Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Kivettem ma a trakiból a blokkot (mz ts 250/1) kuplung felőli oldalon fordítva volt betéve a szimering rugóval kifelé nézett (köszönet az előző gazdának :) ) másik oldalon levettem a dinamó álló részét viszont a forgó részét nem tudja valaki hogyan lehet levenni, hogy ne sértsük meg?
benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.
Megválnék a képen látható GAZ váltómtól, áttételei nem passzolnak a Trabi motorhoz. Tolókerekes, 4+R fokozat. Ami miatt érdekes lehet, a kapcsolható mellékhajtás. Van mögötte GAZ felező is, lehet, hogy az is kikerül a gépből.
egészen furcsa a helyzet. radiális furatokban van körkeresztmetszetű csap a horony oldalában oldalcsapos gyűrűnek (3 db!) de le van köszörülve a fejük, így nem lóg bele a horonyba. csak látom az aluban a rezet. nem értem, hogy sikerült ez.
Valóban és az alu sokkal nagyobbat tágul, mint a réz, ezért a valóban kisehet. Esetleg hőzsugorral teszem össze: a meleg aluba (kitágult lyukba) beledugom a hideg rezet? Milyen meleg lehet a dugattyú oldala? 2-300 C?
A hó lassan elolvad de itt a kép.Csak már elkezdtem szétbontani,de még így mentem vele.Szimeringeket kell cserélnem,utánna festem.Meg a kormányt vissza alakítom szarvasra.
A 3 gyürüsnél az alsó és a felső lehet 1 vonalban,a középső pegig ellentétesen.
De figyelni kell hogy ne essen bele az öblítő nyílásba.
Nem teljesen kocka a kesesztmetszete a szegnek ,hanem sliccelt met úgy illeszkedik a gyürü. (de gondolom 1 kis furat is fogja a szeget a horonyban)
A motort meg úgy indítja hogy kitámasztja egy szerkezez a szelepet ilyenkor nincs kompresszió és így tekeri fel az indítási fordulatszámra ,maj elengedi és beindúl.
Tuti, hogy hamislevegővel van dolgod. Mint írták, főtengelyszimmering, vagy kopott súber, egyéb illesztési, vagy tömítetlenségi gondok lehetnek. Én az MZ-s koromban átalakítottam a szívócsonkot. Leesztergáltam a felfogórész bilincs szerű részét, és egy vásznas csővel, és két awab bilinccsel pótoltam. Úgy már megbízható alapjárata lett. Csak az a fránya 6v...