Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
amikor még a szürkét nem vettem meg elmentem a VÁCI M UTRA egy NYIREGYEN van,ahol volt egy traki 92 évjáratu 6100üzemórás 1.7 milla -1.6milláért elvihetö lett volna de pl a kardán szarr volt nem volt olyan mint nekem a szürkén meg egyébb alváz megrepedve de az nem biztos hogy lehet igen lehet nem 1év mulva tudtam volna hogy bevált volna 6000meg lehet 16000is és ha bele kellet volna nyulnipl motor generál-kuplung-váltó elsóhajtás felujjitás akkor belekellet volna nyulni a pénztárcába és az már lett volna 2 milla is ezt ha felujjitom még nem lesz csak 1.7be és most el tudnám adni 1.7milláért!
mindenkitől elnézést kérek hogyha szabálytalanul írok valamit de a billentyűzet használatom nem a leg jobb. kedves iskra ha ismernéd a feleségemet nem írnád hogy száz perced van az írásra és a szerkesztésre :)
tudnál küldeni képet mert van néhány sötét folt amire még nem találtam megoldást ezügyben. Vagy egy rövid leirást hogy álllítotad öszze. egyébként nekem négyütemü trabant váltóbol kiszerelt meghajtó tengely fogaskereke és a diferenciál mű fogaskerék párosa van meg elég erősnek tűnik szerintem
Bocsi, hogy közbeszólok, nagyon jó ötlet, működhet és működik is, már építettem ilyen megoldást. Én is 10-es lemezből építettem a lehjtás házát, nekem bejött, és nem terheled nagy nyomatékkal a hajtás többi részét. Hajrá! Nem egy ördöngősség megalkotni.
szia józsi54 jo lehet amit mondasz csak nagyon sokk múnkával jár mire legyártol ill, legyártattol minden alkatrészt az tény ,hogy a zetor lehajtás nagyon strapabiro.
Üdv! Nem boldogulok a traktorommal még mindig. Beindul szépen jár aztán elkezd fulladni gázra kezd leállni és le is áll. Következő rugásra indul, megint jár szépen de gázadásra megint befullad, és kezdődik előről. Állítottam gyújtást karbit lejjebb a tűt feljebb levegő csavar ki be fúvókákat átnéztem de hiába. Az utolsó indításnál a kipufogójában robbant egy hatalmasat még szerintem a 28. szomszéd is hallotta. :S Ha nagyon le van fojtva a gép okozhat ilyen hibát? Mert az egész kipufogóm annyiból áll, hogy egy 16mm átmérőjű csövön távozik a gáz. Valamelyik nap jó volt szépen járt lötyögött a kipuff meghúztam erősen és a mai nap már ezeket produkálta. Válaszokat köszi előre is!
helló ez sem rossz őtlet de a hídnak amit használsz nagyon erősnek kell lennie???? és tehermentesítetnek. Én arra gondoltam hogy mivel szükiteni kell a hidat a szűkítés helyett át is alakíthatnám oly módon hogy (leszűkitem a hidat) de csak a hídtestet hegesztem szűkebbre a féltengely végére nem az agyat rakom hanem egy fogaskerék áttételt ami 15 arányú és ennek a fogaskerék áttételnek 10-12 lemezből csinálok házet erősen csapágyazva mint pl: zetor tz4k stb sonka szerüen. na mi a véleményed működhet?
hello énis épittetem már egy pár traktort ,én ugy váltotam ki akét váltott hogy épittetem be egy osztomüvet ami egy anégyhez hajt igy meglet a nyomatékom egyesben kettesben a harmadik negyedik pedig jo aközlekedésre még rakottan is én egy UNHZ-500 as gardánhajtást épittetem be a válto és ahid közé azáttétel kérdése mijen motort és hidat szertenél beépiteni egy kis számolásal meg tudod fejteni mijen áttétel kel neked .
helló egy olyan kipufogóval amit azt hiszem passzív kipufogónak hívnak ugy néz ki hogy egy vastag csőben egy lyukacsos vékony cső amin a kipufogó gáz halad a kettő kőzőti hézagot üveg vagy kőzet gyapottal töltöd ki igy nincs fojtás de a hangot tompítja.
Igazán nincs mit. Jah igen még amit elfelejtettem, hogy nem reagál a sas a levegő állító csavarra. Ezt mi okozhatja? Egyébként szépen jár még túl hamar is felpördül, amit észrevettem, hogy lassabban áll vissza az alapjárat.
helló joci vagyok és szeretnék egy traktort építeni és ehhez kérnék segítséget ötletek formájában. Eddig van egy zsuk alvázam egy nagyteljesítményű hidraulika szivattyúm és egy biztosíték táblám
Üdv! Neten találtam Pannónia kézikönyvet, megnéztem benne a karburátor beállítását úgy írja a benzin szint ellenörzését, hogy ha megdöntjük a karburátort a keverőház felé 13 fokkal akkor a teljesen kicsavart levegő csavarnál a benzinnek meg kell jelenni-e. Kérdésem az lenne, hogy pontosan mi az a keverőház? :) mert minden világos csak az irány nem, hogy melyik irányba kell elfordítani. Választ köszi előre is!