Keresés

Részletes keresés

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2251

"mert hol a másik ekefej?"

 

Ahogy én nézem,  ez egy kétfejes Robi váltvaforgó eke volt.

Foggalmam nincs, hogy hol a másik ekefej, a képeken nem látom :-)

Előzmény: iskra (2248)
gyuszi1989 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2250

Itt találtok képeket a hidraulikámról.

       Nem valami tökéletes de már készül a következő az teljesen be lesz csapágyazva.

       Ezt csak egy hirtelen megoldás volt de ahoz képest jól müködik.

iskra Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2249

Én is megcsináltam az égéstér szűkítést.

A hengerfejből 3mm lett leszedve az égéstés összességében 4cm3-at csökkent.

A felfekvő felületek hántolva és az égéstér polírozva lett.

Fel is raktam,gondolom hát kipróbálom,valamivel keményebb olyan MZ s lett a járása,ha minden jól meg holnap levideózom.

Így elsőre azt mondom ,hogy érezhető a többlet erő.

A kompresszíó viszony jelenleg: 6.7

Ez így a jelenlegi hengernél jónak mondható,habár ha leveszem a hengetfej tömítés vastagságát,és azt hogy a dugattyú nem a henger felső síkjáig meg így az aálltalam megadott kompresszió viszony nem teljesen valós .

 

iskra Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2248

Igen meg van hajlítva (csavarva) a széle.

 

kicsit drága ,meg hiányos ,mert hol a másik ekefej?

Előzmény: Dolmi mackó (2244)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2247

Olyan, mint ennek a donorja.

Előzmény: kék1 (2246)
kék1 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2246

Ilyened van a Kiporhoz?

Előzmény: Dolmi mackó (2244)
iskra Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2245

igen én is erre gondoltam királycsapos megoldás

Előzmény: turner62 (2240)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2244

Robi váltvaforgós eke átalakítva:

http://www.expressz.hu/gep-szerszam/kerti/hirdetes-29608353/

 

Mintha meg is lenne hajlítva, hogy jobban fordítsa a földet.

LittleHornet Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2243
Köszönöm, képet is, leírást is. Ötletes dolog, meggondolom.
Előzmény: turner62 (2240)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2242

turner62 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2241

A magas üzemanyag árak miatt itt a megoldás!:-)

 

turner62 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2240

Már volt fenn de itt egy kép.

Előzmény: józsika1986 (2239)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2239

billenős hid? mint pl:mtz előhid középen egy csappal van rögzitve amin mint a mérleg ugy billeg maga a hid:)

 

((((ennek még egy előnye ha az egyik első kerék defektet kap a jó oldalra éket a hid és az alváz közé és 3 keréken is megy:D)))))

 

ami házilag egyszerűen kivitelezhető én pl lada hosszúkardánbol csináltam:) a kardán hosszát megfeleztem ott /16-os fúró hijány /hegesztőtrafóval fujtam egy likat amibe belement egy 1/2"-os vastagfalú cső:) az alvázon kialakitott másik fél /mint pl vonólap/két fixen álló(az alvázon)vascső darab amin keresztül raktam egy 16-os menetesszárat(nem volt hirtelenjében más itthol) ott a billenési pont a kardánvillák megmaradtak és a kettő egy egyenesbe esik uh oda pedig két lada első agyat csupaszon (féktuskó,féktárcsa,porvédőlemez,stb.. nélkül) simán egy szilentcsavar függőnek beledugtam és kész:)

én igy csináltam

de amugy meglehet U-vasbol,csőböl, zártszelvényböl,akár miböl lényegében :) 

Előzmény: LittleHornet (2237)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2238

bár igaz :)

gyári gép? mert én arra is gondoltam hogy eleve a motor tárcsája és a hajtott tengely tárcsája nincs központban valami oknál fogva elment vagy vaalmi 

Előzmény: vonschwarcz (2229)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2237
Billenős? Az mi? Dobsz egy képet? Igazából a rugós se lehet bonyolult, a lengővilla két pontját csuklósan, meg a gólyaláb tetejét kell rögzíteni. Gyuszi szaktárs videóján pár hsz-szel korábban ez jól látszik.
Előzmény: Gokartos (2236)
Gokartos Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2236

Üdv!Miért nem csinálod meg rugós helyett inkább billenősre az első hidat mint a nagyobb gépeken is van!?Talán egyszerűbb!

Előzmény: LittleHornet (2232)
Istvan56 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2235

Ha az akkut világításra indításra használod  / 6V-os / világítótekercsed van egy tirisztoros automata töltő ellátja a feladatot  ! Akku max 45-50 Ah változatnál tötltőáram  max 4.5-5A  a világítótekercs  max terhelhetősége .

Tekintettel rá , hogy nagyrészt nappal használod mindig fullra tölti az akkut így .

 

 

István

Előzmény: LittleHornet (2234)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2234
Nem 6Voltos? Örülnék, ha generátor nélkül meg tudnám oldani! Az enyémben két tekercs volt párhuzamosan kapcsolva. Elogadom szívesen a segítséget, dobok majd mailt!
Előzmény: Istvan56 (2233)
Istvan56 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2233

Már bocs de ne tegyél rá generátort . A világítás tekercs 40-50W-os  azaz megfelelő elektronikával alkalmas tölteni az aksit, nem hiszem, hogy állandóan éjjel dolgozol vele.  Elektronikáben segítek  nyugodtan keress magánban is .

 

István

Előzmény: LittleHornet (2232)
LittleHornet Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2232

Úgy számoltam, hogy a generátor 10-20A-nál többet (200-250W) nem ad le, akkor az max 300W-tal terheli a tengelyt - amikor tölt, ez nem tűnt soknak egy 5 KW-os motornak. De amikor meg fel van töltve az akksi, akkor meg csak az esetleges világítás terheli de nappal az se, nekem ez nem tűnt soknak. B terv, hogy esetleg kikapcsolhatóvá teszem a töltést amikor csúcsterhelésen van a gép (mondjuk húzza az ekét). Éppen a kis terhelés miatt az ékszíjat sem kell nagyon feszíteni - ez is csökkenti a terhelést.

 

Megpróblok lendkerék nélküli fogaskereket venni - bontós mondta, hogy van ilyen - én sem akarom a lendítősúlyt növelni, talán lehetnek nem várt hatásai, pl.: a csapágyterhelés növelése, tengely erősebb csavarása, ki tudja, mennyire van rátartással tervezve a motor.

 

A 4 kerék architektúrát úgy képzelem mint ezen a képen, tulajdonképpen ez adta az ötletet. A rugós felfüggesztést meg azért akarom, mert a 4 kerékből egy soha sincs a földön terepen járáskor, és ez rontja a hajtást vagy a kormányzást - meg nem is különösebb feladat megcsinálni, ha készen meg tudom venni.

 

Előzmény: iskra (2228)
turner62 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2231

A Terra kerék nem megy rá a tengelyre, mert nem egyforma a hatszög.

A tied 27-es a terrá-é meg 26-os  de nem vagyok benne biztos.

 

Előzmény: f600 (2213)
turner62 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2230

Amit leírtál az pontosan így van!

 

Én még kiegésszíreném azzal, hogy a feszítő görgő csapágyait és a görgőt taró csapot is leellenőrízném nincs-e kikopva.

A barátomnak ilyen gépezete van és voltak ilyen problémák. Az eredeti szíjjat lecseréltük bordásra, mer a feszítő

miatt hamar széttört.

Persze ha hirtelen rárántja a feszítő görgőt akkor még a szíjj is szakadhat.

Előzmény: vonschwarcz (2229)
vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2229

képpel egyszerűbb lenne, de nem találtam, így röviden leírom.

 

Elöl a motor ékszíjtárcsája, hátul pedig a váltóé - alaphelyzetben az ékszíj laza és a motoron lévő U alakú lemez megfogja, így áll (a motor ékszíjtárcsája csúszik). 

 

Alul nagyjából középen van egy görgő, amelyet a kormányszarvról egy bowdennel kapcsolsz ki/be (ez a kuplung). Ha bekapcsolod, akkor az ékszíj megfeszül és elkezd hajtani. Gondolom a lengések csökkentése végett a bowden és a görgő között egy rugó van, azt gyanítom, hogy ez a rugó esetleg itt nincs és így nem tudja csükkenteni a lengéseket. Az ékszíj egyedül ezen a kuplunggörgőn vándorolhat, mind a motor mind a váltó tengelyén teljesen ki kell töltse a tárcsát. 

 

Ezért nem értem, hogy mikor és hogyan ránthat - ok, valóban nem olyan finom, mint egy kuplung, de ha óvatosan kapcsolod rá lehet csúsztatni és nagyon szépen indul meg.

Előzmény: józsika1986 (2226)
iskra Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2228

Üdv!

Szerintem nem zavarja a mágnesgyujtást a lendkerék.

Viszont pár dologgal számolj,a generátor hajtás igénye,a szijj ellenálása a jajtással ,a lendkerék többlet tömegerjével,habár nem feltétlen hátrány ,mert stabilizálja a motor fordulatszámát ám tulzott mértékben nem lenne elönyös.

A 4 kekerküvé alakításkoz miért akarsz rugózott tengelyt?

Gondolom az első kerék hajtást akarod meghagyni,avagy akompletten beépíteni a szerkezetet egy alvázba és úgy.

Én öszinte véleményem szerint nagyon nem javallom azt hogy rugózott tengelyen vidd át a vonóerőt.

Az hogy a modernebb nagytraktorok JD, Valtra ,New Holland ....stb rugozott első futóművel (lengőkaros rendszer) az ott nagyon más ott más a futómű geomertia ott nagy erők átadására tervezték a rendszert.

 

Én csak segégnyulványban gondolkozom,és rugózás nélkül.

Előzmény: LittleHornet (2219)
iskra Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2227

Üdv!

 Az ékszíj cserét próbáltad?

Egy jó minőségű szíj lehet a megoldás ,ja és a gyárilag megadott tipus.

Előzmény: f600 (2213)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2226

Eltájolódtam ékszij kupplung a téma most? :) 

nem lehetséges hogy nem fut egybe a spanoló-hajtó-és a hajtott tárcsa? akkor is előfordulhat olyan hogy kivándorol a szij a tárcsa szélére mielőtt lelökné visszaugrik az ékpályára  

vonschwarcz Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2225

Kétlem, nekem ugyanolyan hibátlan.

Előzmény: f600 (2221)
baka38 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2224

Elösször probáld meg inkább egy erösebb rugoval vagy egy plussz rugo beszerelésével. Ez olcsobb megoldás mint egy uj notor. Nekem a fünyirotrakinál bevált.

Már mint ha egyáltalán az ugrást ugy érted hogy megcsuszik az ékszij.

Előzmény: f600 (2221)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2223

Nem bent a motorban van a kupplung hanem ugyanigy ebbe a hajtóműben van a kuplung harang a motoron a röpsúly

Előzmény: f600 (2221)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.06 0 1 2222

 A ROTAX motorokon is ilyen vagy ehhez nagyon hasonló lassitó hajtómű van kb 1:1/2  és  röpsúlykupplungos legalábbis nekem ami a M.A.G motoron van az igen ,ha jók az emlékeim ezeket a kaszákat is gyártották Rotax motorral 

Ettöl jobb képeket nem találtam de kivehető a hajtómű :) 

Előzmény: f600 (2221)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!