Keresés

Részletes keresés

loadbeta Creative Commons License 2012.03.17 0 0 3110

Nagyszrű,hogy valaki csinált egy ilyen forumot .Gratulálok.

egy pár képet felteszek az én gépemről.

iskra Creative Commons License 2012.03.16 0 0 3109

Mit is szeretnél?

 

Kistraktor?

 

Előzmény: szabi7911 (3107)
iskra Creative Commons License 2012.03.16 0 0 3108

Szeva!

 

Maga a szántás jó,szépen forgat.

Csak az a baj pazarlod a benzint miért nem szét vagy össze szántottál?,így elkerülted volna az üresjáratot

Előzmény: Rex maxi (3105)
szabi7911 Creative Commons License 2012.03.16 0 0 3107

Nem tudja valaki hogy minek van a legrövidebb válója?A hosszméret érdekelne és a két végén legyenek a be és kinenőtengelyek.köszi

Rex maxi Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3106

a Fólia sátornak csináltam egy részt a kertben de hamarosan kelll még pár kertett. :D

Előzmény: Rex maxi (3105)
Rex maxi Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3105

Sziasztok

Régen voltam itt és a többi topikban is de hoztam nektek egy kis csemegét. :D

 

 

 

caterpillar20 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3104

Üdv! Végre jó a gépsas ! :D :D 3 hetes kinylódás után úgy néz ki jó lett. Állítottam a gyújtást ide oda karbit pucoltam 100szor 2 láda gyertyát néztem meg nála de egyikkel se akart jó lenni. A végén egy bosh 2 pólusú ladából kiszedett gyertyát tettem bele, igaz hosszú mentes de volt gyertya bőven leszedtem az összesről az alátétet és ráraktam, hogy egyméret legyen mint a rövid mentes. Igaz nem egy túl jó megoldás, de nem fúj ki! Egyébként ezzel a gyertyával is nyügösködött eleinte, de aztán hírtelen jó lett megszűnt a füstölése amit még nem értek, hogy miért de jó hálistennek! És ez a lényeg! :D Remélem a holnapi indításnál is ilyen  pöccös lesz .

iskra Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3103

NEM AJÁNLOM !!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Bobo772 (3099)
iskra Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3102

Na akkor szépen sorjában:

-azért jobb hogy elől van a motor ,mert ellensúlyt ad mikor szántasz,mert nem csak az eke súlyát kell kiegyenlíteni,hanem az ekére ható lefele szorító erőt(az nem megolgás ha orron jár az eke és ezzel kiegyenlíteni!).

Ha megnézeg a többi gyári kistraktor (Fürge ,Holder,Goldoni...stb) ott is ez a konstrukcíó van,persze megnőveli a gép hosszúságát ,valamint a fordulókört .

-A váltót amúgy is szét kell szedni ,mert a nyelestengelyt meg kell csapágyazni,harmadrészt a tányérkerék adott forgásirányra lett tervezve.Előremenet! Így vannak kialakítva a fogazás moduljai (fersze foroghat fordítva is de nem véletlen tervezték ilyenre) .

-Az MF-70 az más mert az elsősorban kaszálásra lett tervezve nem szántásra!.Ott szintén súlyelosztási problémák vannak.

-speer difi :szántottál már szalonnás ,nedves talajt, PL : MTZ,v Dutra ,vagy a nagyobb traktorok . Ott a válasz!

Mert szántáskor a barázda fele megdől a gép ,tehát a súlypont a barázda fele tolódik el,a tarlón járó kerékre kissebb nyomóerő hat = kipöröghet.Vagy saras,jeges úton történő szállítás

A szorított difi segít kisküszöbölni ,persze hátrányai is vannak,pl: jkanyarodás,fordulás ,de optimális beállítás megoldja.

 

Pl : Diffzár 

 

Pesze nem mocsarat akork szántani.

A tevezés során igen kemény igénybevételre tervesztem,ez látszik a konstrukcíón,nagyon sokat kíbír,dögerős .

Sok példát lehet meríteni a nagygépekből lehet alakmazni kis méretben.

 

 

Előzmény: LittleHornet (3097)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.15 0 0 3101

Köszi az ötleteket! De ahogy visszanézelődtem a fórumon,meg agyaltam a napokba,én nekem igazából egy kis málhásra van szükségem! Szóval egy kis csettegő! Legutolsó ötletem amin filóztam hogy a trabinak levágom a hátsófelét és platósra csinálom! A motorját nem teszem be,hanem valami másik blokkot,egy láncos meghajtásal hozzáilleszek a váltóhoz! Hely lenne a trabi motortérben,,csak nem tom hogy tudnám beinditani! Mivel a berugó mindig rosz irényba esne! A pusz váltókar olyan rallys lenne! Már csak valami jó motort kéne találni ami elég is lenne egy ilyen gépszörnyhöz! :D jah,és a vonóhorog rajta maradhatna a trabi,így a skof futót is huzhatná! Szóval kell teljesitmény! Az eredeti blokk az egyenesbe vitte kényelmesen,csak a partmenetel voltak bajok a hosszú átétel miat,így emiat kell faragni!

De ha a trabi kaszni az alap,annyi előny látok a dologba hogy csak a motort kell valahogy összeilleszteni a trabiváltóval és nem kell alvázat..... meg mindent épiteni! Mondjuk ide már tuti kevés a simson blokk! De egy 125-ös mz blokk nem tom elég lenne e már!? Vannak érdekességek a fórumban! :D Mikre nem késes az emberi leleményesség! :D

 

caterpillar20 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3100

Az barbár megoldás, de jó végülis. :D de valami alternatív megoldás kék.. :D

Bobo772 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3099

De lehet összehegeszted a napkereket vagy a bolygokereket és akkor örök difizár van :-D

Előzmény: caterpillar20 (3098)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3098

Lada hídra nem lehet valami difizárat maszekintani? :D

LittleHornet Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3097

bocs, hogy beleértetlenkedek: szükséges szétszedni a váltót? (ez gondolom duplázza a munkamennyiséget) nekem a difizár nem hiányzott szántáskor (mástól is ezt hallottam), és a primer áttétel irányának megfordításával nem lehet beállítani a menetirányt? vagyis foroghat visszafelé a váltó? Ha nem, akkor a motor nem lehet hátul, a váltó meg elöl - ilyen az MF70 architektúrája.

Előzmény: iskra (3096)
iskra Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3096

A forgás irány nem gond ,csak a difit kell megfordítani (átt kell tenni a másik oldalra )

Van egy olyan videóm kistraktor építés HD a yotubon ott van,szépen le vannak fényképezve a folyamatok.

 

 

Itt vannak a kezdetek,azóta eléggé sokat változott a gép ,de ez a T3000 alapja.

A féltengely is kelleni fog tokostól,mert nekem nagy fejtörést okozott a féltengelyek megoldása.

Ha rám halgatsz sorított speer difit csinálsz,mert szántáskor jól jön.

Előzmény: Cz Feri (3088)
LittleHornet Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3095

erre már sajnos nem tudok mit mondani... :(

Előzmény: caterpillar20 (3092)
LittleHornet Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3094

elküdtem mailben, csak 2,2mega zippelve.

 

Hornet

Előzmény: komarl (3093)
komarl Creative Commons License 2012.03.13 0 0 3093

Ha megkérlek tedd fel a toldacuccot.hu ra a Fürge 3 gépkönyvet. Sok segitség lenne nem csak nekem:  lukacsila@gmail.com

Előzmény: LittleHornet (3032)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3092

Mai nap, behalt a gép. Beindul és hullámozva jár, szaggatva. Olyan mintha gyújtáskimaradások lennének. Megszakító hézag 0.4, gyertyáé 0.6 előgyújtás 2mm. Tehát mindent oda állítottam amit a gyári mz könyv ír. Szikra nagyon szép erős csattanós, néztem akksi töltövel is és anélkül. Ugyanaz a hiba. Elgondolkodtam rajta nem-e az úszószint túl magas és ez magyarázná a szivató nélkül hideg indulást is? Az úszóban a tű a legalsó állásban van azaz a legtöbb benzin tud beáramlani az úszóházba. Lehet feljebb kellene tenni?

Előzmény: LittleHornet (3091)
LittleHornet Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3091
Szerintem ez önmagában nem hibajelenség.
Előzmény: caterpillar20 (3076)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3090

Pfúú! Na neki ülök akkor és elkezdem végig böngészni lassan majd szabad időmbe! Majd kérdezek akkor még szerintem! De akkor végig böngészem előbb már! :) Kis olvasás nem árt néha! :D Köszi!

Előzmény: LittleHornet (3089)
LittleHornet Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3089
Olvasd el ezt a topicot az elejéről, Iskra leírta, hogyan csinálta meg. De kérdezhetsz is, szerintem sokan segítenek itt.
Előzmény: Cz Feri (3088)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3088

Nem rosz megoldás! Köszi nektek! Mondjuk azt nem értem hogy fordult meg a skoda váltóba a forgásirány!! vagy a tengely hogy van össze hozva!  De jó iránynak tünik! Na és ha ez az irány akkor a trabit össze rakhatom rallyra,vagy a sima útra húzni a futót! A skoda váltós megoldásal meg összehozható lenne egy ilyesmi kis gép! Csak vajon birná e a hegymenetett! habár gondolom az attól függ mekkora fogaskerekeket használnék összekötésnél a váltó és a motor blokknál! Jó mert még a 4-es kuliszám is megvan a skoda váltóhoz,meg a rudazat is! :) Na és tuti jó váltó,mert egy 25 ezret futó farosból szedtem ki! :D 5-öst kapot a kicsikém helyete! :D Na de a difi forgását hogy is lehetne megforditani! Vagy az nem tom ha esetleg a váltó tengelynél nem arra forgatnám mint ahogy az gyárilag történt hanem a másik irányba akkor az müködne e ,és birná e!? hmmm Holnap előkutatom a váltót és kipróbálom hogy forgatható e a tengely mind két irányba!!! Ha igen akkor már csak a tengely kitalálása lesz még,na meg vétel!Mert az nincs hozzá pluszba! :/ De sebaj! :)Az irány kezd tetszeni! :) A nyulaim ellátása megoldható kezd lenni! :D

Furak Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3087

Ha jók az ismereteim akkor ezen a gépen egy Skoda 120-as válója van, meg  egy robi 151-es motor.

Ez iskra gépe, ha régebb óta olvasod a fórumot akkor lehet tudod, hogy kiról beszélek.

 

 

Előzmény: Cz Feri (3085)
LittleHornet Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3086

hello,

 

nekem faros skoda váltóból (vagy vmi nagyon hasonlóból) épített kétkerekű gépem van, és nagyon elgondolkoztam a 4kerekűvé alakításon. Arra jutottam, hogy klasszul meg lehetne csinálni, a váltóban lévő difin rajta van a 2 féltengely - ezek hordják a hátsó kereket, és mindjárt egy kis súlyt is tesznek rájuk. A te esetedben a skoda váltó elé mehetne a danuvia blokk - egy lánckereékhajtást kell csak megoldani - és a kész a fasza kis gép. Difizár nem lenne rajta, de a trabidon sem volt eddig. Előre a trabi kerekek, mindez meg egy szép alvázba hegesztve.

 

hm?

 

Hornet

Előzmény: Cz Feri (3085)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3085

Helló! Olyat is sasolgattam! Csak ahoz vennem kell még lada,vagy zsuk váltót,plusz hidat is! Na az lenne ám az igazán jó gép! Csak valahogy olyan motort szeretnék rátenni ami keveset fogyaszt! A trabi sokat kajált nekem!!! Mát lifan 4t blokot is nézegetem! Most öteleteket gyűjtök tény! :) Hátha valami megtetszik ami nem sokba kerülne össze rakni! Eddig sima 2 t trabi kombit használtam! De hosszú átétele miat ugye nem igazán jó vontatni!!! Amim van jelenleg valami csettegő épitéshez az 1 skoda favi komplet blokk,trabi blokk,2 trabant első futómü,és egy hátsó,meg trabi váltó 1 és egy skif utánfutó! Mondjuk lenne egy faros skoda 4-es váltóm is,de sajna az ugyebár farmotoros,és nem hiszem hogy felhasználható lenne! jah,és danovia 125-ös blokk is akad másfél bizonytalan álapotba! De valamit ki kell hoznom kevés pénzből de mégis használható gépezetett! Java részt csak széna és trágya hordásra!

Ám köszi a segitséget! kiváncsian várom a képet! :) Üdv! Feri

 

Előzmény: Greenlak123 (3084)
Greenlak123 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3084

Szia!

 

Nekem trabi motor+váltó combó hajt lánccal egy ZSUK váltót, szerintem jól gondolkozol, holnap lefényképezem és teszek fel képet talán segít ha mást nem is legalább ötletet adhat.

G.lak

 

Előzmény: Cz Feri (3079)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3083

Jó lenne! Megköszöném! :) Már szétturtam a netet! Igaz simson blokkost nem nagyon találtam,de mz,panonnia blokkos akad bőven! Egészen nagy gépeket csináltak pancsi blokkal! Meg lepet! Mondjuk nem sokkal drágább egy mz,vagy pancsi blokk!

 

Előzmény: Bobo772 (3081)
Cz Feri Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3082

Köszi,de nem tudok 1.1-es polo blokkot! Igaz van egy favorit blokkom,de az megint más! De köszönöm! :)

 

Előzmény: józsi84 (3080)
Bobo772 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 3081

megpróbálok vele beszélni hátha engedi lefényképezni :-)

Előzmény: Cz Feri (3079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!