Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ezt akkor nem értem,az enyémet sikerült meg mérnem és 175kg volt az elejére kötött
felező nélkül,az vagy 20kg,és te mégis olyan könnyen kezeled,vagy sokkal jobb a tiednek a súlyelosztása, hát hiába aki ért hozzá az ért hozzá.Az enyém egy 1963-as gyártású
gép,az a baj nagyon nehezen kaptam hozzá alkatrészt költöttem is rá elég pénzt,és nincs
is hozzá gyári munkaeszköz.
De végre sikerült felujitani,de a sors furcsa fintora hogy tegnap mentünk volna krumplit
vetni,és nem indult be,szikra van,üzemanyagot kap, a gyertyát ha megmelegitem akkor
pöfög eggyet kettőt de annyi.Szerinted mi lehet vele?
Pontos adatot nem tudok ,de kb a váltóekével és a pótsulyokkal van 150 kg az biztos mert az eke magában 18 a pótsúly az 40 kg a gép meg önmagában szerintem 90kg .
Ha lessz lehetőségem egyszer megmérem.
A racsnis kerék előny,mert látom a te esetedben nincs difi.
Mivel már nagyon kellett a fák alatt kapálni-kézzel nem igazán szeretek- ,szántani meg nem szoktan, mert nem terem meg ott semmi, így ismét nekiláttam. Szétszedtem, de minden jó volt összerakva. Megtisztítottam a réégett koromtól mindenhol. Összerakás után a 3. rántásra beindult és azóta is működik rendesen. Hát igen meglepődtem hogy elkezdett ketyegni. Igaz megigértem neki, ha nem indul a MÉH telepen végzi.Húsvét környékén megyek Gömrőre, majd jelentkezem ha tudom pontosan mikor és megboltoljuk a fogaskereket. Csak az a baj az asszonyis ott lesz velem. Az meg már tudod milyen!?
Szerintem fölösleges. A videó alapján nem megy az olyan gyorsan, szerintem pont jó a sebesség, így legalább szépen fordít az eke, mint a képen látszik. A szép talajmunkához mindig kell mentsebesség. Ha fáradékony vagy egy jó tanács: két féldeci szilva pálesz után benyomsz egy tenyérnyi szalonnát, jóféle hagymával, és utána bírod. Az őseink is így szántottak egész nap.
A difi nem úgy működik, hogy a két féltengely fordulatának összege állandó? Ez akkor fordulat duplázódást okoz, ami még kompenzálható, ha a váltót nem 3-ba, hanem 1-be teszi. Hm?
Sajnos már nem gyártják. Magyarok is tudtak jó motort gyártani, igaz az általad említett licensz alapján. Megvan a gyári kezelési utasítása, de ide nem tudom feltenni, még az első oldalt sem. Pesten az Asztalos Sándor uton gyártották.
Volna egy problémám de nem tudok rájönni hogy mi lehet az oka.
A pannónia kistraktorommal van a gond. Amikor beindítom fél gázig szépen reagál de viszont amikor egy kicsit többet nyomok neki elkezd fulladni a motor. A karbinak annyi hibája van hogy a subertű eléggé kopott meg a suberházban is elég jól mozog.
Ebben teljesen igazad van, ilyen tulajdonsága is van a difinek, csak az a bökkenő, hogy ebben a formában a kihajtó féltengely gyorsulni fog , mégpedig a bolygókereék-napkerék fogszám arányában. Itt meg éppen lassítást kell elérni. Ha nem hiszed el tégy egy próbát!