Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szerintem 7-800 biztos meg lehet, de ezt csak úgy mondom, hogy kb mint a kétütemű autóké.
Pannónia karbi van rajta, gyújtáslap középső pozícióban. Bár ha már itt tartunk, a légszűrőbe vissza-vissza nyom levegőt, egyszer mintha valaki ezt is gyújtásproblémának írta volna.
Mi az 5 mm?
Tedd rá a motorra az eredeti váltót. A difi áttétele általában 1:4 környékén szokott lenni. A váltó 3. fokozatában még általában van egy kis lassítás, és már meg is van a kívánt forulat, ami a leírásodból adódóan elég tág határok között van. A benzinmotorok már 2500-3000 fordulaton tudnak dolgozni. A difit össze kell zárnod, ami nem ördöngősség, meg lehet csinálni, A lényege, hogy a bolygókerék ne tudjon legördülni a féltengely vagy napkeréken. Erre sok megoldás van, lehetséges. Itt a fórumon is volt már többször róla szó, keress vissza. Akkor ki tudod venni a hajtást az egyik oldalon. Jó munkát.
Sok fejvakarászás után hozzátok fordulnék tanácsért az alábbi témában;
Adott egy 37 Le-t kérő ágaprító,de a környékemen csak nagy böszme traktorok vannak amelyek sokat isznak gázolajból,hogy nekem megérje velük meghajtatnom az aprítót.Gondolkopztam,hogy mi lenne ha egy 1,6 benzines motort-azért benzinest mert gázzal kifizetőbb a meghajtása és a garázsban éppen található egy-befognék dolgozni.Ez egy vw motor amire nem tudom,hogy milyen váltót faragjunk rá,hogy a min. 540 max.1000 fprdulatot elérjük a fent jelzett erő körül.
vw váltóm az van de az meg difis én meg nem értek hozzá,hogy megszereljem,hogy csak egyik ága hajtson.
Ez kéne nekem is. Én azzal küzdök, hogy alapjáraton is zár a röpsúlyos kuplung. Tudsz vmi tippet adni, hogyan vegyem lejjebb az alapjáratot? Milyen irányba állítsam a karbit?
Megfogom nézni ezt az ék dolgot, de szerintem lehetetlen, hogy elnyírja mert túl nagy ék és a dinamo átmérője meg kicsi. Ezelőtt is nehéz volt beállítani a gyújtását de most valami nagyon beadja a kulcsot ezekkel a robbantgatásokkal. Már nem merem rugdosni mert valamelyik szomszéd átjön lecsapni :D
Vettem egy másikat az beindult, közbe kiesett a csapszeg biztosító zeeger, összecsikarta a hengert, rátettem a durrogosat, és megy azzal, durrogos meg alkatrész marad...
Valamit nagyon nem sikerült a helyére rakni! a tájoló csavarnak / gyújtás alaplap / közép állásban kell lennie ez arany szabály fogadd el a jelen helyzetedben véletlenszerűen berobban az "anyag a hengerben "
igen nekem kellett de azt ugyanúgy tettem vissza ékkel együtt ahogy levettem (mz ts 250/1). Hetek óta kinylódok van simsonom is azt csukott szemmel beállítom de ezt nem vagyok képes.. :S
csak az a bajom, hogy az alaplapot már nem tudom hova forgatni mert már nem lehet. reszeltem rajta picit hogy tudjak még fordítani így érte el a 3mm-ert.
Sziasztok! Lenne egy hajtóműházam kistraktor készítéshez lehetne használni ha valakit érdekel irjon emailt és ott beszélünk Emailcím: vargusz@citromail.hu
:-D nekem is van egy ilyen robi151 és egy 52 motorom, már mindent cseréltem, csak alaplapi gyujtótekercset nem ,de még mindig nem megy.... vettem másikat az beindult.. :-)
Ha egy motornál írtózatosat durran a kipufogóban azt mi okozhatja? Előgyújtás jól van beállítva! Indulni egyáltalán nem akar ha meg már túl szivta magát gondolom akkor berobban a kipuffban. De ezt mi gyújtja be? És akkor ha van ami begyújtja miért nem indul be? Már teljesen tanácstalan vagyok hol beindul a gép hol nem :/