Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nekem trabi motor+váltó combó hajt lánccal egy ZSUK váltót, szerintem jól gondolkozol, holnap lefényképezem és teszek fel képet talán segít ha mást nem is legalább ötletet adhat.
Jó lenne! Megköszöném! :) Már szétturtam a netet! Igaz simson blokkost nem nagyon találtam,de mz,panonnia blokkos akad bőven! Egészen nagy gépeket csináltak pancsi blokkal! Meg lepet! Mondjuk nem sokkal drágább egy mz,vagy pancsi blokk!
Helló! Hát pont simson blokkot terveztem rá,esetleg mz! De néztem egy lifan 4t 125-ös blokkot is! Fő a simson swarbli amin filózok! Olcsó,kényszerléghütéses,meg könyen szerelhető! Na most a trabi az tény hogy 10-szer erősebb gyárilag! De azért kapart el mert ugyebár nyomaték nulla szinte és fordulatból meg kapar,és lendületből indultam mindig neki,ha meg már nem birt a súlyal fuladt,és akkor már csak kaparni birt! :/ Szóval én itt agyalgattam rajta,ha esetleg láncal összekötöm a váltót 1 simson blokkal akkor ugyebár igen lassan hajtódna meg a váltó és olyan lenne az áttétel hogy nem sok LE kell neki,mert lesz átétel rendesen! Mondjuk gondolom nem fogg menni max 30-al! De nem is kell több! Mint a U28-as traktor,amit 2 hengeres kis diesel hajt! Az is lassú,de hegyeket megtud mozgatniaz átétele miat! Vissza térve a trabira hátramenete rövidebnek bizonyult,mert úgy mindig feljebb tudtam vele menni a hegyen! Ahogy van a trabi váltó tengelye arra ráhegesztenék egy fogaskereket! Ami nagyobb mint a főtengely! Akor lassaban forogna,minél nagyobb a fogaskerék annál lassaban..... De sajna nem tanultam én ilyeneket,csak a netet boöngészem,meg agyalok rajta mi is és hogy is lenne jó,meg hátha valaki csinált hasonlót....
Ám az ismerősöd gépéről nincs egy képed,a váltó környékéről hogy is van össze hozva?
Szia egyik ismerösöm trabi váltót simson motorral hajt, lánc hajtással, igy lett benne 3+4 sebesség,aszfalton használja szépen elmegy mindenhol. de a hegymenetet, megrakva nem hiszem hogy birja. Mert az csak 2.7 lóerö a trabi meg 26, és ha az elkapar és alig megy ki a kertbe , akkor egy kis teljesítményü motor ezt hogyan tudná megoldani?
Üdv mindenkinek! Egy kis segitséget kérnék! Sajna eddigi kis munkásomat le kell cserélnem,illetve át kell épitenem! Egy öreg trabat 601-es kombi szolgált pár éve a házkörül mindenféle dolgok megmozgatására! Szóval sajna már túl soknak bizonyult a fogyasztása,és sokszor nem is volt elég erős a kerbe kihúznia futót..... Elég dombos helyen lakom! Szóval a következőn töröm a fejem már egy ideje: A trabant első futómüvét kiszedem váltóstól és valami motort tenék rá lánchajtásal! A trabi motort meg eladnám vagy méh,és a kaszni is! Van egy utánfutóm amihez esetleg hozzá tudnám barkácsolni ezt a futómüvet,mármint a trabiét! Anyi a baki hogy kézi féket fogalmam sincs hogy oldanám meg,meg csak az első két kereket tudnám fékesre,mert ez egy skif futó! :/ Kérdésem a következő lenne! Milyen motort ajánlanátok a trabiváltóhoz összekötésre ami birná a hegymenetett! (nyulazok,szóval javarészt széna és nyulbogyó szállitás) Esetleg valakinek jó ötlet,vagy mire figyeljek....
Még azon is agyaltam hogy esetleg hagyom a trabi kaszniba az első futómüvet és úgy épitek hozzá egy motor blokkot,csak lefaragom platósra a trabit! Sajna a trabi blokkal meghajtva túl hosszú az átétel és csak fordulatból bír dolgozni,úgy meg csak kapar,és nem bír kimeni teherel a kert végébe! Üresen kimegy! Na és ezért inkább valami lassabb átételes megoldás kéne,ami kibir menni! Na meg valami jó blokk ami birja is,meg nem is eszik sokat! A trabival 4-5 km-es munkás távon megettem 2-3 liter benzint! Volt hogy többet is! Kicsit hosszúra sikerült,de remélem nem gond és tán nem maradt ki semmi! Remélem valaki tud kis ötletel szolgálni.... Segitségeteket köszönöm előre is!
Üdv! Mit lehet kezdeni azzal a jelenséggel, ha a kistraki szivató nélkül indul kb. 2 rugásra? Ezt azt jelentené, hogy többet kap a kelleténél? Tűt már nem lehet lejebb rakni! (Mz 250-es blokkról van szó, pannónia karburátorral ha valaki nemtudná :) )
Kösz, a tippet a régi karbi természetesen meg van, így van lehetőségem próbálkozni ill, bújom a NET-t is, mert már csak ez kell a " bódottsághoz" és megy a gép, ha időm engedi teszek fel róla képeket, szerintem pipec kis gép lesz, ha össze áll végre sajnos egy piti hiba miatt szívtunk vele 5-6 estét de már látom az alagút végét:-))).
Tulajdonkép most is használható, de zavar, hogy játszanom kell a gázzal azért, hogy ne álljon le, ill a sok szivató gondolom sok üzemanyagot is jelent:-((.
Amennyiben időm engedné lehet, átalakítom diesel motorosra , szerintem 1 kis Fiat diesel pont elférne az orrban.
én ugy emlékszem az 2 fordulat kifele, de érezni fogod hogy javul e, eszembe jutott ugy csaltam ezekkel, hogy a alapjárati fuvőka 45 ös, és fuvokadörszárral bövitettem rajta , így a sok levegöhöz több benzin ment , kicsit joobban füstöl alapjáraton de nem vészed.
fa van több fuvőkád vagy a régi alapjárati fuvokáját azt bövitsd meg kicsit és próbáld...
Nem tudom mire gondolsz 3 vagy 4 csavar. Prőbáld az oldalán a levegö csavart betekerni teljesen és kifelé1.5 fordulat onnan prőbáld. De ha uj fajta akkor még a gázbovden akaszto fül mögött is van egy keverék csavar amit müanyag dugo zár le egy lemezcsavar becsavarással ki tudod szedni. Akkor szokott ilyet csinálni mikor farsot sziv, az uj karbinak van egy kicsi szimeringje is a uszoházba ami rossz lehet.
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni az alábbi ügyben.
Van egy trabant motoros kistraktorom, sajnos a régi karbim meghalt ( 3 csavaros karbi volt), feltettem rá egy "újat" (4 csavaros) szivatóval beindul, de nagyon pörög, viszont ha visszanyomom a szívatót szépen, lassan leáll, ha gázt adok iszunyúan felpörög, és ha nem játszom a gázzal ismét leáll?!! Soha nem volt tarbantom, így minden segítséget szívesen veszek tudna valaki segíteni mit és hogy állítsak be?, a traki tavaly került hozzám volt gondja, de most végre összeállt már csak ezt kéne megoldani.
Nem is tudtam, ennyire értek hozzá:) Én csak szépet akartam...
Ja meg ráhordtam 10 talicska komposztot a földre, közben gondolkodtam, hogy valami puttonyt rárakok a Fürge elejére egy kerékkel, mint egy motoros talicska. Láttál már ilyet?
Jó lesz a futód! Alig várom, hogy nekiállhassak az enyémnek de csak júniusban jutok oda.
jaja majd leszakad a hátam, a honda kapa után a robi 151 robosztus állat, he nem figyelek ugy elássa magát alig birom kiszedni, ha meg nagy gázt adok szemem szám tele... de legalább egyik megy...