Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
billenős hid? mint pl:mtz előhid középen egy csappal van rögzitve amin mint a mérleg ugy billeg maga a hid:)
((((ennek még egy előnye ha az egyik első kerék defektet kap a jó oldalra éket a hid és az alváz közé és 3 keréken is megy:D)))))
ami házilag egyszerűen kivitelezhető én pl lada hosszúkardánbol csináltam:) a kardán hosszát megfeleztem ott /16-os fúró hijány /hegesztőtrafóval fujtam egy likat amibe belement egy 1/2"-os vastagfalú cső:) az alvázon kialakitott másik fél /mint pl vonólap/két fixen álló(az alvázon)vascső darab amin keresztül raktam egy 16-os menetesszárat(nem volt hirtelenjében más itthol) ott a billenési pont a kardánvillák megmaradtak és a kettő egy egyenesbe esik uh oda pedig két lada első agyat csupaszon (féktuskó,féktárcsa,porvédőlemez,stb.. nélkül) simán egy szilentcsavar függőnek beledugtam és kész:)
én igy csináltam
de amugy meglehet U-vasbol,csőböl, zártszelvényböl,akár miböl lényegében :)
Billenős? Az mi? Dobsz egy képet? Igazából a rugós se lehet bonyolult, a lengővilla két pontját csuklósan, meg a gólyaláb tetejét kell rögzíteni. Gyuszi szaktárs videóján pár hsz-szel korábban ez jól látszik.
Ha az akkut világításra indításra használod / 6V-os / világítótekercsed van egy tirisztoros automata töltő ellátja a feladatot ! Akku max 45-50 Ah változatnál tötltőáram max 4.5-5A a világítótekercs max terhelhetősége .
Tekintettel rá , hogy nagyrészt nappal használod mindig fullra tölti az akkut így .
Nem 6Voltos? Örülnék, ha generátor nélkül meg tudnám oldani! Az enyémben két tekercs volt párhuzamosan kapcsolva. Elogadom szívesen a segítséget, dobok majd mailt!
Már bocs de ne tegyél rá generátort . A világítás tekercs 40-50W-os azaz megfelelő elektronikával alkalmas tölteni az aksit, nem hiszem, hogy állandóan éjjel dolgozol vele. Elektronikáben segítek nyugodtan keress magánban is .
Úgy számoltam, hogy a generátor 10-20A-nál többet (200-250W) nem ad le, akkor az max 300W-tal terheli a tengelyt - amikor tölt, ez nem tűnt soknak egy 5 KW-os motornak. De amikor meg fel van töltve az akksi, akkor meg csak az esetleges világítás terheli de nappal az se, nekem ez nem tűnt soknak. B terv, hogy esetleg kikapcsolhatóvá teszem a töltést amikor csúcsterhelésen van a gép (mondjuk húzza az ekét). Éppen a kis terhelés miatt az ékszíjat sem kell nagyon feszíteni - ez is csökkenti a terhelést.
Megpróblok lendkerék nélküli fogaskereket venni - bontós mondta, hogy van ilyen - én sem akarom a lendítősúlyt növelni, talán lehetnek nem várt hatásai, pl.: a csapágyterhelés növelése, tengely erősebb csavarása, ki tudja, mennyire van rátartással tervezve a motor.
A 4 kerék architektúrát úgy képzelem mint ezen a képen, tulajdonképpen ez adta az ötletet. A rugós felfüggesztést meg azért akarom, mert a 4 kerékből egy soha sincs a földön terepen járáskor, és ez rontja a hajtást vagy a kormányzást - meg nem is különösebb feladat megcsinálni, ha készen meg tudom venni.
képpel egyszerűbb lenne, de nem találtam, így röviden leírom.
Elöl a motor ékszíjtárcsája, hátul pedig a váltóé - alaphelyzetben az ékszíj laza és a motoron lévő U alakú lemez megfogja, így áll (a motor ékszíjtárcsája csúszik).
Alul nagyjából középen van egy görgő, amelyet a kormányszarvról egy bowdennel kapcsolsz ki/be (ez a kuplung). Ha bekapcsolod, akkor az ékszíj megfeszül és elkezd hajtani. Gondolom a lengések csökkentése végett a bowden és a görgő között egy rugó van, azt gyanítom, hogy ez a rugó esetleg itt nincs és így nem tudja csükkenteni a lengéseket. Az ékszíj egyedül ezen a kuplunggörgőn vándorolhat, mind a motor mind a váltó tengelyén teljesen ki kell töltse a tárcsát.
Ezért nem értem, hogy mikor és hogyan ránthat - ok, valóban nem olyan finom, mint egy kuplung, de ha óvatosan kapcsolod rá lehet csúsztatni és nagyon szépen indul meg.
Szerintem nem zavarja a mágnesgyujtást a lendkerék.
Viszont pár dologgal számolj,a generátor hajtás igénye,a szijj ellenálása a jajtással ,a lendkerék többlet tömegerjével,habár nem feltétlen hátrány ,mert stabilizálja a motor fordulatszámát ám tulzott mértékben nem lenne elönyös.
A 4 kekerküvé alakításkoz miért akarsz rugózott tengelyt?
Gondolom az első kerék hajtást akarod meghagyni,avagy akompletten beépíteni a szerkezetet egy alvázba és úgy.
Én öszinte véleményem szerint nagyon nem javallom azt hogy rugózott tengelyen vidd át a vonóerőt.
Az hogy a modernebb nagytraktorok JD, Valtra ,New Holland ....stb rugozott első futóművel (lengőkaros rendszer) az ott nagyon más ott más a futómű geomertia ott nagy erők átadására tervezték a rendszert.
Én csak segégnyulványban gondolkozom,és rugózás nélkül.
nem lehetséges hogy nem fut egybe a spanoló-hajtó-és a hajtott tárcsa? akkor is előfordulhat olyan hogy kivándorol a szij a tárcsa szélére mielőtt lelökné visszaugrik az ékpályára
Elösször probáld meg inkább egy erösebb rugoval vagy egy plussz rugo beszerelésével. Ez olcsobb megoldás mint egy uj notor. Nekem a fünyirotrakinál bevált.
Már mint ha egyáltalán az ugrást ugy érted hogy megcsuszik az ékszij.
A ROTAX motorokon is ilyen vagy ehhez nagyon hasonló lassitó hajtómű van kb 1:1/2 és röpsúlykupplungos legalábbis nekem ami a M.A.G motoron van az igen ,ha jók az emlékeim ezeket a kaszákat is gyártották Rotax motorral
Ettöl jobb képeket nem találtam de kivehető a hajtómű :)
ékszij vadi uj csapágy meg nincs kikopva mert néztem.ez az egy a gép átka az ékszij kuplunk.lehet szereznem kéne rá egy rotax motrot és direktbe kőtni de persze ákszijal mert ha jol tudom a rotaxba van a motorba ben kuplung nem?
Bizony önindító. Lusta vagyok rángatni:(, meg fiatal se leszek mindig.
A terv az, hogy leveszem a motor elejéről a berántó ormányt, ez olyan mint egy bögre, a pereme van a lendkerekhez rögzitve, az alján körbe meg van egy vágat a berántózsinórnak (mintha ékszíjtárcsa lenne), ide esztergáltatok egy tengelycsonkot, erre megy rá a fogaskerek meg a generátor ékszíja.
Van is egy kérdésem: miután ennek a tengelycsonkanak a talpa a lendkeréken feszik, elég közel van a gyújtás mágneseihez. Nem fogja megzavarni, ha acélból lesz? Most rozsdamentesből tervezem a talpat, mert az nem mágnesezhető, de bizonytalan vagyok igazán kell-e.
De ez csak az első lépése a 4 kerekűvé alakításnak...
Ezt meg úgy tervezem, hogy hegesztek egy alvázat, arra ráteszek két komplett GolfI első futóművet rugóstul, lengővillástul, kormányművestül. Ez a nyári program:)