkor szépen sorjában.
Megváltoztatom a motor geometriai tényezőit.
Mivel növekszik a hengerfurat nő a kompresszió viszony is.
Megmértem az égéstér térfogatát az jelenleg 23 cm3 a hasznos munkatér(azt jelenti a tiszta sűritésre rendelkezésre álló térfogat mikor a dugattyú lezárja az összes csatornát) az kb 120cm3.
Tehát a jelenleg a kompresszió viszony az 5.45 megjegyzem az MZ 150-é az majdnem 9.
Perszen nem akarok ilyen nagy mértékben felmenni vele.
A forgattyús tengely erősebb mint az MZ-é a hajtókar az kb azonos méretű.
Tehát megnövelem a sűritési végnyomást és kedvezőbb feltételeket termtek az égéshez.
A magasabb nyomáson nagyobb hő fejlődik és a munkavégző képessége is nagyobb a táguló gáznak.
A hengerfejből is lessz lemarva,valamint az égéstér alakja is enyhén változik,ez az égés közben keletkező örvénylés módosításával érem el.Mert az égés közbeni kedvező örvénylés javítja a hatásfokot és ezáltal elkerülhető a detonácíós égés(kopogás).
Ezért is pucoltam ki alaposan a hűtöbordákat a többlet hőtöl igy szabadítom meg a motort (ez már kicsit áramlástani kérdés ha gondold kitaglalom bővebben) mert olyan sorja volt rajta hogy alig ment a levegő a bordák között.Maradhat alacsonyabb a dugattyú illesztési hézagja.
Tehát az alap problémák megoldva.
A másodlgos mikor ezeket a motorkat terezték ne feledjük kb 30-40 éve nem volt 95-ős benzin és csak Arol-2t motorolaj volt.
A mostani félszintetikus ill szintetikus olajok nagyobb nyomáson is megfeleő kenést adnak.
Mégegyszer kihangsúlyozom hogy nem eszevesztett tuningolásba kezdek csak adok a motornak + erőt.
Az igazsághoz hozzátartozik a babi motor 50 cm3 és 2.8 le a simson pedig 3.6 .