Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Én hamarább harapok!Amúgy készül a szecskám is már.Megvan a tengely,ékszíjtárcsa,ami lendkerékként is funkcionál majd mint a tieden.Kb 15kg.A tengely 60-as ,ehez komoly csapágyházat csinál a szaki.Egyedül a késtartó két 250-es tárcsát kell még beszereznem.Ilyen nincs a szakinak.Brutál lessz!!
Az a helyzet,hogy a motor tengelye kúpos-ékes és olyan kuplungtárcsa van a gépben mint az autókban.Kinyomó csapágy meg ilyesmi.A főtengely 28 mm .A kuplungharang a blokkhoz 6db csavarral rögzül.Szerintem nem lehet akármit rárakni.
Kiszaladtam megnéztem a technikát, próbáltam bele tekerni több csavart is, de a menet vagy nem sima menet hanem sűrűbb vagy már meg van nyomorgatva. Holnap megpróbálok kieszelni valamit, köszi a segítséget!
Kivettem ma a trakiból a blokkot (mz ts 250/1) kuplung felőli oldalon fordítva volt betéve a szimering rugóval kifelé nézett (köszönet az előző gazdának :) ) másik oldalon levettem a dinamó álló részét viszont a forgó részét nem tudja valaki hogyan lehet levenni, hogy ne sértsük meg?
benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.
Megválnék a képen látható GAZ váltómtól, áttételei nem passzolnak a Trabi motorhoz. Tolókerekes, 4+R fokozat. Ami miatt érdekes lehet, a kapcsolható mellékhajtás. Van mögötte GAZ felező is, lehet, hogy az is kikerül a gépből.