Ehhh. Leragadtam a régi jól bevált konstrukciónál. Akkor annyiban módosítanám a hozzászólásom, hogy a tölcsér perselyének a megkímélése érdekében is érdemes lazítani az gömbszíj feszességén. Bár, ha már ki van kopva a persely, már akkor is produkálja a gyors leállást. Az igazság az, hogy látni kellene. Persze, ha Harangozó Misi bátyánk áldását adta rá, akkor az úgy van.
Kedden beszéltem Ferenczi Gyurival, megdumáltam vele, hogy ha gatyába tudod rázni a Hammondot, akkor levisszük az egyik koncertre, aztán valaki muzsikál rajta egyet. :)
Találtam még két képet. A tölcsérnél jól látszik a gyorsmotor szélesített tengelye, a középső dörzstárcsa, majd még kivehető utána a lassú motor vékony vastengelye.
Az éxíj fesszességét a kétoldali 3-3 csavar meglazításával lehet állítani, ami az egész szerkezetet egyben mozgatja előrébb-hátrébb.
Aztán később áttértek a függőleges elrendezésre :-)
Az olasz lezlimotornál az éxíjfeszességre érdektelen a motorok siklócsapágya.
Ez vízszintes építésű. A nagyobb, baloldali motor a gyors. A motorok alatt van egy elektromágneses billentőszerkezet. Ez billenti a középső gumitárcsához valamelyik motor tengelyét. Na itt lehet a billentés erősségét szabályozni kis excenter csavarral. Ami valóban a motor csapágyát is kíméli, meg lustábban fut fel.
A középső gumitárcsa aztán folytatódik mint meghajtó éxíjtárcsa...
Szia! Gratulálok a Hammondodhoz, és a lezlihez. Rövid, de annál velősebb tapasztalataim szerint, a tölcsér és a dobrotor hirtelen felfutása, illetve megállása a túl feszes szíjak miatt lehetnek. Javaslom, hogy a motor siklócsapágyainak kímélése érdekében egy kicsit lazábbra kellene venni a feszességet. A felső tölcsérnél ezt úgy állítom be, hogy meglazítom a szíj feszességét, majd gyors fordulaton addig feszítem, amíg a szíj nem rezonál be a terheletlen oldalon, és a motor tengelyét megfogva a szíjat könnyen megcsúsztathatom a motor szíjtárcsáján. Ha így nehezen pörög fel a tölcsér, akkor a csapágya meg van kopva, vagy szorul valamiért. A felső tölcsér csapágyát tapasztalatom szerint csak túlnyomással lehet olajozni. De ehhez szét kell szedni.
A tölcsér elé a kúpot karton papírból könnyen megalkotható. A tartókat akár fogpiszkálóból, vagy vastagabb villany drótból lehet megcsinálni. A szigetelést használd a távtartónak, és a két végét csupaszítsd meg. Ha fordítva rakod fel a kúpot, érdekes rekedt hangja lesz...
Érdemes a lezlit tuningolni, lehet a hangján valamelyest javítani. Persze egy 147-essel akkor sem lesz megegyező.
A tölcsérre a kúp nagyon fontos. Régen VK7/Allsound LA2700-al játszottam. Pár évvel később sikerült szereznem rá kúpot Laurens jóvoltából. A szúrós pulzálás helyett egyből sokkal szebb, "hammondosabb" lett a hangja. Ilyen kúpot mutattam be amit Floyd71 készített tavaly. Nem túl bonyolult, mindenképpen érdemes pótolni.
A felfutási időhöz nincs köze a kúpnak, viszont a tölcsér az eredeti lezlinél is gyorsan fut föl, lassul. Gyakorlatilag 1-2 fordulat és "sebességben van".
A mélyrotor az, ami lomha. Ott 8-10 fordulatra van szükség. Meg kb. 3×-os hangerőre a magashoz képest. Van a motornál kis csavarral állítási lehetőség hogy a motor tárcsája ne szoruljon rá annyira a meghajtó tengelyre. Egész lomhára szabályozható vele. Jobb lenne ha ellenkező irányba forogna, de együtt lehet élni az azonos forgási iránnyal is, nem olyan lényeges.
Érdemes 800Hz-ig engedni csak mint az igaziaknál vagy a Motion Soundnál, az is javít valamit a hangon.
Végül amit nem vetettél föl, de olcsó megoldás. Érdemes 3 oldalról a nagy nyílásokat szinte teljesen betapasztani alul-fölül. Egy fatáblát betenni hogy csak 1cm-es rés maradjon. Így még jobban fog az eredetihez hasonlítani a hangja.
Örülök, hogy van ilyen forum és hogy rátaláltam tök véletlenül.
Röviden magamról: a Pink Floyd tribute band billentyűse vagyok egy M100-as Hammondom van és nem rég sikerült szereznem szó szerint egy tyúkólból egy Solton turbo jet leslie-t. Amig nem volt a Roland rotary pedálját használtam ami nem volt rossz de köze nincs az "analóg" leslie-hez ezt most már tudom és fülre is hallom. Sokáig vadásztam egy leslie-re, a Hammond leslie-k drágák nem volt annyi pénzem. Kiporbáltam sok leslie-t pl. Dynacord, Solton Elka stb. de egyik sem tetszett szarul szóltak a Hammondal. Ezt a Solton turbo-t csak azért vettem meg mert nagyon baráti áron adták és lesz ami lesz alapon. Hibátlan volt minden müködött rajta. Harangozó Misi barátom össze kábelezte az M100-al adott hozzá lábkapcsoló pedált, kézhez rakta nekem a sebesség kapcsolót. Nem nyúltunk a hangváltóhoz minden maradt a régi. Meglepetésemre nagyon jól szól, igaz hogy közé raktam egy tube pedált amitől szélesebb spektrumon szól és be lehet állítani azt a jellegzetes csöves torzítást. Ami zavar: A tölcsérről hiányzik a kúp, hirtelen áll le és indul a tölcsér e miatt hinyolom a jellegzetes lassuló vagy felfutó hangzást.
Számít e a kúp hiánya a hangzásban vagy nem? van e köze a kúpnak a felfutáshoz?
Érdemes e levinni a frekit 800 hz-re jobb lesz e a hangja ? Az alsó mély tölcsér és a felső egyirányba forog a leslie-nél ellentétes az irány ennek van jelentősége?
Ezekre a kérdésekre szeretnék választ kapni, amit elöre is meg köszönök!
Nem vagyok ezekben a dolgokban nagy mayer mert most öregségemre engedhettem meg magamnak hogy Hammondom legyen. :) de csodálatos hangszer a 80-as években csak álmodoztam róla mert nehéz volt beszerezni és az áráért egy lakást lehetett akkor kapni. Ha valakinek van eladó kupja vagy komplett tölcsér vevő vagyok rá bármilyen jó ami kompatiblis a soltonnal.
Jóöreg Sun Ra úgytudom nem is szívott, nem is ivott, helyette éjjelente próbáltak az Arkestrájával. Miles Davishez is volt egy-két jó szava, hogy álljon le cuccal.
Sun Ra amúgy szerintem nagyon aranyos ember lehetett (A linkelt videókból nekem egy jóságos papának tűnik:)). leforgatott 1974-ben egy 60-70 perces filmet, ahol a jó és a rossz közötti végső összecsapást egy hatalmas jazz koncert keretén belül bonyolították. Jazz-en belül ha jól tudom ő kezdett használni először szintetizátort, wurlitzer zongit. A kedvence azt hiszem egy Crumar szinyó volt.
Szia! Hát ez durva. Leginkább ahol az emelőkosaras daru látható, meg az emberek mellette, ott érzékelhető a domenzió. Egy mai sportcsarnok, versenyuszoda kicsike ehhez képest. Még a Keleti pálayudvar is. Hiába, amerika... Made In USA, ahogy a topik is javarészt :-) Egy sípos orgona folyamatos jóhangban tartása nem olcsó. Ennek meg #@{*?ß!đ!$Ł Fassang lacit meg kéne kérdezni.
Szia Zsolt ! Érdekes, amit belinkeltél ! Tudomásom szerint a mai napig földünk legnagyobb megépített orgonája. Hol máshol ? USA Atlantic City-ben található. 33 112 sípja van. http://www.oddmusic.com/gallery/om02700.html Üdv ! Gábor
Nekem is csak klónozott cd-n van meg. Hogy hogy került rá nem tudom, de csak a feliratokra tudok támaszkodni, ha éppen oda teszem:-) tehtube Zsolt talán többet tud segíteni Neked. Ő jobban ismeri Tony Monacó számait.
persze vannak alternatívák, volt fm transm. is neki de sistergett, az meg nem olyan amilyen kéne... mondjuk járműbe felesleges is a highend csoda, de sokan pl ipod vagy klónjai verzióval nyomják, az a legmobilabb...
-- szimizso1 én nézegetem a neten ezt a cdt, de valahogy sehol sem találom rajta azt a számot :( de a lényeg hogy monaco, akkor elég átnézni az ő albumait...
Azon a kis feketén már én is gondolkodtam de csak nekem is álom marad... :D Így van ahogy írod is, hogy ez tényleg nem zsákba cica. Teljesen valódi alig használt cuccok.
Van az egyszerű FM transmitter. Be kell dugni a szivargyújtóba. A kiválasztott csatornán FM sávon adja a "műsort", már csak a rádiót kell ráhangolni és mehet a zene. Van neki USB aljzata, SD kártyafoglalata, jack bemenete. Mindössze 2-3e ft. Ez gyors, olcsó mp3-asítás. Zsebrevágva bármelyik kocsiba azonnal bedugható.
Persze a kártyaolvasós beépített gépeknek jobb a hangja.
off... Juteszembe, 1 haver nemrég újított a kocsijába egy LG "mindenes" rádiót. USB-n lehet etetni (van egy 16GB-s mini pendrive beszúrva neki) és így garantált kb. 2 havi megállás nélküli változatos zene! Rádiót már nem is hallgat, illetve amit a Radio Swiss Jazz-ről és az AccuJazz Organ Radio-ról lementett pár gigát... Szóval nem rossz egy ilyen masinéria, pláne, ha az ember sokat van úton, mint ő is! És még drága sem volt a cucc! on...