Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nekem mind a két motor eladó és az alkatrészt is oda adom vele, DE ha a PF -62 -re akarod rakni akkor én nem ajánlom, tapasztalatból mondom, hogy legalább 5- lovas motortól felfele kell rá.
Magam ellen beszélek de gondold meg, ha mégis úgy gondolod akkor még a szállításban is tudok valamellyest segíteni.
Az önidítónál ami az ékszijtárcsán van fogaskerék az volt itthon nem tudom honnét származik de egy váltóban volt benne egy picit igazitani kellett a fogakon és igy stimmel a trabiéval.
Igen jól látod,JLO rockwell g.m.b.h. /typ:L152L/148ccm/ps 6.0/4500n/. egy robi 55-re cseréltem,és kaptam hozzá egy ekét is, sajnos azt még át kell alakítani.
Találtam egy pár rossz minőségű képet az mtz-ről még ősszel csináltam őket.
Egyébként igazad van,kétvaskézzel kell fogni,5liter vizet adtam le kb600nm-ren mire kiszántottam,de pontos és jó beállitással sokat javúlt.
Angol nyelven van / gondolom nem lessz gond.A mértékegységek is amerikai mértékekkel vannak megadva azokat meg átváltod metrikusra,az sem lessz olyan gond.
Sok hasznos ötlet van benne,beletettem egy jellegzetes amerikai 3 kerekü kistrakit is , de azon a rajzon viszont a hajtás az az érdekes.
Hát igen :( nem az abaj valóban ,hogy benzinfalókkal televan az út engem nem az zavar csak ugye beszélnek mindenféle ilyen meg olyan környezetvédelmi ....... Régi kgst időkbeli járművek még legyenek ameddig világ a világ :))) én kölyökkoromban anno a volgába,krazba-zil...(orosz remekművekbe) voltam belehülyülve mondjuk most se sokkal adtam lejjebb mert ladám van meg trabantom(bár utóbbi német de dupla:)) :D
csak valóban ez a fizetés ez édeskevés még kenyérre is épphogy elég nemm még tankolásra örülök ha mindig tankolni annyit tudok hogy épp elég legyen már lassan a sárga lámpába illő lesz izzót cserélni mert kiég :s mostmár nem ugy van mint régen hogy 10-20 vagy akár mennyi liter hanem egy ezresért ha nem akkor ezerötért:s tankolunk csak elég lesz cimszóval:s
Akkor végülis jónak mondható :) ha teljesitményt akarsz akkor anyag is kell:)
no én ezt példa képpen kérdeztem nekem egy 2T trabi motoros van de ugy hogy trabimotor+váltó+zsiguli híd direktben egy kardánnal összekötve ja 1200-es diffi,nekem is egy literes fűnyiró tank van rajta (gondoltam arra,hogy minek rá a 24 literes ugy se tankolom tele:)
És akkor próbaképpen utána akasztottam a boronát nem vetés alá hanem a kertben (50x40m ) 2000m2 gyep tehát vakondtúrásokat gyepet megszellőztetni ... kb 7 deciböl kijött
Nagyon jó megoldás:) és egyszerűnek is mondható:) ténleg csak gratulálni tudok én is :) nem csak az önindító hanem az egész gép :)
Fogyasztása milyen a motornak ? én csak népnyelvböl ismerem a pannónia blokkot állitólag nagy fogyasztású ,de ezzel ellentétben nagy nyomatékú,ezért kérdezem hogy mi az igaz belőle? :) ténleg nem kritizálni akarok :) távol álljon tőlem :)
Mint ahogy az a képen is látszik nekem a főtengelyre egy dupla ékszijtárcsa van feltéve. És erre az ékszijtárcsára van még egy fogaskerék felrögzitve és ebbe csatlakozik egy trabant indítómotor. Nekem berugókar megvan hozzá de eddig sem használtam mivel a dupla ékszijtárcsára tekertem egy kötelet és én igy indítottam.
A rugózásról pedig annyit hogy egy trabant komplett első részét szükítettem össze. Tehát nekem az első futómüvem egy tarabatn fütómüve.
A rógásról meg annyit hogy terepen tökéletesen müködik és a kerék kb 15-20 cm es emelkedésnél lóg csak a levegőben.
Érdekelne a Pannónia motor önindítos megoldása, nekem is ilyen traktorom van és hát negyon jó lenne ha nem kellene rugdosni. Meg valahogy korrekten megoldani a berugokar ehhelyezését hát kissé necces. Ha tudnál fotót küldeni a megoldásról megköszönném.