Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Valamit nagyon nem sikerült a helyére rakni! a tájoló csavarnak / gyújtás alaplap / közép állásban kell lennie ez arany szabály fogadd el a jelen helyzetedben véletlenszerűen berobban az "anyag a hengerben "
igen nekem kellett de azt ugyanúgy tettem vissza ékkel együtt ahogy levettem (mz ts 250/1). Hetek óta kinylódok van simsonom is azt csukott szemmel beállítom de ezt nem vagyok képes.. :S
csak az a bajom, hogy az alaplapot már nem tudom hova forgatni mert már nem lehet. reszeltem rajta picit hogy tudjak még fordítani így érte el a 3mm-ert.
Sziasztok! Lenne egy hajtóműházam kistraktor készítéshez lehetne használni ha valakit érdekel irjon emailt és ott beszélünk Emailcím: vargusz@citromail.hu
:-D nekem is van egy ilyen robi151 és egy 52 motorom, már mindent cseréltem, csak alaplapi gyujtótekercset nem ,de még mindig nem megy.... vettem másikat az beindult.. :-)
Ha egy motornál írtózatosat durran a kipufogóban azt mi okozhatja? Előgyújtás jól van beállítva! Indulni egyáltalán nem akar ha meg már túl szivta magát gondolom akkor berobban a kipuffban. De ezt mi gyújtja be? És akkor ha van ami begyújtja miért nem indul be? Már teljesen tanácstalan vagyok hol beindul a gép hol nem :/
Üdv urak! Létezhet olyan, hogy ha egy motor nagyon le van folytva beköpi a gyertyát? 250es mz trakimra csináltam kipufogót aminek a könyök csöve olyan 35ös átmérőjű lehet, a kipuff egy 25 cm hosszú, 80x80as vékonyfalú zártszelvényből van csinálva ennek a háromnegyed része üres, a végében pedig egy háromnegyedes csőből csinált simson szerű hangtompító van elrejtve. Átmérője a tompító csöve olyan 21 mm lehet. Alapjáraton eljárkál gázadásra pedig elkezd gyengülni majd mintha kihagyna a gyújtás és leáll és nem indul. Gyertya kép fékony filmréteges olaj, tehát nem vastagon feketére köpött. Bajlódok a motorral egy ideje már majdnem jó lett de most ezt csinálja. Köszi a segítséget előre is!
Teljesen igazad van. Azért szántottam így mert csak a fólisátornak akkartam egyenlőre megcsinálni. Ma sikerült letakaritani a kukoricaszárat és szétszórtam a trágyát is. Holnap remélem eltudom kezdeni a szántást is.
Üdv! Végre jó a gépsas ! :D :D 3 hetes kinylódás után úgy néz ki jó lett. Állítottam a gyújtást ide oda karbit pucoltam 100szor 2 láda gyertyát néztem meg nála de egyikkel se akart jó lenni. A végén egy bosh 2 pólusú ladából kiszedett gyertyát tettem bele, igaz hosszú mentes de volt gyertya bőven leszedtem az összesről az alátétet és ráraktam, hogy egyméret legyen mint a rövid mentes. Igaz nem egy túl jó megoldás, de nem fúj ki! Egyébként ezzel a gyertyával is nyügösködött eleinte, de aztán hírtelen jó lett megszűnt a füstölése amit még nem értek, hogy miért de jó hálistennek! És ez a lényeg! :D Remélem a holnapi indításnál is ilyen pöccös lesz .
-azért jobb hogy elől van a motor ,mert ellensúlyt ad mikor szántasz,mert nem csak az eke súlyát kell kiegyenlíteni,hanem az ekére ható lefele szorító erőt(az nem megolgás ha orron jár az eke és ezzel kiegyenlíteni!).
Ha megnézeg a többi gyári kistraktor (Fürge ,Holder,Goldoni...stb) ott is ez a konstrukcíó van,persze megnőveli a gép hosszúságát ,valamint a fordulókört .
-A váltót amúgy is szét kell szedni ,mert a nyelestengelyt meg kell csapágyazni,harmadrészt a tányérkerék adott forgásirányra lett tervezve.Előremenet! Így vannak kialakítva a fogazás moduljai (fersze foroghat fordítva is de nem véletlen tervezték ilyenre) .
-Az MF-70 az más mert az elsősorban kaszálásra lett tervezve nem szántásra!.Ott szintén súlyelosztási problémák vannak.
-speer difi :szántottál már szalonnás ,nedves talajt, PL : MTZ,v Dutra ,vagy a nagyobb traktorok . Ott a válasz!
Mert szántáskor a barázda fele megdől a gép ,tehát a súlypont a barázda fele tolódik el,a tarlón járó kerékre kissebb nyomóerő hat = kipöröghet.Vagy saras,jeges úton történő szállítás
A szorított difi segít kisküszöbölni ,persze hátrányai is vannak,pl: jkanyarodás,fordulás ,de optimális beállítás megoldja.
Pl : Diffzár
Pesze nem mocsarat akork szántani.
A tevezés során igen kemény igénybevételre tervesztem,ez látszik a konstrukcíón,nagyon sokat kíbír,dögerős .
Sok példát lehet meríteni a nagygépekből lehet alakmazni kis méretben.