Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
benn vannak a leköszörült fejű stiftek, egyet már kifúrtam (de persze csak zsákfurat). Nézetm a hengerrel, pont ott vannak, ahol nincs ablak a hengeren - logikusan. szóval igen, megvan hova kell tenni.
Megválnék a képen látható GAZ váltómtól, áttételei nem passzolnak a Trabi motorhoz. Tolókerekes, 4+R fokozat. Ami miatt érdekes lehet, a kapcsolható mellékhajtás. Van mögötte GAZ felező is, lehet, hogy az is kikerül a gépből.
egészen furcsa a helyzet. radiális furatokban van körkeresztmetszetű csap a horony oldalában oldalcsapos gyűrűnek (3 db!) de le van köszörülve a fejük, így nem lóg bele a horonyba. csak látom az aluban a rezet. nem értem, hogy sikerült ez.
Valóban és az alu sokkal nagyobbat tágul, mint a réz, ezért a valóban kisehet. Esetleg hőzsugorral teszem össze: a meleg aluba (kitágult lyukba) beledugom a hideg rezet? Milyen meleg lehet a dugattyú oldala? 2-300 C?
A hó lassan elolvad de itt a kép.Csak már elkezdtem szétbontani,de még így mentem vele.Szimeringeket kell cserélnem,utánna festem.Meg a kormányt vissza alakítom szarvasra.
A 3 gyürüsnél az alsó és a felső lehet 1 vonalban,a középső pegig ellentétesen.
De figyelni kell hogy ne essen bele az öblítő nyílásba.
Nem teljesen kocka a kesesztmetszete a szegnek ,hanem sliccelt met úgy illeszkedik a gyürü. (de gondolom 1 kis furat is fogja a szeget a horonyban)
A motort meg úgy indítja hogy kitámasztja egy szerkezez a szelepet ilyenkor nincs kompresszió és így tekeri fel az indítási fordulatszámra ,maj elengedi és beindúl.
Tuti, hogy hamislevegővel van dolgod. Mint írták, főtengelyszimmering, vagy kopott súber, egyéb illesztési, vagy tömítetlenségi gondok lehetnek. Én az MZ-s koromban átalakítottam a szívócsonkot. Leesztergáltam a felfogórész bilincs szerű részét, és egy vásznas csővel, és két awab bilinccsel pótoltam. Úgy már megbízható alapjárata lett. Csak az a fránya 6v...
Elkezdtünk építeni egy kis traktort. A hátsó része egy 250es Pannónia blokkhoz méretezett váz épített hajtás. Ez egy ( pld Robi traktorhoz hasonló volt). Az ősszel hegesztettük az elejére a többi váz részt. A kormány mű kispolszki 650E 126p-ből származik. Amit össze szűkítettünk ki lett mérve minden passzol csak meg kell csinálnunk. Az orr kasznija szögletesre tervezem két kispolszki lámpa oldalt két index az első teleszkóp tartókon. A kaszni egyik oldala felnyitható lenne bepakolósnak. esetleg a benzin tanknak.
Kispolszki műszerfal kapcsolókkal a kormány előtt, kispolszki kormány, valamint gáz és kuplung pedálok. Az első fék olajos fék munkahengerrel. A hátsó tengely fix fogaskerékkel, két oldalt 1-1 rugós diffi záros megoldás. A Pannónia blokk a képeken látható kormány helyén lenne ( A kormány most csak oda lett téve). Blokk felett lenne az ülés így bal oldalt lehetne is váltani kézzel valamint berúgni. A gáz és a kuplung lábbal vezérelt bowdenes megoldással. A benzintank hogy ne keljen a kaszniból hátra vinni olyan hosszan tervbe van egy tank az ülés mögé hátra. A hátsó vázrészen utánfutó kapcsolására van lehetőség de majd még alakítanunk kell rajta.
Olyan kérdésem volna hogy a 250es Pannónia blokk így ránézésre elbírná-e és a kuplungja mennyire bírná. Valamint a hátramenet kérdőjeles még. Köszönöm!!!
Tényleg most, hogy így mondod lehet ott lesz a hiba, mert a vázon mindig van egy kis benzin és eddig nem értettem miért, lehet, hogy a váltóba átfolyik a benzin?
Üdv! Mz 250-es trakimról lecseréltem a karbit mivel 350es jawaé volt rajta rámaszekoltam a pannóniáét, viszonylag könnyen indul a gép, de ha visszanyomom a szivatót elkezd felpörögni a motor egy idő után le is áll, gázadásra lehörög és ugyancsak leáll. Síber tűt raktam feljebb lejebb minde állásban megnéztem levegő csavart tekerem ki be semmi változás, fúvókák tiszták. Ha szivatót ráhúzom lemegy a fordulat alapjáratra de kormolja a gyertyát. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi a választ előre is!