Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Gondolkoztam, amit írtál. Minek a menet, ha átdugom és a végét elhajtom? A feje kicsit vastagabb lenne, beesni nem tud, kifelé az elhajtott vég nem engedi.
A dugó falvastagsága 12-14mm körül van (ebből lejön a horony), a henger 72mm-es, a gyűrű 3x3mm-es, oldalstiftes. A korábbi stiftek vagy 3mm-esek, ekor a középpontjuk a horony falába esik, vagy 2mm-esek, ekkor a teljes stift benn van a horonyban, értelmeszerűen a horony alsó szélén.
Én hamarább harapok!Amúgy készül a szecskám is már.Megvan a tengely,ékszíjtárcsa,ami lendkerékként is funkcionál majd mint a tieden.Kb 15kg.A tengely 60-as ,ehez komoly csapágyházat csinál a szaki.Egyedül a késtartó két 250-es tárcsát kell még beszereznem.Ilyen nincs a szakinak.Brutál lessz!!
Az a helyzet,hogy a motor tengelye kúpos-ékes és olyan kuplungtárcsa van a gépben mint az autókban.Kinyomó csapágy meg ilyesmi.A főtengely 28 mm .A kuplungharang a blokkhoz 6db csavarral rögzül.Szerintem nem lehet akármit rárakni.
Kiszaladtam megnéztem a technikát, próbáltam bele tekerni több csavart is, de a menet vagy nem sima menet hanem sűrűbb vagy már meg van nyomorgatva. Holnap megpróbálok kieszelni valamit, köszi a segítséget!
Kivettem ma a trakiból a blokkot (mz ts 250/1) kuplung felőli oldalon fordítva volt betéve a szimering rugóval kifelé nézett (köszönet az előző gazdának :) ) másik oldalon levettem a dinamó álló részét viszont a forgó részét nem tudja valaki hogyan lehet levenni, hogy ne sértsük meg?
benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.