Keresés

Részletes keresés

Istvan56 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2896

Igen a kúp segít, a tengelyben levő furat is kicsit kúpos segítve a megvezetést .

könnyen fog menni

 

 

 

Előzmény: turner62 (2894)
Istvan56 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2895

Emlékeim szerint igen, látni fogod. Nem kell elméletileg nagyot ütni nem kell "5 kg kalapács"

 

 

Előzmény: caterpillar20 (2892)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2894

Oda biza! Betekered koppanásig, de a végét nem árt kúposabbra köszörülni!

 

Előzmény: turner62 (2893)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2893

Köszi!

 

Előzmény: Istvan56 (2891)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2892

Oda kell betekerni a csavart ahol a megszakító bütyök rögzítődik, a főtengelybe? 

Előzmény: Istvan56 (2891)
Istvan56 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2891

Így van !!

Jól emlékszel .

 

István

Előzmény: turner62 (2889)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2890

Köszi előre is!

Előzmény: turner62 (2889)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2889

Ha jól emlékszem bele kell tekerni egy hosszú csavart, feszétésig és megkopintani kalapáccsal.

De ne vedd méregnek! Mindjárt utánna nézek, már elfeledtem.

Előzmény: caterpillar20 (2888)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2888

Kivettem ma a trakiból a blokkot (mz ts 250/1) kuplung felőli oldalon fordítva volt betéve a szimering rugóval kifelé nézett (köszönet az előző gazdának :) ) másik oldalon levettem a dinamó álló részét viszont a forgó részét nem tudja valaki hogyan lehet levenni, hogy ne sértsük meg?

turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2887

Persze azért egy nagyfordulatú motorba ezt nem követném el!

Előzmény: turner62 (2886)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2886

Amit most leírok az kimondottan barkácsolás. De én így csinálnám meg, mivel nem igen van sok választás.

Ha valakinek jobb ötlete van az írja meg, hogy tanuljunk belőlle.

1.,

Szóval én úgy csinálnán, hogy a stift átmérőlyétől 0,5 mm-rel kissebbel áfúrnám a dugót a stift helyén, majd kb félig befurnám

a megfelelő méretre. Majd készítenék rézből  (pl. lánghegesztő pálca) egy olyan kúpos tűt, mint a karburátorban lévő subertű.

A hossza érjen át a dugó falán. Ezt bele ütném passzosan és a belső oldalon elhajlítanám. A gyűrű felűli részt méretre vágnám és 

tűreszelővel finoman kialakítanám a kívánt méretre.

2.,

A másik megoldás pedig rézből csinálnák egy megfeleő méretű csavart (ahol a gyűrű van ott nincs menet) a dugót átaligfúrnám

menetet furnék bele. Csavar behajt átalig, másikoldalt ráhajtanám, nyitolnám. Méretre vág reszel.

 

Tudom kicsit kókányolás. De van jobb ötlet?

Előzmény: LittleHornet (2885)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2885

benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.

Előzmény: turner62 (2883)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2884

Grat!

Ha jobb idő lesz most már fel kell, hogy keresselek!

Milyen kulcsot vigyek a motor leszereléséhez! :-)

Előzmény: sanya 1978 (2876)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2883

Erre van egy jobb megoldás!

Megvan a helye hova kellene tenni?

Előzmény: LittleHornet (2877)
robi250t Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2882

Üdv! erre bármilyen vízszintes főtengelyű motrot rálehet tenni?

Előzmény: sanya 1978 (2876)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2881

Gondolom mókolva lett.

Nekem a gyári dugó van benne és kocka keresztmetszet és sliccelt fej.

Lehet hogy nem akartak bíbelödni vele,ezt a primítív megoldást választották.

Előzmény: LittleHornet (2878)
83aslacibá Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2880

Ez tényleg jó fogás lehet valakinek akinek van egy kis tőkéje:

 

http://www.jofogas.hu/csongrad/Kerti_traktor__kistraktor_3719411.htm

hungryhog Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2879

Tisztelt Kollégák!

Megválnék a képen látható GAZ váltómtól, áttételei nem passzolnak a Trabi motorhoz. Tolókerekes, 4+R fokozat. Ami miatt érdekes lehet, a kapcsolható mellékhajtás. Van mögötte GAZ felező is, lehet, hogy az is kikerül a gépből.

Üdvözlettel, M. Zsolt

 

LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2878

egészen furcsa a helyzet. radiális furatokban van körkeresztmetszetű csap a horony oldalában oldalcsapos gyűrűnek (3 db!) de le van köszörülve a fejük, így nem lóg bele a horonyba. csak látom az aluban a rezet. nem értem, hogy sikerült ez.

Előzmény: iskra (2874)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2877

Valóban és az alu sokkal nagyobbat tágul, mint a réz, ezért a valóban kisehet. Esetleg hőzsugorral teszem össze: a meleg aluba (kitágult lyukba) beledugom a hideg rezet? Milyen meleg lehet a dugattyú oldala? 2-300 C?

Előzmény: caterpillar20 (2870)
sanya 1978 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2876

A hó lassan elolvad de itt a kép.Csak már elkezdtem szétbontani,de még így mentem vele.Szimeringeket kell cserélnem,utánna festem.Meg a kormányt vissza alakítom szarvasra.

Előzmény: turner62 (2571)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2875

Hát nem tudom a lánc meddig bíná.

 

Én kispolszli váltót raktam volna be és az elé kötni a pancsi blokkot.

Előzmény: Babszi207.300 (2865)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2874

Hát nem tudom,mert a nincs benne szeg?

A 3 gyürüsnél az alsó és a felső lehet 1 vonalban,a középső pegig ellentétesen.

De figyelni kell hogy ne essen bele az öblítő nyílásba.

Nem teljesen kocka a kesesztmetszete a szegnek ,hanem sliccelt met úgy illeszkedik a gyürü. (de gondolom 1 kis furat is fogja a szeget a horonyban)

 

A motort meg úgy indítja hogy kitámasztja egy szerkezez a szelepet ilyenkor nincs kompresszió és így tekeri fel az indítási fordulatszámra ,maj elengedi és beindúl.

 

Előzmény: LittleHornet (2869)
Lki1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2873

Tuti, hogy hamislevegővel van dolgod. Mint írták, főtengelyszimmering, vagy kopott súber, egyéb illesztési, vagy tömítetlenségi gondok lehetnek. Én az MZ-s koromban átalakítottam a szívócsonkot. Leesztergáltam a felfogórész bilincs szerű részét, és egy vásznas csővel, és két awab bilinccsel pótoltam. Úgy már megbízható alapjárata lett. Csak az a fránya 6v...

 

Üdv 

Előzmény: caterpillar20 (2862)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2872

valószínüleg licenszes.

Előzmény: Dolmi mackó (2866)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2871

http://www.klondayk.com.ua/ru/products/details/dizeljnyj_motoblok_ZIRKA_SH-61/index.html

 

itt egy katalógus ,az árfolyamot átváltod vagy a google a barátod.

Ukrajában lehet kapni.

Előzmény: robi250t (2860)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2870

Szerintem nem lehet házilag megoldani, mert úgye hőtágulásnak van kitéve a dugó szal kieshet belőle. Bár lehet ez csak az én tévedésem.

Előzmény: LittleHornet (2869)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2869
Házilag próbálkozzak a bepréseléssel, vagy az annál többt kíván?
Előzmény: iskra (2857)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2868
Jól látom, amikor tekeri nincs kompresszió, csak a lendkereket gyorsitja, és a lendkerék indítja be a motort?
Előzmény: iskra (2859)
samutrakesz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2867

Igen, elképzelhető! Ifjú koromban foglalkoztam motorkerékpár javítással,sokszor volt ilyen

probléma.

Előzmény: caterpillar20 (2864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!