Keresés

Részletes keresés

turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2887

Persze azért egy nagyfordulatú motorba ezt nem követném el!

Előzmény: turner62 (2886)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2886

Amit most leírok az kimondottan barkácsolás. De én így csinálnám meg, mivel nem igen van sok választás.

Ha valakinek jobb ötlete van az írja meg, hogy tanuljunk belőlle.

1.,

Szóval én úgy csinálnán, hogy a stift átmérőlyétől 0,5 mm-rel kissebbel áfúrnám a dugót a stift helyén, majd kb félig befurnám

a megfelelő méretre. Majd készítenék rézből  (pl. lánghegesztő pálca) egy olyan kúpos tűt, mint a karburátorban lévő subertű.

A hossza érjen át a dugó falán. Ezt bele ütném passzosan és a belső oldalon elhajlítanám. A gyűrű felűli részt méretre vágnám és 

tűreszelővel finoman kialakítanám a kívánt méretre.

2.,

A másik megoldás pedig rézből csinálnák egy megfeleő méretű csavart (ahol a gyűrű van ott nincs menet) a dugót átaligfúrnám

menetet furnék bele. Csavar behajt átalig, másikoldalt ráhajtanám, nyitolnám. Méretre vág reszel.

 

Tudom kicsit kókányolás. De van jobb ötlet?

Előzmény: LittleHornet (2885)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2885

benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.

Előzmény: turner62 (2883)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2884

Grat!

Ha jobb idő lesz most már fel kell, hogy keresselek!

Milyen kulcsot vigyek a motor leszereléséhez! :-)

Előzmény: sanya 1978 (2876)
turner62 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2883

Erre van egy jobb megoldás!

Megvan a helye hova kellene tenni?

Előzmény: LittleHornet (2877)
robi250t Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2882

Üdv! erre bármilyen vízszintes főtengelyű motrot rálehet tenni?

Előzmény: sanya 1978 (2876)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2881

Gondolom mókolva lett.

Nekem a gyári dugó van benne és kocka keresztmetszet és sliccelt fej.

Lehet hogy nem akartak bíbelödni vele,ezt a primítív megoldást választották.

Előzmény: LittleHornet (2878)
83aslacibá Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2880

Ez tényleg jó fogás lehet valakinek akinek van egy kis tőkéje:

 

http://www.jofogas.hu/csongrad/Kerti_traktor__kistraktor_3719411.htm

hungryhog Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2879

Tisztelt Kollégák!

Megválnék a képen látható GAZ váltómtól, áttételei nem passzolnak a Trabi motorhoz. Tolókerekes, 4+R fokozat. Ami miatt érdekes lehet, a kapcsolható mellékhajtás. Van mögötte GAZ felező is, lehet, hogy az is kikerül a gépből.

Üdvözlettel, M. Zsolt

 

LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2878

egészen furcsa a helyzet. radiális furatokban van körkeresztmetszetű csap a horony oldalában oldalcsapos gyűrűnek (3 db!) de le van köszörülve a fejük, így nem lóg bele a horonyba. csak látom az aluban a rezet. nem értem, hogy sikerült ez.

Előzmény: iskra (2874)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2877

Valóban és az alu sokkal nagyobbat tágul, mint a réz, ezért a valóban kisehet. Esetleg hőzsugorral teszem össze: a meleg aluba (kitágult lyukba) beledugom a hideg rezet? Milyen meleg lehet a dugattyú oldala? 2-300 C?

Előzmény: caterpillar20 (2870)
sanya 1978 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2876

A hó lassan elolvad de itt a kép.Csak már elkezdtem szétbontani,de még így mentem vele.Szimeringeket kell cserélnem,utánna festem.Meg a kormányt vissza alakítom szarvasra.

Előzmény: turner62 (2571)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2875

Hát nem tudom a lánc meddig bíná.

 

Én kispolszli váltót raktam volna be és az elé kötni a pancsi blokkot.

Előzmény: Babszi207.300 (2865)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2874

Hát nem tudom,mert a nincs benne szeg?

A 3 gyürüsnél az alsó és a felső lehet 1 vonalban,a középső pegig ellentétesen.

De figyelni kell hogy ne essen bele az öblítő nyílásba.

Nem teljesen kocka a kesesztmetszete a szegnek ,hanem sliccelt met úgy illeszkedik a gyürü. (de gondolom 1 kis furat is fogja a szeget a horonyban)

 

A motort meg úgy indítja hogy kitámasztja egy szerkezez a szelepet ilyenkor nincs kompresszió és így tekeri fel az indítási fordulatszámra ,maj elengedi és beindúl.

 

Előzmény: LittleHornet (2869)
Lki1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2873

Tuti, hogy hamislevegővel van dolgod. Mint írták, főtengelyszimmering, vagy kopott súber, egyéb illesztési, vagy tömítetlenségi gondok lehetnek. Én az MZ-s koromban átalakítottam a szívócsonkot. Leesztergáltam a felfogórész bilincs szerű részét, és egy vásznas csővel, és két awab bilinccsel pótoltam. Úgy már megbízható alapjárata lett. Csak az a fránya 6v...

 

Üdv 

Előzmény: caterpillar20 (2862)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2872

valószínüleg licenszes.

Előzmény: Dolmi mackó (2866)
iskra Creative Commons License 2012.02.23 0 0 2871

http://www.klondayk.com.ua/ru/products/details/dizeljnyj_motoblok_ZIRKA_SH-61/index.html

 

itt egy katalógus ,az árfolyamot átváltod vagy a google a barátod.

Ukrajában lehet kapni.

Előzmény: robi250t (2860)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2870

Szerintem nem lehet házilag megoldani, mert úgye hőtágulásnak van kitéve a dugó szal kieshet belőle. Bár lehet ez csak az én tévedésem.

Előzmény: LittleHornet (2869)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2869
Házilag próbálkozzak a bepréseléssel, vagy az annál többt kíván?
Előzmény: iskra (2857)
LittleHornet Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2868
Jól látom, amikor tekeri nincs kompresszió, csak a lendkereket gyorsitja, és a lendkerék indítja be a motort?
Előzmény: iskra (2859)
samutrakesz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2867

Igen, elképzelhető! Ifjú koromban foglalkoztam motorkerékpár javítással,sokszor volt ilyen

probléma.

Előzmény: caterpillar20 (2864)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2866

Szimpi gépek, kicsit hasonlítanak a japán-india gépekre.

Előzmény: iskra (2859)
Babszi207.300 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2865

Üdvözletem!!!

 

Elkezdtünk építeni egy kis traktort. A hátsó része egy 250es Pannónia blokkhoz méretezett váz épített hajtás. Ez egy ( pld Robi traktorhoz hasonló volt). Az ősszel hegesztettük az elejére a többi váz részt. A kormány mű kispolszki 650E 126p-ből származik.  Amit össze szűkítettünk ki lett mérve minden passzol csak meg kell csinálnunk. Az orr kasznija szögletesre tervezem két kispolszki lámpa oldalt két index az első teleszkóp tartókon. A kaszni egyik oldala felnyitható lenne bepakolósnak. esetleg a benzin tanknak.

Kispolszki műszerfal kapcsolókkal a kormány előtt, kispolszki kormány, valamint gáz és kuplung pedálok. Az első fék olajos fék munkahengerrel. A hátsó tengely fix fogaskerékkel, két oldalt 1-1 rugós diffi záros megoldás. A Pannónia blokk a képeken látható kormány helyén lenne ( A kormány most csak oda lett téve).  Blokk felett lenne az ülés így bal oldalt lehetne is váltani kézzel valamint berúgni. A gáz és a kuplung lábbal vezérelt bowdenes megoldással. A benzintank hogy ne keljen a kaszniból hátra vinni olyan hosszan tervbe van egy tank az ülés mögé hátra. A hátsó vázrészen utánfutó kapcsolására van lehetőség de majd még alakítanunk kell rajta.

 

Olyan kérdésem volna hogy a 250es Pannónia blokk így ránézésre elbírná-e és a kuplungja mennyire bírná.  Valamint a hátramenet kérdőjeles még.    Köszönöm!!!

 

                                       

 

                                                          

caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2864

Tényleg most, hogy így mondod lehet ott lesz a hiba, mert a vázon mindig van egy kis benzin és eddig nem értettem miért, lehet, hogy a váltóba átfolyik a benzin?

Előzmény: samutrakesz (2863)
samutrakesz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2863

Szia! A kétütemű motorok hajlamosak fals levegőt szívni a főtengely szimeringnél! Én meg-

nézném,hogy nem jut -e a motorba "méretlen" levegő!

Előzmény: caterpillar20 (2862)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2862

Üdv! Mz 250-es trakimról lecseréltem a karbit mivel 350es jawaé volt rajta rámaszekoltam a pannóniáét, viszonylag könnyen indul a gép, de ha visszanyomom a szivatót elkezd felpörögni a motor egy idő után le is áll, gázadásra lehörög és ugyancsak leáll. Síber tűt raktam feljebb lejebb minde állásban megnéztem levegő csavart tekerem ki be semmi változás, fúvókák tiszták. Ha szivatót ráhúzom lemegy a fordulat alapjáratra de kormolja a gyertyát. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi a választ előre is!

kék1 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2861

Kell ám 3 deci vodka gyorsítónak a tekerőnek, különben még mindig tekerné.

 

 

 

:-))

Előzmény: iskra (2859)
robi250t Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2860

Üdv! Menyi lehet egy ilyen gép? :)

Előzmény: iskra (2859)
iskra Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2859

és így indul -5c ban

 

Előzmény: iskra (2858)
iskra Creative Commons License 2012.02.22 0 0 2858

Csaba itt van amíről beszéltünk ,szergej a ruszki csoda:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!