Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nekem is voltak gondjaim az "erővel" a Pannónia traktornál. Rátaláltam egy Izs Planéta blokkra. Ez megoldotta az ilyen irányú gondomat. A 19 lőerő nem hazudtolta meg magát. Szántásnál az Izs 3. ban volt a Zuk váltó 1-ben. (A nyeles tengelyen az Izs hátsó lánckereke volt.) Meg volt a kellő sebesség is, hiszen a szántáshoz az is kell, hogy terítse a földet. Fogyasztásban közel azonosak. Sokkal masszívabb a blokk, mind a váltórésze, mind a kupplung. Még valami. A motor jobbra forog, nemn úgy mint a Pannónia így a Tranbant turbó jó rá.
Gratulálok, szép munka! Nem lesz magas egy kicsit? Araa gondolok, hogy a súlypontja magasan van, ettől instabillá válik. Szántásnál amikor a jobb kerék a barázdában van akkor "dölve" dolgozik és hajlamos eldölni. Persze egyenes úton, vontatásnál biztosan jó.
Ha növeled a súlyát akkor a nyomatékleadás az alsó fordulatszám tartómányban romlik. Nyomatékot, lökket térfogat növeléssel és mint mondtam áttétel modosítással érhetsz el a legkönnyeben.
Más, én átalakítottam egyszer egy babetta gyújtást a simsonomra. Asszem maj 1kilóval könyebb mint a simsoné, ennek köszöhetően a fordulatszám elérte a 10500-at. De viszont az indulásnál pörgetni kellet meg csusztani a kuplungot hogy elinduljon.
Én régen alakitottam át java motort dinamóról lendkerekesre össze is jött azt tapasztaltam hogy amikor fel pörgettem és le vettem a gázt a lendület későb lassult, a főtengely csapágyal nem voltbaj.
Nem tudom feltenni, mert túl nagy :S Egyébként az enyém mz blokkos, és tudom ennek belül van a lendkereke nem is akarom módosítani meg semmi csak érdekel a téma! :D
Szerintem a főtengelycsapágy terhelése növekedne csak! Nagyob nyomatékért, inkább a váltonál kéne valamit csinálni, primer áttételnél, vagy a véglehajtásnál kéne változtatni.
Üdv! Szerintetek, ha egy pancsi blokk nagyobb lendkereket kapna valamivel, nőne a nyomaték? :D Gondolom csökkenne a fordulat stb. Vagy teljesen hülyeség amire gondolok? Már egy ideje filózok rajta. Válaszokat köszi előre is ! :)
őtletesnek ötletes a segédlánctalp,de ezestben barbárság mert nagyon nedves szalonnás talajt szántanak .Ráadású a váltvaforgató ekét sem tudja használni,mert nehézkez a fordulás.
Kíváncsi vagyok a magágy előkészítéskor hogyan aprítja szét a hantokat.
Érdemes megpróbálnod kisebb főfúvókával, nekem is most 92essel megy, neten olvastam h fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is és mivel nekem traktorba van a motor így nagyrészt félgáznál nagyobbat nem szoktam neki adni. Úgy néz ki nekem ezzel áll be a fogyasztás, fele annyi benzinnel is megcsinálja ugyanazt a munkát mint eddig, nem fullad viszont minidg kissé fekete a gyertya mint barna. De menni megy és az a lényeg! Jah és persze én szintetikus olajat használok, ajánlom neked is jobb az illata is kenése és még nem is füstöl annyira! :D
Nekem volt mz,de az rendes motorként! 5.5 liter/100km-er volt! De ez a pancsi blokk tuti hogy 10 km-ert se menne el ugyan annyi benyából! Kezdem vissz sirni az mz-t,trabit! De valamit még megpróbálok hátha csökkenne a gyári karbival a fogyasztás! Rászánom lehet a pénzt egy teljes felújitó készletre ha nem túl drága! :)
Feladom! Egyszerüen nem birok ezzel a pancsi-val! Szerzek rá még egy mz karbit próbálni,de ha azzal is szar lesz akkor nem tom mi lesz! Már kezdem bánni a trabi cserét ilyen kis szörnyetegre....
Régóta olvasom a fórumot és tetszenek az írások, díjazom a barkácsoló kedvű embereket. Segíteni szeretnék a Pannónia karbi beállítáásban. A benzinszintet úgy lehet beállítani, hogy a karbi jobb oldalán levő levegőcsavart egy vékony csavarhúzóval ki kell venni teljesen, majd a karbit kb 15 fokkal meg kell dönteni oldalra és akkor a benzinnek meg kell jelenni a furaton akkor jó a szint. Ezután a levegőcvsavart vissza csavarni teljesen, majd 1,5 fordulatot vissza és úgy jó. A súber tűt felülről a második beszúrásba tenni többnyire így jó. A főfúvóka 110, vagy 115-ös méretű legyen. A Pannónia ha túl melegszik, akkor hajlamos az öngyulladásra. 225, vagy 240 hőértékű gyertya kell bele. Kistraktornál a hűtést úgy oldottam meg, hogy vettem egy Trabant turbot, le vettem róla a turbinát és az ékszíjtárcsát. Egy Lada fűtőmotor ventillátort tettem a tengelyre, mert ez balra forog és úgy nyomja a levegőt, és az ékszíjtárcsa helyett egy mosógép motor szijtárcsáját tettem fel. Ez kb a fele az eredetinek. Teljesen jó volt a hűtés még szántás közben is. A lendkerékre egy Moszkvics vízpumpa ékszíjtárcsát erősítettem egy kis esztergályos munka után és a lendkereket szorító csavarral rögzítettem. Remélem egy kicsit tudtam segíteni.
"Kötött(és nedves állapotban képlékeny) talajokon a bordák nyílhegy alakú nyomainak csúcsa menetirány szerint hátrafelé mutasson. Az ilyen bordaállás esetén ugyanis mintegy "kicsuszik" a bordák közül. Ez a legtöbb esetben meggátolja a bordák közeinek eltömődését, miáltal az abroncs megtartja eredeti kapaszkodó képességét.
Homok talajok esetében fordított a helyzet. A homok talaj ugyanis nem képlékeny, ezért általában nem tapad az abroncs felületre, viszont a kerék csuszásakor a bordák mintegy tömörítik a talajt és így fokozzák az átvihető vonoerőt."
(a minta az a nyom amit a traktor a földön maga mögöt hagy)