Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Egy komolyabb nevű gyártó az felelőséget vállal a minőségért,hiszen komolyabb az ellenörzési szisztematika is .
A Robert Bosch AG az a nagyon jó minőséget képviseli.
Másik kérdés milyen olajat teszel a benzinbe? Mert az is kifingatja a gyertyát ,mindenesetre a régi gyertyát ne dobd ki,át kell nézni alapos tisztítás ,nagyító alatt keresni a repedéseket a szigetelésen,ha nincs repedés anyagleválás ,tedd félre mert szorultság esetén még jól jöhet,de előtte azzéert teszteld le.
Az alacsonyabb hőértékű gyertya hamarabb eléri az öntisztulási hőfokot ,tehát jobban leég róla a korom.
Ez persze üzemi körülmény (terhelés és hömérséklet függö tél/nyár ) ezért csinálták a régi motorosok télen alacsonyabb nyáron magasabb höértékű gyertyát tettek a gépbe téli gyertya/ nyári gyertya.
A rosszul megválasztott olaj ill keverési arány is kinyirja a gyertyát mert a korom ,és az olajmaradék miatt is rövidre zárhatja az áramkört.
Ismerős a helyzet.. remélem nem izolator márkájú gyertyád van :D nekem a simsonomba 2 órát bírt ki gond nélkül utána már nem volt szikrája(vacsi új gyertya -.- ) Én is küzködtem a vasammal az utóbbi 1 hónapba majd mindennap, egyszerűen nem akart beindulni. Rájöttem tegnap előtt, hogy ne hagyjam nyitva a benzincsapot mert a karbin keresztül befolyik a benya a forgattyúsházba és gondokat csinál. Erre is úgy jöttem rá, hogy kipuff és gyertya nélkül meghajtattam a főtengelyt mint az állat fúrógéppel és orrán száján nyomta kifele a cuccot kb 1 percig :S simán volt benne 1 liter benzin......
A motor össze vissza ment, leállt, nem volt alapjárat, aztán már el se indult, nem volt szikra. Gyújtás szétszedés, összerakás, találgatás. Volt egy alapjárati fúvóka dugulás, meg elromlott a gyújtógyertya...