Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Kubota nekem van, már tettem fel képeket. Van most is, az új kerekekkel.
A hatszög csonkok miatt, nem a legjobb vontatásra, mert nem illeszkedik pontosan, így kicsit zakatol, mint a vonat a rossz sínen. Persze nem száguldozni tervezték.
Hatul poros helyen dolgozol a gépel próbálj meg szerezni egy trabant levegőszürőt házastól abban papir szürő van és még a méreteis elfogadható vagy valamijen kiselejtezett robogóról.
Én is el fogadnék egy ilyen motort, azt hiányolom rajta hogy nem raktak rá öninditót, A váltót ugy tervezem hogy 40x40 es zártszelvény böl készitek egykis takaros vázat a féltengely megtámasztom egy egy talpas csapágyal és lefogatom a vázhoz törekszek arra hogy a váz minnél keskenyebb legyen nehogy tul széles legyen a kerék nyomtáva.
Köszönöm a segitséget , motorom az még nem jött össze nemsikerült az üzlet még kutatok keresek egyelőre kerékre teszem a váltót . a kubutáról Suszitibi irt énmég nem láttam ojat.
Drága, de legalább új. Tudod, sokszor az olcsó a legdrágább. Haverom is így járt a csühögővel, most volt motorcsere, persze előtte egy motor árát ráköltötte.
Még drágább, de egy jó váltóval, 1:4, vagy 1:5 szíjáttétellel, ami a kuplung is, egy nagyon egyszerű, megbízható járgány lenne. Ráadásul, minden rajta van, szűrő, tartály, kipuff. stb... Elhúzná az MTZ pótot is. Jónak néz ki az a váltó, nem is nagy méretű. Kérdés, mennyire átalakítható.
skoda váltót még nemkaptam de egy barkas váltót majdnem ingyen most át nézem hogy jó e minden része és agyalok rajta egy próbát megér ha nemjön őssze kidobom nemsokat veszitek vele
Köszi szépen! Holnap megpróbálom a gyári szűrőt rámaszekintani valahogy csak az egy henger alakú betét. csinálok neki fenekét meg száját hogy ne tudjon belejutni por meg egyéb nyalánkságok! :D
Amennyire tudom, ha fehéres a gyertya, akkor szegény a keverék, ha őzbarna akkor jó, ha fekete, akkor dús.
Én kicserélném azt a szűrőt. Vigyázz az átmérő növelése, nem egyenesen arányos, az átfolyó üzemanyag mennyiségével, mert mindig a keresztmetszetet kell nézni, vagyis annak a területét. Ha a szűrő kevesebbet enged át, akkor több üzemanyagot fog kapni, tehát dúsul a keverék. Flízből (ruhabélés anyag) is lehet vágni próbaképp.
Én most fogok új szűrőt csinálni, nagy szűrőbetét felülettel. Cső alakú házba teszem az egészet. Mint a porzsák nélküli porszívók szűrője.
Köszönöm a segítséget. Akkor először a Skoda váltót fogom beszerezni. Persze majd motort is kell, még az sincs. Először 4 kerekűben gondolkodtam, de azt nem tudnám forgalomban használni, ezért meg nem büntetnek felénk, ha van rajta világítás és fék.
Egyébként a Kubota piszok jó gép, de kicsit lassú. Igaz, ez majd változik a nagyobb kerekekkel. A majdani gépet, kizárólag vontatásra szánnám. A mostaniból, még a difi hiányzik. Persze az oldalanként oldható lehajtás jó dolog, főleg azért, mert alapból fix a két oldal (difizár), így jó szántani és rotálni. Vontatni viszont jobb lenne egy difis, 4 sebességes gép. A kubotát nem arra tervezték, hogy menet közben váltsak, így azt a kétállású kuplunggal oldom meg. Felezőn indulok, aztán ha van lendület, beteszem hosszúba. Amúgy is elindul, csak kapar, amíg fel nem veszi a tempót. Na és a tengelykivezetések is jobbak lennének fixen a vontatáshoz és nagyobb sebességhez, mint ez a hatszög alakú, csapos megoldás. Igaz, a gyors adaptercseréhez, és nagy nyomaték átviteléhez, ez a legjobb.
A motort majd fordítva tervezem mint nálad van, tehát a váltóra fogatni, a gép elején pedig lenne a szíjkuplung. Nekem ez a szíjas dolog bevált, ha elkopik, nem drága a csere, bárhol beszerezhető. A motor mögé menne a légszűrő és kipufogó, a tetejére pedig egy lapos tartály.
Üdv! Olyan gondom van a gépemmel, hogy kormolja a gyertyát. Tehát nem olajozza hanem kormolja. (benzin 1:40-re keverve). Levegőszűrő probléma lehet? Ugyanis nekem pancsi levegő szűrő van rajta de ki lett szedve a közepe az a forgács szerűség és helyette egy autó szűrőjéből vágtam bele egy karikát. Amit észre vettem hogy nem könnyű átfújni rajta. (egyébként kisebb fúvóka lett bele rakva 120as helyett 115 ez volt a boltba a legkisebb) Válaszokat köszi
Olvasd vissza a topik elejéről sok segítség van ott.
A szíjkuplung az jó és egyszerű megoldás,hiszen a Honda is alkalmazza .
A féltengely az egyedi gyártás 25 mm átmérő és a végén ami belemegy a differencíálműbe ott felvan rakba egy szélesítő gyürü ami megvezeti a diffiben a z erőt pedi 2 darab retesz adja át ami bele van heggesztve a féltengelybe. (megyjegyzem ezt most akarom majd megváltoztatni erősebb tengely és olyan megoldás ami lehetővé teszi a nyomtáv állítást.
A csapágyház a harangba van szorítva betéttel (de ez is meg fog változni).
Pesze ezen konstrukcíónak is vannak előnyei (mármint az egész gépnek) az látszik rajta a tervezéskor egy dolog lett szemelőtt tartva a nagyon nagy vonóerő ,és az arra való képesség hogy ezt bármely körülmények között leadja ) persze van hátrány is mert eléggé nagy méret és a talajmunkánál nagyobb holt tér .
De viszont még a mocsárban is elmegy,valamint az alacsony építés(tehát alacsony tömegközéppont ) nagyon stabil,mert akár a 30 fokos oldalirányú dölés esetén sem borul fel.
De viszont vonóerő tekintetében bármelyik Terra ,Robi 151 és még a 10 lovas 250 rekordot is veri ezt merem állítani biztosan.
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Kedvet kaptam én is az építéshez. Iskra, tudnál segíteni? Megközelítőleg már összeállt a fejemben a gép. Szerinted melyik váltó a legalkalmasabb hozzá?
Egy vízszintes tengelyű négyütemű motorral hajtanám a váltót, ékszíjjal, ami egyben a kuplung is lenne, esetleg kettős ékszíjtárcsával, más mérettel, így lenne egy felezőm is. Amit nem tudok, a difinél évő kihajtás rögzítése. Te hogy oldottad meg? Mert a videókból nem derül ki minden. A váltóra vannak rögzítve a csapágyházak, amik tartják a keréktengelyt?
Az a helyzet hogy fuvarozásra kellene a gép elgondolkodom a skodaváltón, ugy tizenkét ével ezelőt varburg váltóból csináltam éngépet pancsi motoral de én a difit kiváltottam egy tengelyel széles is lett meg nehezen lehetett kormányozni tul is adtam rajta hamar.Ugylátom hogy te a difit meg hagytad és a féltengely kivü megcsapágyaztad ez jó ötlet, KB menyi a táv a bojygó és a támasztó csapágyközt? Én is szivesen szántanék vele de itt Békés megyében a Sárréten igen kötött a talj még a tz4k is a lelkit adja iriggylem felétek azt a mély barázdát.
köszönöm atippeket Iskra láttam a te gépedet és bevalom tetszik is meg errős is ezzekel a váltókkal az a bajom hogy egy kicsit széles a gyomtávuk én egy kicsit keskenyebbet szeretnék ugy gondoltam hogy zártházban lánchajtást csinálok tetejére egy négy sebességes motort az mostvan üzlet alatt remélem össze jön és kellene még egy kisseb váltó vagy irágyváltó hogy legyen hátramenet, meglehetne oldani egy quad motorral is nézegettem a netten abban lenne hátra menet is csak egyben adják a vázzal és ugy meg drága
Sziasztok ugy látom sikerült csatlakoznom közzétek nagyon örülök hogy van ilyen oldal, sokmindent meglehet beszélni egymásközt .Én máris kérésel fordulok hozzátok ,én is késziteni akarok egy kis gépet egytengelyest vontatásra és kellene egy kisseb sebváltó lükverces ha valaki tud ilyet meg vásárolnám,előreis köszönöm továbi szép napot.
Üdv urak! Az én gépemnek egy mz 250-es blokk a szíve. Olyan problémám van vele, hogy nem emel ki rendesen a kuplungja, ma már szétszedtem átnézegettem semmi eltérőt nem találtam rajta 1-2 lamella össze volt benne ragadva. Megmostam szépen áttörölgettem összeraktam, de a jelenség ugyanaz. Kiemelő szerkezete jól müködik ha meg állítok rajta akkor már elkezd csúszni. Mit lehet ezzel a jelenséggel kezdeni? Az a bajom, hogy láncal hajta a lada váltót és mindig ki kell venni a blokkot üresbe ahhoz hogy sebességbe tudjam rakni. Egyedül a lükvercet veszi ha sebességbe van :S.Olaj lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm!