Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv! Végre jó a gépsas ! :D :D 3 hetes kinylódás után úgy néz ki jó lett. Állítottam a gyújtást ide oda karbit pucoltam 100szor 2 láda gyertyát néztem meg nála de egyikkel se akart jó lenni. A végén egy bosh 2 pólusú ladából kiszedett gyertyát tettem bele, igaz hosszú mentes de volt gyertya bőven leszedtem az összesről az alátétet és ráraktam, hogy egyméret legyen mint a rövid mentes. Igaz nem egy túl jó megoldás, de nem fúj ki! Egyébként ezzel a gyertyával is nyügösködött eleinte, de aztán hírtelen jó lett megszűnt a füstölése amit még nem értek, hogy miért de jó hálistennek! És ez a lényeg! :D Remélem a holnapi indításnál is ilyen pöccös lesz .
-azért jobb hogy elől van a motor ,mert ellensúlyt ad mikor szántasz,mert nem csak az eke súlyát kell kiegyenlíteni,hanem az ekére ható lefele szorító erőt(az nem megolgás ha orron jár az eke és ezzel kiegyenlíteni!).
Ha megnézeg a többi gyári kistraktor (Fürge ,Holder,Goldoni...stb) ott is ez a konstrukcíó van,persze megnőveli a gép hosszúságát ,valamint a fordulókört .
-A váltót amúgy is szét kell szedni ,mert a nyelestengelyt meg kell csapágyazni,harmadrészt a tányérkerék adott forgásirányra lett tervezve.Előremenet! Így vannak kialakítva a fogazás moduljai (fersze foroghat fordítva is de nem véletlen tervezték ilyenre) .
-Az MF-70 az más mert az elsősorban kaszálásra lett tervezve nem szántásra!.Ott szintén súlyelosztási problémák vannak.
-speer difi :szántottál már szalonnás ,nedves talajt, PL : MTZ,v Dutra ,vagy a nagyobb traktorok . Ott a válasz!
Mert szántáskor a barázda fele megdől a gép ,tehát a súlypont a barázda fele tolódik el,a tarlón járó kerékre kissebb nyomóerő hat = kipöröghet.Vagy saras,jeges úton történő szállítás
A szorított difi segít kisküszöbölni ,persze hátrányai is vannak,pl: jkanyarodás,fordulás ,de optimális beállítás megoldja.
Pl : Diffzár
Pesze nem mocsarat akork szántani.
A tevezés során igen kemény igénybevételre tervesztem,ez látszik a konstrukcíón,nagyon sokat kíbír,dögerős .
Sok példát lehet meríteni a nagygépekből lehet alakmazni kis méretben.
Köszi az ötleteket! De ahogy visszanézelődtem a fórumon,meg agyaltam a napokba,én nekem igazából egy kis málhásra van szükségem! Szóval egy kis csettegő! Legutolsó ötletem amin filóztam hogy a trabinak levágom a hátsófelét és platósra csinálom! A motorját nem teszem be,hanem valami másik blokkot,egy láncos meghajtásal hozzáilleszek a váltóhoz! Hely lenne a trabi motortérben,,csak nem tom hogy tudnám beinditani! Mivel a berugó mindig rosz irényba esne! A pusz váltókar olyan rallys lenne! Már csak valami jó motort kéne találni ami elég is lenne egy ilyen gépszörnyhöz! :D jah,és a vonóhorog rajta maradhatna a trabi,így a skof futót is huzhatná! Szóval kell teljesitmény! Az eredeti blokk az egyenesbe vitte kényelmesen,csak a partmenetel voltak bajok a hosszú átétel miat,így emiat kell faragni!
De ha a trabi kaszni az alap,annyi előny látok a dologba hogy csak a motort kell valahogy összeilleszteni a trabiváltóval és nem kell alvázat..... meg mindent épiteni! Mondjuk ide már tuti kevés a simson blokk! De egy 125-ös mz blokk nem tom elég lenne e már!? Vannak érdekességek a fórumban! :D Mikre nem késes az emberi leleményesség! :D
bocs, hogy beleértetlenkedek: szükséges szétszedni a váltót? (ez gondolom duplázza a munkamennyiséget) nekem a difizár nem hiányzott szántáskor (mástól is ezt hallottam), és a primer áttétel irányának megfordításával nem lehet beállítani a menetirányt? vagyis foroghat visszafelé a váltó? Ha nem, akkor a motor nem lehet hátul, a váltó meg elöl - ilyen az MF70 architektúrája.
Mai nap, behalt a gép. Beindul és hullámozva jár, szaggatva. Olyan mintha gyújtáskimaradások lennének. Megszakító hézag 0.4, gyertyáé 0.6 előgyújtás 2mm. Tehát mindent oda állítottam amit a gyári mz könyv ír. Szikra nagyon szép erős csattanós, néztem akksi töltövel is és anélkül. Ugyanaz a hiba. Elgondolkodtam rajta nem-e az úszószint túl magas és ez magyarázná a szivató nélkül hideg indulást is? Az úszóban a tű a legalsó állásban van azaz a legtöbb benzin tud beáramlani az úszóházba. Lehet feljebb kellene tenni?
Pfúú! Na neki ülök akkor és elkezdem végig böngészni lassan majd szabad időmbe! Majd kérdezek akkor még szerintem! De akkor végig böngészem előbb már! :) Kis olvasás nem árt néha! :D Köszi!
Nem rosz megoldás! Köszi nektek! Mondjuk azt nem értem hogy fordult meg a skoda váltóba a forgásirány!! vagy a tengely hogy van össze hozva! De jó iránynak tünik! Na és ha ez az irány akkor a trabit össze rakhatom rallyra,vagy a sima útra húzni a futót! A skoda váltós megoldásal meg összehozható lenne egy ilyesmi kis gép! Csak vajon birná e a hegymenetett! habár gondolom az attól függ mekkora fogaskerekeket használnék összekötésnél a váltó és a motor blokknál! Jó mert még a 4-es kuliszám is megvan a skoda váltóhoz,meg a rudazat is! :) Na és tuti jó váltó,mert egy 25 ezret futó farosból szedtem ki! :D 5-öst kapot a kicsikém helyete! :D Na de a difi forgását hogy is lehetne megforditani! Vagy az nem tom ha esetleg a váltó tengelynél nem arra forgatnám mint ahogy az gyárilag történt hanem a másik irányba akkor az müködne e ,és birná e!? hmmm Holnap előkutatom a váltót és kipróbálom hogy forgatható e a tengely mind két irányba!!! Ha igen akkor már csak a tengely kitalálása lesz még,na meg vétel!Mert az nincs hozzá pluszba! :/ De sebaj! :)Az irány kezd tetszeni! :) A nyulaim ellátása megoldható kezd lenni! :D
nekem faros skoda váltóból (vagy vmi nagyon hasonlóból) épített kétkerekű gépem van, és nagyon elgondolkoztam a 4kerekűvé alakításon. Arra jutottam, hogy klasszul meg lehetne csinálni, a váltóban lévő difin rajta van a 2 féltengely - ezek hordják a hátsó kereket, és mindjárt egy kis súlyt is tesznek rájuk. A te esetedben a skoda váltó elé mehetne a danuvia blokk - egy lánckereékhajtást kell csak megoldani - és a kész a fasza kis gép. Difizár nem lenne rajta, de a trabidon sem volt eddig. Előre a trabi kerekek, mindez meg egy szép alvázba hegesztve.
Helló! Olyat is sasolgattam! Csak ahoz vennem kell még lada,vagy zsuk váltót,plusz hidat is! Na az lenne ám az igazán jó gép! Csak valahogy olyan motort szeretnék rátenni ami keveset fogyaszt! A trabi sokat kajált nekem!!! Mát lifan 4t blokot is nézegetem! Most öteleteket gyűjtök tény! :) Hátha valami megtetszik ami nem sokba kerülne össze rakni! Eddig sima 2 t trabi kombit használtam! De hosszú átétele miat ugye nem igazán jó vontatni!!! Amim van jelenleg valami csettegő épitéshez az 1 skoda favi komplet blokk,trabi blokk,2 trabant első futómü,és egy hátsó,meg trabi váltó 1 és egy skif utánfutó! Mondjuk lenne egy faros skoda 4-es váltóm is,de sajna az ugyebár farmotoros,és nem hiszem hogy felhasználható lenne! jah,és danovia 125-ös blokk is akad másfél bizonytalan álapotba! De valamit ki kell hoznom kevés pénzből de mégis használható gépezetett! Java részt csak széna és trágya hordásra!
Ám köszi a segitséget! kiváncsian várom a képet! :) Üdv! Feri
Nekem trabi motor+váltó combó hajt lánccal egy ZSUK váltót, szerintem jól gondolkozol, holnap lefényképezem és teszek fel képet talán segít ha mást nem is legalább ötletet adhat.
Jó lenne! Megköszöném! :) Már szétturtam a netet! Igaz simson blokkost nem nagyon találtam,de mz,panonnia blokkos akad bőven! Egészen nagy gépeket csináltak pancsi blokkal! Meg lepet! Mondjuk nem sokkal drágább egy mz,vagy pancsi blokk!