Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Hát kinek milyen élménye volt melyik motorral. Nekem pl mikor még motor ként ment gondom nem volt vele soha, motorja nem csörgött nem kellett hazatolni stb. Kistraktorként erejével sincs semmi bajom csak a nem megfelelő karburátor miatt sokat eszik és kormolja a gyertyát. Mióta nálam van Jawa 350es karbi van rajta én erre gyanakszom, hogy ez nem a legjobb rá. Egy pannóniá-é van még nekem nem tudom érdemsebb lenne-e kicserélni?
Az az igazság annó pár Mz-t koptattam de azok közül bármelyik is akkor volt 19LE amikor szakadékba száguldott 110-el a végsebességével.
Volt forgalomba egy fajta adatait mellékelem az tényleg volt annyi papiron 5200 fordulaton és közben már szakadt szét. A DDR motorok teljesítménye mindig egy nagy varázslat volt mert " szétesés határán " működtetve adta le .
MZ TS 250
Gyártási év: 1973 - 1976 Hengerûrtartalom: 243 cm3 Teljesítmény: 19 LE 5200-as fordulaton Max. sebebesség: 125 km/h Súly: 144 kg
Gyártott darabszám: 110.899
Ha megnézed a P10 nyomaték görbét és az Mz-t rájössz miért nem használják trakesznak az Mz-t ,a hűtés a legkevesebb gond. a P10 félgázon max nyomaték határon van.
Én kb 40.000 km-t motoroztam 2 MZ-vel akkor / 1975-83/éreztem magam ezekután motoron amikor 175 CZ Jávára ültem .
Igen több Pannónia blokkos gép van ez amiatt mert mz-nek nehezebb megoldani a kényszerhűtést és akkumulátor kell az üzemeltetéséhez emiatt nem szeretik. Lóerőbe több mint a pancsi 3le-vel.
űdv szerintem hagyd meg az mz blokot csak a karbival kel valmit csinálni mert korvasok anyagot eszik szerintem ha érdekel ven egy mz karbim sőt ven egy mz etz 125 blokk de ha csak érdekel
Üdv! Jómagam is építettem egy 4kerekű kistraktort egy mz ts 250/1-es blokkból semmi problémám az erejével, viszont a fogyasztásával annál inkább. Egy olyan bő 20 perc alatt meg iszik a ménes közel 2 liter benzint sima járatással, a gyertyaképe száraz fekete én arra gyanakszom hogy túl sokat kaphat. Utána jártunk, hogy egy jawa 350-es Jikov karburátor van rajta a gyári mz-jéhez képest kisebb fúvókákkal (viszont a fővfúvókán kivül van egy kiegészítő fúvókája is) és kisebb levegő torokkal rendelkezik. Van egy 250-es pannónia karburátorom igaz felfogatása nem egyezik meg, de valahogy megoldanám a felfogatását, szerintetek érdemes lenne kicserélni? És mit gondoltok melyik lenne jobb egy pannónia blokk vagy ez az mz? Itt fogyasztásra és erőre gondolok. Válaszokat előre is köszönöm!
Nem elektromos szervókormány, hanem az orrba a vízvonal alákeresztbe beépített kisméretű hajócsavar, ami segíti a kis helyen történő manővarezést, ezt hajtottuk meg az említett motorral.
A briggs motorokat ismered-e egy kicsit mélyrehatóbban?
2004 környékén 3500+posta volt az ára. az még kibírható szerintem....
Várom a képeket.
Nálam is lenne mit csemegézni. Most éppen lomtalanításban vagyok. Igyekszem letisztázni a dolgokat, hogy olyan cuccaim legyenek, ami belátható időn belül használatba kerül.
Nem tudom mi legyen vele. Azt hallottam elég költséges a delejezés és nem sokan foglalkoznak vele, itt fel is adtam, lehet cserealap lesz belölle. holnap ha jó lesz az idö csinálok pár képet..és ámultok és bámultok mejd :-) a sok ócskavason...
A fürge lendkereket akarod delejeztetni? Az a tag a kompatens, aki a siófoki börzét szervezi! Nekem a pannóniám annak idején a lószart felsütötte az útról, és néha még kivágta az izzót is! :)
a váltó úgy áll, fékész a keret, meghagytam a csötengelyz annak csináltam keretet de nem lett jó. Esztergálni kellene egy csapágyházat a váltó szélére a féltengelynek. Ugye a robi 151 moci ment volna rá de az nem megy, erre szereztem egy intermotor álló 4 ütemü motort az menne rá, találtam a vastelepen fasza nagy átméröjü vaslemezt ami ki van vágva középen olyan mint egy O betü széles kerettel..:-) aztán vettem egy trakit trabi motor trabi és zsiga váltóval, azt kipofoztam indul megy jó a féke , de egy vonoszerkezetet kell rá csinálni olyasmit mint a tz-4k-nal van de nem hidraulikos lesz , szereztem kettes ekét lóvontatásút. De nem tudtam rendesen huzni mert az egyik szántott a másik kifordult.És erre megvettem a robi 52öt kicseréltem ezt azt és ez se indul..Most itt tartok , az ekét kell jobban beállítanom mert kicsit szét van hajolva a 2 fej és az lehet a baj..ugyhogy a fórumon felbuzdulva már van 3-4 motorom meg szerkezetek de csak a gyári honda a jó a kétütemüek nem mennek...van egy fürge motorom is de gyenge a mágnes a lendkerékbe el vannak törve a gyürüi, meg kicsit rozsdás a belseje azzal se tudom mi lesz..ugyhogy veszem a sz@rokat és szopok sokat....végén meg kézi taligával tolom a sok kukoricát amit letörök nyáron. :-)))) kicsit hosszu lett de tömören ennyi...