Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia fogod a pozitiv kábelt rákötöd a felsö 8-as rézcsavarra a behuzomágnesen, a negatív kábelt a külsö részéfez érinted, akár bikakábel is jó csipesszel, utánna van egy csuszósaru a behuzomágnesen arra egy saru és vezeték, vagy csavarhuzó a pozitiv 8 as csavar és a csuszósaru közé és ha jó akkor kiugrik a fogaskerék és forog a motor, ha csak a két nagy 8 as kábelt zárod össsze a pozitiv kábellal akkor is forog , csak nem huz be a mágnes.... így lehet minden önindítót tesztelni-...
még egy kérdés .nem tud valaki képet köldeni hogy egy lada öninditót hogy kel rákötni az aksira vagy hogy lehet kipróbálni hogy jó-e vagy nem.a panóniára akarom ráépiteni.
levolt takarva eső nem érte .van rajta egy hidrolika rendszer is és aban az olaj az szép tiszta felkavarva is.a motorba nem volt olaj le let engedva de szétszedtem és semmi rozsda nincs rajta gyári álapotu belüröl.
Nem kell szétszedni a váltót. A difi olyan, hogy ha az egyik féltengelyt lefogod ( nem engeded forogni) akkor csak a másik forog. Vagyis pont azt teszi, ami neked kell.
Szia Egyszer vettem egy ilyet, mikor szétszedtem merö egy adta rozsda volt minden, még a váltófogaskerekek is , ami olajba volt az jo , ami felette meg vakrozsda... ment a méhbe...
Szerintem 7-800 biztos meg lehet, de ezt csak úgy mondom, hogy kb mint a kétütemű autóké.
Pannónia karbi van rajta, gyújtáslap középső pozícióban. Bár ha már itt tartunk, a légszűrőbe vissza-vissza nyom levegőt, egyszer mintha valaki ezt is gyújtásproblémának írta volna.
Mi az 5 mm?
Tedd rá a motorra az eredeti váltót. A difi áttétele általában 1:4 környékén szokott lenni. A váltó 3. fokozatában még általában van egy kis lassítás, és már meg is van a kívánt forulat, ami a leírásodból adódóan elég tág határok között van. A benzinmotorok már 2500-3000 fordulaton tudnak dolgozni. A difit össze kell zárnod, ami nem ördöngősség, meg lehet csinálni, A lényege, hogy a bolygókerék ne tudjon legördülni a féltengely vagy napkeréken. Erre sok megoldás van, lehetséges. Itt a fórumon is volt már többször róla szó, keress vissza. Akkor ki tudod venni a hajtást az egyik oldalon. Jó munkát.
Sok fejvakarászás után hozzátok fordulnék tanácsért az alábbi témában;
Adott egy 37 Le-t kérő ágaprító,de a környékemen csak nagy böszme traktorok vannak amelyek sokat isznak gázolajból,hogy nekem megérje velük meghajtatnom az aprítót.Gondolkopztam,hogy mi lenne ha egy 1,6 benzines motort-azért benzinest mert gázzal kifizetőbb a meghajtása és a garázsban éppen található egy-befognék dolgozni.Ez egy vw motor amire nem tudom,hogy milyen váltót faragjunk rá,hogy a min. 540 max.1000 fprdulatot elérjük a fent jelzett erő körül.
vw váltóm az van de az meg difis én meg nem értek hozzá,hogy megszereljem,hogy csak egyik ága hajtson.
Ez kéne nekem is. Én azzal küzdök, hogy alapjáraton is zár a röpsúlyos kuplung. Tudsz vmi tippet adni, hogyan vegyem lejjebb az alapjáratot? Milyen irányba állítsam a karbit?
Megfogom nézni ezt az ék dolgot, de szerintem lehetetlen, hogy elnyírja mert túl nagy ék és a dinamo átmérője meg kicsi. Ezelőtt is nehéz volt beállítani a gyújtását de most valami nagyon beadja a kulcsot ezekkel a robbantgatásokkal. Már nem merem rugdosni mert valamelyik szomszéd átjön lecsapni :D
Vettem egy másikat az beindult, közbe kiesett a csapszeg biztosító zeeger, összecsikarta a hengert, rátettem a durrogosat, és megy azzal, durrogos meg alkatrész marad...