Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Pfúú! Na neki ülök akkor és elkezdem végig böngészni lassan majd szabad időmbe! Majd kérdezek akkor még szerintem! De akkor végig böngészem előbb már! :) Kis olvasás nem árt néha! :D Köszi!
Nem rosz megoldás! Köszi nektek! Mondjuk azt nem értem hogy fordult meg a skoda váltóba a forgásirány!! vagy a tengely hogy van össze hozva! De jó iránynak tünik! Na és ha ez az irány akkor a trabit össze rakhatom rallyra,vagy a sima útra húzni a futót! A skoda váltós megoldásal meg összehozható lenne egy ilyesmi kis gép! Csak vajon birná e a hegymenetett! habár gondolom az attól függ mekkora fogaskerekeket használnék összekötésnél a váltó és a motor blokknál! Jó mert még a 4-es kuliszám is megvan a skoda váltóhoz,meg a rudazat is! :) Na és tuti jó váltó,mert egy 25 ezret futó farosból szedtem ki! :D 5-öst kapot a kicsikém helyete! :D Na de a difi forgását hogy is lehetne megforditani! Vagy az nem tom ha esetleg a váltó tengelynél nem arra forgatnám mint ahogy az gyárilag történt hanem a másik irányba akkor az müködne e ,és birná e!? hmmm Holnap előkutatom a váltót és kipróbálom hogy forgatható e a tengely mind két irányba!!! Ha igen akkor már csak a tengely kitalálása lesz még,na meg vétel!Mert az nincs hozzá pluszba! :/ De sebaj! :)Az irány kezd tetszeni! :) A nyulaim ellátása megoldható kezd lenni! :D
nekem faros skoda váltóból (vagy vmi nagyon hasonlóból) épített kétkerekű gépem van, és nagyon elgondolkoztam a 4kerekűvé alakításon. Arra jutottam, hogy klasszul meg lehetne csinálni, a váltóban lévő difin rajta van a 2 féltengely - ezek hordják a hátsó kereket, és mindjárt egy kis súlyt is tesznek rájuk. A te esetedben a skoda váltó elé mehetne a danuvia blokk - egy lánckereékhajtást kell csak megoldani - és a kész a fasza kis gép. Difizár nem lenne rajta, de a trabidon sem volt eddig. Előre a trabi kerekek, mindez meg egy szép alvázba hegesztve.
Helló! Olyat is sasolgattam! Csak ahoz vennem kell még lada,vagy zsuk váltót,plusz hidat is! Na az lenne ám az igazán jó gép! Csak valahogy olyan motort szeretnék rátenni ami keveset fogyaszt! A trabi sokat kajált nekem!!! Mát lifan 4t blokot is nézegetem! Most öteleteket gyűjtök tény! :) Hátha valami megtetszik ami nem sokba kerülne össze rakni! Eddig sima 2 t trabi kombit használtam! De hosszú átétele miat ugye nem igazán jó vontatni!!! Amim van jelenleg valami csettegő épitéshez az 1 skoda favi komplet blokk,trabi blokk,2 trabant első futómü,és egy hátsó,meg trabi váltó 1 és egy skif utánfutó! Mondjuk lenne egy faros skoda 4-es váltóm is,de sajna az ugyebár farmotoros,és nem hiszem hogy felhasználható lenne! jah,és danovia 125-ös blokk is akad másfél bizonytalan álapotba! De valamit ki kell hoznom kevés pénzből de mégis használható gépezetett! Java részt csak széna és trágya hordásra!
Ám köszi a segitséget! kiváncsian várom a képet! :) Üdv! Feri
Nekem trabi motor+váltó combó hajt lánccal egy ZSUK váltót, szerintem jól gondolkozol, holnap lefényképezem és teszek fel képet talán segít ha mást nem is legalább ötletet adhat.
Jó lenne! Megköszöném! :) Már szétturtam a netet! Igaz simson blokkost nem nagyon találtam,de mz,panonnia blokkos akad bőven! Egészen nagy gépeket csináltak pancsi blokkal! Meg lepet! Mondjuk nem sokkal drágább egy mz,vagy pancsi blokk!
Helló! Hát pont simson blokkot terveztem rá,esetleg mz! De néztem egy lifan 4t 125-ös blokkot is! Fő a simson swarbli amin filózok! Olcsó,kényszerléghütéses,meg könyen szerelhető! Na most a trabi az tény hogy 10-szer erősebb gyárilag! De azért kapart el mert ugyebár nyomaték nulla szinte és fordulatból meg kapar,és lendületből indultam mindig neki,ha meg már nem birt a súlyal fuladt,és akkor már csak kaparni birt! :/ Szóval én itt agyalgattam rajta,ha esetleg láncal összekötöm a váltót 1 simson blokkal akkor ugyebár igen lassan hajtódna meg a váltó és olyan lenne az áttétel hogy nem sok LE kell neki,mert lesz átétel rendesen! Mondjuk gondolom nem fogg menni max 30-al! De nem is kell több! Mint a U28-as traktor,amit 2 hengeres kis diesel hajt! Az is lassú,de hegyeket megtud mozgatniaz átétele miat! Vissza térve a trabira hátramenete rövidebnek bizonyult,mert úgy mindig feljebb tudtam vele menni a hegyen! Ahogy van a trabi váltó tengelye arra ráhegesztenék egy fogaskereket! Ami nagyobb mint a főtengely! Akor lassaban forogna,minél nagyobb a fogaskerék annál lassaban..... De sajna nem tanultam én ilyeneket,csak a netet boöngészem,meg agyalok rajta mi is és hogy is lenne jó,meg hátha valaki csinált hasonlót....
Ám az ismerősöd gépéről nincs egy képed,a váltó környékéről hogy is van össze hozva?
Szia egyik ismerösöm trabi váltót simson motorral hajt, lánc hajtással, igy lett benne 3+4 sebesség,aszfalton használja szépen elmegy mindenhol. de a hegymenetet, megrakva nem hiszem hogy birja. Mert az csak 2.7 lóerö a trabi meg 26, és ha az elkapar és alig megy ki a kertbe , akkor egy kis teljesítményü motor ezt hogyan tudná megoldani?
Üdv mindenkinek! Egy kis segitséget kérnék! Sajna eddigi kis munkásomat le kell cserélnem,illetve át kell épitenem! Egy öreg trabat 601-es kombi szolgált pár éve a házkörül mindenféle dolgok megmozgatására! Szóval sajna már túl soknak bizonyult a fogyasztása,és sokszor nem is volt elég erős a kerbe kihúznia futót..... Elég dombos helyen lakom! Szóval a következőn töröm a fejem már egy ideje: A trabant első futómüvét kiszedem váltóstól és valami motort tenék rá lánchajtásal! A trabi motort meg eladnám vagy méh,és a kaszni is! Van egy utánfutóm amihez esetleg hozzá tudnám barkácsolni ezt a futómüvet,mármint a trabiét! Anyi a baki hogy kézi féket fogalmam sincs hogy oldanám meg,meg csak az első két kereket tudnám fékesre,mert ez egy skif futó! :/ Kérdésem a következő lenne! Milyen motort ajánlanátok a trabiváltóhoz összekötésre ami birná a hegymenetett! (nyulazok,szóval javarészt széna és nyulbogyó szállitás) Esetleg valakinek jó ötlet,vagy mire figyeljek....
Még azon is agyaltam hogy esetleg hagyom a trabi kaszniba az első futómüvet és úgy épitek hozzá egy motor blokkot,csak lefaragom platósra a trabit! Sajna a trabi blokkal meghajtva túl hosszú az átétel és csak fordulatból bír dolgozni,úgy meg csak kapar,és nem bír kimeni teherel a kert végébe! Üresen kimegy! Na és ezért inkább valami lassabb átételes megoldás kéne,ami kibir menni! Na meg valami jó blokk ami birja is,meg nem is eszik sokat! A trabival 4-5 km-es munkás távon megettem 2-3 liter benzint! Volt hogy többet is! Kicsit hosszúra sikerült,de remélem nem gond és tán nem maradt ki semmi! Remélem valaki tud kis ötletel szolgálni.... Segitségeteket köszönöm előre is!
Üdv! Mit lehet kezdeni azzal a jelenséggel, ha a kistraki szivató nélkül indul kb. 2 rugásra? Ezt azt jelentené, hogy többet kap a kelleténél? Tűt már nem lehet lejebb rakni! (Mz 250-es blokkról van szó, pannónia karburátorral ha valaki nemtudná :) )
Kösz, a tippet a régi karbi természetesen meg van, így van lehetőségem próbálkozni ill, bújom a NET-t is, mert már csak ez kell a " bódottsághoz" és megy a gép, ha időm engedi teszek fel róla képeket, szerintem pipec kis gép lesz, ha össze áll végre sajnos egy piti hiba miatt szívtunk vele 5-6 estét de már látom az alagút végét:-))).
Tulajdonkép most is használható, de zavar, hogy játszanom kell a gázzal azért, hogy ne álljon le, ill a sok szivató gondolom sok üzemanyagot is jelent:-((.
Amennyiben időm engedné lehet, átalakítom diesel motorosra , szerintem 1 kis Fiat diesel pont elférne az orrban.
én ugy emlékszem az 2 fordulat kifele, de érezni fogod hogy javul e, eszembe jutott ugy csaltam ezekkel, hogy a alapjárati fuvőka 45 ös, és fuvokadörszárral bövitettem rajta , így a sok levegöhöz több benzin ment , kicsit joobban füstöl alapjáraton de nem vészed.
fa van több fuvőkád vagy a régi alapjárati fuvokáját azt bövitsd meg kicsit és próbáld...
Nem tudom mire gondolsz 3 vagy 4 csavar. Prőbáld az oldalán a levegö csavart betekerni teljesen és kifelé1.5 fordulat onnan prőbáld. De ha uj fajta akkor még a gázbovden akaszto fül mögött is van egy keverék csavar amit müanyag dugo zár le egy lemezcsavar becsavarással ki tudod szedni. Akkor szokott ilyet csinálni mikor farsot sziv, az uj karbinak van egy kicsi szimeringje is a uszoházba ami rossz lehet.
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni az alábbi ügyben.
Van egy trabant motoros kistraktorom, sajnos a régi karbim meghalt ( 3 csavaros karbi volt), feltettem rá egy "újat" (4 csavaros) szivatóval beindul, de nagyon pörög, viszont ha visszanyomom a szívatót szépen, lassan leáll, ha gázt adok iszunyúan felpörög, és ha nem játszom a gázzal ismét leáll?!! Soha nem volt tarbantom, így minden segítséget szívesen veszek tudna valaki segíteni mit és hogy állítsak be?, a traki tavaly került hozzám volt gondja, de most végre összeállt már csak ezt kéne megoldani.