Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv! Attól függ, 2 kerekű gépet vagy 4-est akarsz? Egy két dologban tudok segíteni, én most építettem 4 kerekűt 250es mz blokkal. Nem tudom a szám a végén a születési éved jelzi? Mert akkor 1 korosztály vagyunk! :D
helló uj vagyok eben a témában.most szeretnék egy kistraktort öszerakni panónia blok lene benne .és kérdésem vagy kérésem lene hogy tudna valaki küldeni képeket akinek van ilyen hogy miként kezdjek hozá meg mik kelenek hozá.előre is köszi.
A traktor építése nem csak az igények kielégítése hanem valahol művészet is. De van pár előnye a gyári taktor vásárlásával szemben, pl: nemkell egyszerre kifizetned ha van egy kis pénzed veszel valami alkatrészt, nem kell kompromiszumokat kötnöd, stb de nézd meg ezt a videót ilyet is épithetsz ha akarsz.
Igen, ezt bakit láttam már énis rajtuk. Egy váltóm van mint a vartesz egyben az osztóművel és úgy megy hátra a kardán a hátsó egyenes hídhoz. Még nagyon gondolkozom rajta, mert beleölök egy vagon pénzt, időt és lehet jobban járok, ha 300 e ért veszek egy működő 50 es MTZ-t... Meg unirak kerekeket akarnék. A váz kormányzás, hidaulika rendszer, ezek mi pénzbe lesznek. És még lehet nem is fog működni normálisan. Nem tudom hogy ténylegmegcsinálom-e.
Kérdés az, hogy a suzuki váltó egyenes váltó egy osztóművel? Mert ha igen, akkor még kell két híd és az én ötletem is használható, hogy a leszűkített hídak végére véglehajtást kapcsolsz, egyébként a tz4k vagy a raba is így műkődik, kivéve, hogy ott az első hídban van egyben a váltó a híd és a lehajtás. Ha elkészülök a lehajtással teszek fel képeket és egy leírást is. A motorral csak annyi a baj, hogy nehéz összehozni egy személyautó váltóval. Ha személyautó váltó szóval keresztváltó hátrafele kihozott kardáncsatlakozóval az már nehezebb ügy. Egyébként nekem volt raba15-öm és tz4k-ám is és a derékcsuklósnál csak egy nehézség van a tlt tengely meghajtása. Pl: a raba 15-nél úgy van megoldva, hogy egy tengely megy hátra és hogyha használod a tlt-t akkor a hátsókerekek nem hajtanak ez pl:gondot okozott ha egy nagy traktor szántását kellett talajmaróznom.
Érdeklődnék, hogy milyen ötletek lennének egy törcsuklós TZ4K féle kistraktor építésére? Lenne egy öszekerekes suzuki váltóm kardánnal hátsó híddal. Egy 4 Hengeres RS motorom. A suzuki váltó elbírná a motort ha valami úton módon össze tudnám hozni? meg a suzuki váltó mennyire lenne jó fokoztelosztásba, terhelhetőségbe? Vag halva született ötlet?