Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nállam volt egyszer egy 6Le-ős MIA motoros kistraktor,javítani!Az 2ütemű szelepvezérelt Diesel motor volt,900 ford/perc volt a max fordulata!Egy házi építésű traktor vázra volt rászerelve és a traktor mögött egy 800-as lappal rendelkező korongfűrész volt amit a motor hajtott meg egy lapos szíjal!De a szomszéd településen is van egy amit használnak is abban már 9Le-ős MIB benzines motor van és maga a kinézete olyan mint a lovaskocsi!UAZ hidak és váltó van alatta,tehát 4kerék hajtású és fenyő mintás gumi van rajta!(-: Komoly kis szerkentyű 20-30mázsa fával az ártéren ahol mi elakadtunk az MTZ-vel simán elment!
Érdekes, hogy ezek a kistraktorokkal foglalkozó cégek nem nagyon hoznak be egytengelyes trakeszokat, pedik ahonnan behozzák a gépeket, ott biztos nagyon sok egytengelyes is van.
Amit behoznak egytengelyest, szerintem azt is nehezen adják el, gondolom nincs rá kereslet, egyrészt, itthon nincsenek nagyon elterjedve, másrészt, az a szegmens akinek ilyen gép "való", annak nincs rá megfelelő pénze :-( , akinek meg esetleg van, az négytengelyes japánt, vagy valami szocit vesz.
Pedig jó lenne, ha behoznák az igazán bitang kubota és yanmar egytengelyeseket is :-), azok között azért már akad nagy és erős gép is.
igaz ez is :) de a 2T trabié nem gyenge akkor inkább 4T-é bár kicsit drágább de erősebb:) és diffi minden megvan félfékesre is meg lehet oldani "hidnak jó két hátsó lengőkar pl:)
ott van benne csapágyház minden helyben bár azok lehet gyengék ,,, érdemesebb akkor hegeszteni egy alvázkeretet:) két csapágyházzal a szélein
én igy szerettem volna megoldani a 4T trabi váltóval+MAG 450-es motorral amiben röpsúlyos kupplung van bár akkor ha ékszij akkor az is jó kuplungnak: )
Csak azt azért nem csináltam mert a Tlt-tengely nincs rajta és nekem a végett kel egy egytengelyes bontottam egy rasant benzines kaszát négy kerekű 2+1-váltóvan 1:6-os végáttételekkel e-h kardán kaszálni ágapritó bármi meghajtására jó :)
azt épitem át egy vtengelyesre hasonlót szeretnék mint a Rasant junior csak keskenyebb kb 110cm-s nyomtávom lesz ha jol számoltam:)
ilyen volt ha minden jó ilyen lesz:) vagy hasonló annyi hogy én keretalvázat épitek hozzámotor a váltó felettez pedig felujitás alatt van augusztus óta
Véleményem szerint csak is szíjjkuplungos megoldás jőhet szóba az erőátvitelnél.
Végül is ha ősszepárosítod egy olyan váltóval ami elsőkerékhajtású keresztben elhelyezett motorú kocsié. Pl:trabi . A nylelstengelyre teszel egy jó nagy ékszíjtárcsát akkor még némi munka és van egy fasza kistrakid.
Nekem a volt munkahelyemen a Goldoniba 3hengeres Perkins motor volt,perkins adagolóval!A fogyasztását tekintve nagyon jó volt!Alig evett valamit,igaz nem szántottunk vele,de hatalmas nagy Tölgyfa rönköket húzgáltam bokáig érő sárban télen az erdőben!Volt úgy mikor 2keréken mentem vele!!((-:
de egy ilyen hajtotthidas pótkocsit épiteni is lehet:) bármilyen hidbol lényegében áttételen kereszül 540-es tlt-röl lehajtani
mivel összkerékhajtás nem kell állandóan hanem olyankor ha pl egy állandó sebesség fokozat kell arra a fokozattra áttételezni és akkor közel azonos fordulaton forognak a váltón keresztül lehajtott kerekek mint a kardánon hajtottak áttételen:)
De végülis mindegy a márka a japán motorok fogyasztásban nagyon jók amugy:) csak egy hátránya van az alkatrész árak:s mint nekem a kubota az 3henger 927ccm vizhütéses Rasant kaszában van inkáb ami olyan ,hogy generátor hűtő ... idegen tipusú mivel a gyárit sztem nem birnám megvenni:s de igy is jó
igaz azóta már átfujtam mootrt váltót a többi meg felujitás alatt van(kasztni stb...