Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Nagyon jó futam volt,kár hogy ilyen körülmények kellenek ahoz ilyen versenyt lássunk.
Azért a végén a 4-es harca nem semmi volt.A végére anyit száradt az ideális ív,hogy Schumi mercije háttérbe szorult,de le a kalappal elötte is.Button meg amit leművelt,betyáros tempót ment,és Vettelt is belekergette a hibába.
Érdekes lett volna ha az utolsó DRS szektorba kellett volna mindent egy lapra feltennie,de a német megoldotta a kérdést.
Dehogy a pályamunkás mit le balettozott a pályán......
Én is néztem. :-) Közben még a Le Mans történésein járt az eszem, egyébként tetszett ahogy Wéber meg Walter Csaba a régi pályákról is beszélt, csodálkoztam is hogy ilyen jó témát hoztak fel. :-) Gyula az szerintem kedden megy a logopédushoz, utána meg mekkorákat visított már baze, mint egy miskárolt disznó. Biztos nikotinos lett a gatyája a futam végére. Valóban történtek érdekes dolgok, az elején rögtön a Hamilton-Button eset. Ne feledjük el hogy az öreg Schumacher is villantott egy kicsit régi önmagából. Akkor Heidfeld-et is sajnáltam nagyon, mert az tényleg önhibáján kívűl történt. Alonso nemkülönben.... Továbbra se lopta be magát a szívembe ez a pálya, de ez valóban egy nézhető verseny volt, azonban ne feledjük hogy ezt az esős pályának is köszönhetjük. Nem tudom hogy csak nekem tűnik-e úgy, de Button apja az mindig be van bombázva a futamok alatt?
Akkor ezek után már csak annyit kérdezek, hogy hány darabot rendeljek belőle? Kezdetnek kb. 8-10 db-ra gondoltam, a többit majd attól függ hogy mennek el a vaterán meg a bőőőrzéken. :-) Természetesen magamnak is rendelek egyet.
Tegnap, az elmúlt 10 év egyik legizgalmassabb futamát láthattuk a Forma 1-be. Egy igazi rajongó nem síránkozott a 2 órás kényszerszünet miatt, hanem örült, hogy minnél tovább tart a futam! Button nagyot ment, de ha nem ez lenne a helyzet (Vettel hatalmas fölénye) akkor elvették volna tőle a győzelmet.
Audi győzelem született Le Mans-ban, gondolom tudjátok. Szerintem nagyon megérdemelték ezt a győzelmet, azok után ami történt velük, az egy szál talpon maradt autót behozták, úgy ment mint a svájci óra. Lotterer a mennybe ment, de meg is érdemli, úgy ahogy az egész Audi csapat. Az Audi végig jobb volt mint a Peugeot, de franciák is megérdemlik a helyüket mert mind a négy 908-as végigment hiba nélkül. Ezek után már biztos nem fogják fikázni az indexes, motorteret sose látott irodahuszárok a szar francia kocsikat. Tehát kiküszöbölték a tavalyi csorbát, a befutónál valami 17 másodperc különbség volt az Audi, és a legjobb 908-as közt......... 24 óra után. 17 másodperc. Kúrva jó verseny volt, sajnos az LMP1-es Pescarolo Judd kevéssel a vége előtt kiesett, sajnáltam őket nagyon. De a kategória több mint a fele elvérzett. Legjobb benzines autó a Rebellion Racing Lola lett. LMP2-ben Graves Motorsport Zytek Nissan zsebelte be a győzelmet. A GTE osztályokban nagyon a számízemnek megfelelő győzelem született, mert taroltak a Corvette-k. :-) GTE Pro-ban Garcia vitte célba az autót, második az AF Corse Ferrari. Amúgy ez utóbbi márka hullott rendesen. Olasz fostartály. :-) Porsche-k nagy része célba ért, egy Lotus Evora is, és egy BMW a 3-ik helyen. GTE Am-ben is Corvette elsőség, a GT40-es Ford is végigment. Azért mekkora égés ez a Ferrarinak, meg a Porsche-nak! A GTE kategóriákban összesen volt 3 árva Corvette ( igaz a Magnussen féle kiesett ) Ferrari, Porsche meg annyi mint a szemét. Nem beszélve a nagy mellénnyel beharangozott BMW-kről. Erre jön a Corvette az USA-ból, és csontra szopatja a legpatinánsabb Európai sportkocsigyárakat, Le Mans legendákat, vhehhhehe. :-) Itt is a köreimben mindenki Istenítette a Ferrari-t, Porsche-t,meg a BMW-t hogy ezek a legnagyobb esélyesek a GTE-ben..... Csak azt sem kell elfelejteni hogy a Corvette sem ma kezde az ipart.
Szóval fasza volt a verseny, ehhez fogható nincs a pályaversenyek közt.
LMP1-ben a első szekcióban változatlan a helyzet, Audi vezet, mögötte a 3 gyári, és az Oreca 908-as. Előbb Wurz az Indianapolis kanyarban kisodródott, kicsit megtörte az elejét, de aztán vissza tudott menni a pályára, helye nem változott. Az LMP1-es benzinesek közül összesen 3 maradt talpon, legjobb benzines még mindig a Pescarolo Judd, mögötte a Rebellion Lola-val a kis Prost, emögött pedig a Kronos Lola Aston Martin-al Vanina Ickx.
LMP2-esek jól bírják, eddig csak kettő esett ki közülük. Első helyen Graves Motorsport Nissan, második a Signatech Oreca Nissan, harmadik a Level 5 Motorsport Lola Honda. Elég nagy köztük a különbség.
GTE Pro-ban sajnos már az AF Corse Ferrari vezet, mögötte körhátrányban egy Corvette, emögött egy Porsche 911 RSR. a Magnussen féle Corvette sajnos visszaesett a 11-ik helyre. Az egyik Lotus Evora, és a Hankook 911-es kiesett.
GTE Am-ben viszont Corvette vezetés, Porsche második hely, és Ferrari harmadik hely van jelenleg.
Nagyon mondják hogy eső lesz, és a Dunlop hídnál már esik is. Na ez még bekavarhat.
Közben elkezdtek hullani az autók. LMP1-ből a másik Oak Pescarolo is búcsúzott. LMP2-ből a Strakka Honda, és a Pecom Lola Judd-BMW is feladta. GTE Am-ből pedig a Krohn Racing Ferrari 430-asa is kihullott. Hát igen, már túl vagyunk a verseny felén, ez kezdi megszórni a gépeket.
Kúrva hosszú, kb 2 óra hosszáig tartott a safety car-os dolog, mert a Mulsanne-ban elég komolyan megsérülhetett a szalagkorlát Rockenfelner Audija miatt, és azt javították kifelé. Volt ott egy rakás nép, vagy 3 furgon meg egy markológép.
LMP1-ben az Audi vezet változatlanul, mögötte három Peugeot 908-as, ( Pagenaud / Wurz / Sarrazin ) az utolsó autó 1 kör hátrányban van az Audihoz képest. Az Oreca 908-as defekt miatt visszaesett a 8-ik helyre, mert bal első felfüggesztést, orrkúpot is cseréltek az autón. De szerintem hamarosan vissza fognak térni az 5-ik helyre. Legjobb benzines még mindig a Pescarolo Judd, amely pillanatnyilag az 5-ik. Az Oak Racing egyik Pescarolo Judd-ja kiesett az LMP1-es kategóriából.
LMP2-ben az első helyen a Graves Motorsport Zytek Nissan, ( Lombard ) második helyen Oreca Matmut Nissan, ( Kraihamer ) harmadik helyen Level 5 Motorsports Lola-Honda, Bouchut-val a cockpitben.
GTE Pro-ban Corvette vezet Magnussen-el, második helyen AF Corse Ferrari Vilander-el, harmadik helyen a Prospeed Porsche 911 RSR Holzer-el. Az esélyesnek tűnő BMW-k a 6-ik és 9-ik helyen vannak. Számomra kicsit meglepő a Porsche-k halvány szereplése, és az is, hogy a két Lotus Evora még mindig megy, a 12-ik és 16-ik helyen vannak. Ebből a kategóriából is búcsúzott egy autó, a Jota Aston Martin Vantage-a, de ezen már meg sem lepődtem az Aston-ok LMP1-es szereplése után. Teljes csőd nekik az idei Le Mans. Ez a reklám nem fogja fellendíteni az utcai 40-50 millás fostartályaik eladási statisztikáját. :-)
A GTE Am-ben is jól megy a Lartre Competition Corvette, második és harmadik helyen Porsche 911 RSR-ek vannak. Ebben a ketegóriában még talpon van egy Aston Martin, és búcsúzott végleg a CRS Racing Ferrari 430-as. Én örülnék neki ha a két GTE kategóriát Corvette-k nyernék, messze a legkomolyabb gépek ezekben a kategóriákban,iszonyat profik, és csodás az öblös V8-as bömbölésük, nem az az aranyba csomagolt szar visitós cigány Ferrari, vagy az agyig unalmas 911. A Corvette-hez képest ezek fingok. Szerintem.
Szóval ez van most, a kommentátorok is össze-vissza beszélnek már. :-) Főleg az tetszett amikor olyan éjfél körül telefonon bekapcsoltak egy csajt, aki ott van Le Mans-ban mint pályabíró. Hát a megnyilvánulásai alapján vagy 20-as, 25-ös IQ-ja lehetett, gondoltam is magamban, hogy ha ennek a posztjánál kigyulladna egy kocsi, mire elkezdené oltani már szarrá égne az egész. Álítólag 6 magyar pályabíró van kint, hát remélem hogy ez volt a leghülyébb köztük, és nem a legokosabb.
Na gyerekek, ismét balhé volt, odalett megint egy Audi, Rockenfeller vezette. Elég nagy baleset volt, mentővel vitték el. Egy GTE Pro Ferrari elévágott. Az Audi-t üldözi a balszerencse rendesen. Jelenleg bent van a Safety Car. Szóval már csak a 2-es Audi van versenyben, Lotterer jó tempót diktál. A legjobb benzines Pescarolo Judd már a 6-ik helyen van. A három gyári, és az Oreca 908-as is talpon van még, 2,3,4,5-ik helyet foglalják el.
Van Ati. De amióta itt volt a csapat Le Mans-ban, végig szoptak. Szerintem nem sok értelme volt idejönniük. Klien azt nyilatkozta hogy még a GTE Pro autókat is nehéz volt sokszor megelőzni, annyira szar volt a sebessége az Astonnak. Szóval sírhatunk azért, mert jó lett volna ha ütőképes benzines autóval jönnek ide, és meccselnek egy jót. Ez így most csak égés nekik.
Igen, nagyon dúrva volt. A karosszériadarabok repkedtek, meg a kerék hogy pattogott ott a fotós mellett! Tudjuk hogy volt már rá példa hogy elszabadult kerék ütött agyon nézőt, pályabírót.
Az LMP1-ből már 4 autó búcsúzott, egy Zytek, a balesetet szenvedett Audi R18, és mind a két Aston Martin kiesett. Azért voltak már neki szebb eredményeik is. Az élen semmi változás nincs. Érdekes hogy eddig a GTE osztályos Porsche-k nem nagyon muzsikálnak. A GTE Pro-t jelenleg a Corvett, a BMW M3 GT, és Ferrari uralja.
Zoli, ennyiért tényleg jó áron van a Lada! :-) Ati miket meg nem talál! Az a Rossi figura amit láttál, szerintem 1/12-es volt, azokra a motorokra lehet ráültetni, persze típusfüggő a dolog. De emlékszem sima 1/9-es Rossi álló figurára is.
Hát nem mondhatjuk hogy eseménytelenül indult ez a Le Mans. Már a rajt után is egész jó verseny alakult ki az LMP1-es nagy gyári csapatok közt, 1-2 meleg helyzet is volt, egyenlőre gyorsabbnak tűnik az Audi. Ez a baleset meg........... McNish nem bírt a vérével. A Dunlop híd utáni lejtős jobbosban bezúzott egy másik Audi, meg egy GTE Am-es Ferrari mellé, és ez utóbbival ki a homokágyba, aztán valami kúrva nagy erővel feltekeredett a gumifalra. Annak a másik oldalán pályabírók, fotósok álltak, a leszakadó alkatrészem meg záporoztak ezerrel. Dúrva volt nagyon! Igaza volt a kommentátornak, Istenke nézi a versenyt mert itt akár haláleset is történhetett volna. Most dolgoznak a gumifal helyreállításán. A Luxury Racing 458-as Ferrariban Anthony Beltoise ült, ő visszajött a boxba, jelenleg is ott van. Az Audinak kampó van, totálkár.
Jelenlegi állás:
LMP1-ben két Audi vezet ( Bernhardt / Treluyer ) őket négy Peugeot követi, a hárim idei fejlesztésű, és a tavalyi Oreca 908-as, Montagny / Wurz / Bourdais / Lapierre sorrendben. Az első 6 autó 16 másodpercen belül van. Legjobb benzines a Rebellion Lola, Bleekemolen ül benne jelenleg. Az Aston Martin-ok fostartályok nagyon, már csak az egyik megy, ki tudja meddig még.
LMP2-ben Oreca Matmut Nissan-ja vezet Premat-val, ezt Oak Pescarolo követi Charouz-al a cockpitben. Strakka Racing a 3-ik helyen van.
GTE Pro-ban Corvette-k jól mennek, mögöttük Porsche és Ferrari-k. A Lotus fostartályok még mennek. A GTE Am-ben eddig Ferrari az első helyen, de ezek az eredmények még semmit nem jelentenek, pillanatról-pillanatra változhatnak, főleg itt a GTE kategóriákban minimálisak a különbségek.
Már felkerült a Youtube-ra egy videó a balesetről, nem túl jó minőség de látszik aminek kell.
SKACOK, MINDJÁRT RAJTOL A 2011-ES LE MANS!!!!!! :-)))))))))) Már beköltöztem a tv elé a fotelba hideg élelemmel, engeriaitallal, most már csak kezdődnie kell a mókának. :-) Azért este belenézek a Forma1-es időmérőbe is, de elsődleges most a Le Mans számomra.
Hozzátok képest én csak lelkes amatőr vagyok. Tetszik, hogy ha berakok egy képet, akkor egyből vágjátok, hogy ki, mikor és hol. :-) Esetleg hol tudom jó áron megvenni, ha szeretném. Nekem a modellezés repülőmakettekkel kezdődött, illetve nem is, hanem matchboxokkal, de az nem volt tudatos a részemről. :-) Szóval repülőmakettezés általános iskola-gimnázium, aztán 1:24-es rally és pályaautó makettezés majd 1:72-es méretarányú die-cast autók. Ezután újra repülő makettezés (szintén 1:72). Ezekből most jelenleg 40-50 db van összerakva (I. és II. vh.). Most pedig a retroautókkal párhuzamosan bejöttek az 1:24 motogp modellek. Ezek közül csak az 1:24 autómakettezés vált passzívvá, a többi kisebb-nagyobb szünetekkel, de "pörög".
Szép a gyűjteményed Miki! Az a baj, hogy lassan, de biztosan sodródok az 1:43 sportautók gyűjtése felé én is... :-)
A motorjaimról rakok majd fel képeket én is, csak előtte még egy vitrint kell csináltatnom nekik, hogy méltó képpen tudjam prezentálni őket.
Te jóóó ég! Ott a Ladácska amire vágytam! Hírlevelet sem kaptam. Most látom tőled először. Nagyon szép! Ebből de jó lenne 2 darab. Egy mint a saját autóm, a másikból pedig egy csöveset fabrikálnék. Már kapható? Miki! Azért kiakasztottál ezzel a "pár" motoroddal :) Nem gyenge. Valamelyik nap eszembe is jutottál, mert diszdobozban egy bazi nagy Rossi figurát láttam. A méret arányát meg nem mondanám, valami egészen nagy és részletes volt. Motorra való.