Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
képpel egyszerűbb lenne, de nem találtam, így röviden leírom.
Elöl a motor ékszíjtárcsája, hátul pedig a váltóé - alaphelyzetben az ékszíj laza és a motoron lévő U alakú lemez megfogja, így áll (a motor ékszíjtárcsája csúszik).
Alul nagyjából középen van egy görgő, amelyet a kormányszarvról egy bowdennel kapcsolsz ki/be (ez a kuplung). Ha bekapcsolod, akkor az ékszíj megfeszül és elkezd hajtani. Gondolom a lengések csökkentése végett a bowden és a görgő között egy rugó van, azt gyanítom, hogy ez a rugó esetleg itt nincs és így nem tudja csükkenteni a lengéseket. Az ékszíj egyedül ezen a kuplunggörgőn vándorolhat, mind a motor mind a váltó tengelyén teljesen ki kell töltse a tárcsát.
Ezért nem értem, hogy mikor és hogyan ránthat - ok, valóban nem olyan finom, mint egy kuplung, de ha óvatosan kapcsolod rá lehet csúsztatni és nagyon szépen indul meg.
Szerintem nem zavarja a mágnesgyujtást a lendkerék.
Viszont pár dologgal számolj,a generátor hajtás igénye,a szijj ellenálása a jajtással ,a lendkerék többlet tömegerjével,habár nem feltétlen hátrány ,mert stabilizálja a motor fordulatszámát ám tulzott mértékben nem lenne elönyös.
A 4 kekerküvé alakításkoz miért akarsz rugózott tengelyt?
Gondolom az első kerék hajtást akarod meghagyni,avagy akompletten beépíteni a szerkezetet egy alvázba és úgy.
Én öszinte véleményem szerint nagyon nem javallom azt hogy rugózott tengelyen vidd át a vonóerőt.
Az hogy a modernebb nagytraktorok JD, Valtra ,New Holland ....stb rugozott első futóművel (lengőkaros rendszer) az ott nagyon más ott más a futómű geomertia ott nagy erők átadására tervezték a rendszert.
Én csak segégnyulványban gondolkozom,és rugózás nélkül.
nem lehetséges hogy nem fut egybe a spanoló-hajtó-és a hajtott tárcsa? akkor is előfordulhat olyan hogy kivándorol a szij a tárcsa szélére mielőtt lelökné visszaugrik az ékpályára
Elösször probáld meg inkább egy erösebb rugoval vagy egy plussz rugo beszerelésével. Ez olcsobb megoldás mint egy uj notor. Nekem a fünyirotrakinál bevált.
Már mint ha egyáltalán az ugrást ugy érted hogy megcsuszik az ékszij.
A ROTAX motorokon is ilyen vagy ehhez nagyon hasonló lassitó hajtómű van kb 1:1/2 és röpsúlykupplungos legalábbis nekem ami a M.A.G motoron van az igen ,ha jók az emlékeim ezeket a kaszákat is gyártották Rotax motorral
Ettöl jobb képeket nem találtam de kivehető a hajtómű :)
ékszij vadi uj csapágy meg nincs kikopva mert néztem.ez az egy a gép átka az ékszij kuplunk.lehet szereznem kéne rá egy rotax motrot és direktbe kőtni de persze ákszijal mert ha jol tudom a rotaxba van a motorba ben kuplung nem?
Bizony önindító. Lusta vagyok rángatni:(, meg fiatal se leszek mindig.
A terv az, hogy leveszem a motor elejéről a berántó ormányt, ez olyan mint egy bögre, a pereme van a lendkerekhez rögzitve, az alján körbe meg van egy vágat a berántózsinórnak (mintha ékszíjtárcsa lenne), ide esztergáltatok egy tengelycsonkot, erre megy rá a fogaskerek meg a generátor ékszíja.
Van is egy kérdésem: miután ennek a tengelycsonkanak a talpa a lendkeréken feszik, elég közel van a gyújtás mágneseihez. Nem fogja megzavarni, ha acélból lesz? Most rozsdamentesből tervezem a talpat, mert az nem mágnesezhető, de bizonytalan vagyok igazán kell-e.
De ez csak az első lépése a 4 kerekűvé alakításnak...
Ezt meg úgy tervezem, hogy hegesztek egy alvázat, arra ráteszek két komplett GolfI első futóművet rugóstul, lengővillástul, kormányművestül. Ez a nyári program:)
Önindítón dolgozom én is, ma kérdeztem bontót, adnak inditómotort fogaskoszorúval. Hozzá még egy geenrátor meg egy akksi és sose kell rángatni... És lesz rendes világítás is. Arat telefonban nem nondtak, de a vaterán 3-4ezer körül mennek az ilyenek. Trabi cuccok is megfelelnek!
Nekem mind a két motor eladó és az alkatrészt is oda adom vele, DE ha a PF -62 -re akarod rakni akkor én nem ajánlom, tapasztalatból mondom, hogy legalább 5- lovas motortól felfele kell rá.
Magam ellen beszélek de gondold meg, ha mégis úgy gondolod akkor még a szállításban is tudok valamellyest segíteni.
Az önidítónál ami az ékszijtárcsán van fogaskerék az volt itthon nem tudom honnét származik de egy váltóban volt benne egy picit igazitani kellett a fogakon és igy stimmel a trabiéval.
Igen jól látod,JLO rockwell g.m.b.h. /typ:L152L/148ccm/ps 6.0/4500n/. egy robi 55-re cseréltem,és kaptam hozzá egy ekét is, sajnos azt még át kell alakítani.
Találtam egy pár rossz minőségű képet az mtz-ről még ősszel csináltam őket.
Egyébként igazad van,kétvaskézzel kell fogni,5liter vizet adtam le kb600nm-ren mire kiszántottam,de pontos és jó beállitással sokat javúlt.
Angol nyelven van / gondolom nem lessz gond.A mértékegységek is amerikai mértékekkel vannak megadva azokat meg átváltod metrikusra,az sem lessz olyan gond.
Sok hasznos ötlet van benne,beletettem egy jellegzetes amerikai 3 kerekü kistrakit is , de azon a rajzon viszont a hajtás az az érdekes.