Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv! Valaki megtudná mondani, hogy az autó generátorból váltó áram vagy, egyenáram távozik? Azt tudom, hogy a generátor váltó áramot termel, de nincs rajta valami ami egyenírányítja? Vagy azt külön kell beszerelni? Olyan problémám van mz blokkos traktorommal, hogy ha alapjáraton jár akkor elhasználja az áramot az akksiból és akkor vége a szántásnak és akkor vége :S. Valami új megoldáson agyalok ami kihagyná a gyári dinamóját annyi, hogy cserélni kellene a trafót nagyobbra, tennék rá 12 voltos akksit mondjuk.
Nekem is voltak gondjaim az "erővel" a Pannónia traktornál. Rátaláltam egy Izs Planéta blokkra. Ez megoldotta az ilyen irányú gondomat. A 19 lőerő nem hazudtolta meg magát. Szántásnál az Izs 3. ban volt a Zuk váltó 1-ben. (A nyeles tengelyen az Izs hátsó lánckereke volt.) Meg volt a kellő sebesség is, hiszen a szántáshoz az is kell, hogy terítse a földet. Fogyasztásban közel azonosak. Sokkal masszívabb a blokk, mind a váltórésze, mind a kupplung. Még valami. A motor jobbra forog, nemn úgy mint a Pannónia így a Tranbant turbó jó rá.
Gratulálok, szép munka! Nem lesz magas egy kicsit? Araa gondolok, hogy a súlypontja magasan van, ettől instabillá válik. Szántásnál amikor a jobb kerék a barázdában van akkor "dölve" dolgozik és hajlamos eldölni. Persze egyenes úton, vontatásnál biztosan jó.
Ha növeled a súlyát akkor a nyomatékleadás az alsó fordulatszám tartómányban romlik. Nyomatékot, lökket térfogat növeléssel és mint mondtam áttétel modosítással érhetsz el a legkönnyeben.
Más, én átalakítottam egyszer egy babetta gyújtást a simsonomra. Asszem maj 1kilóval könyebb mint a simsoné, ennek köszöhetően a fordulatszám elérte a 10500-at. De viszont az indulásnál pörgetni kellet meg csusztani a kuplungot hogy elinduljon.
Én régen alakitottam át java motort dinamóról lendkerekesre össze is jött azt tapasztaltam hogy amikor fel pörgettem és le vettem a gázt a lendület későb lassult, a főtengely csapágyal nem voltbaj.
Nem tudom feltenni, mert túl nagy :S Egyébként az enyém mz blokkos, és tudom ennek belül van a lendkereke nem is akarom módosítani meg semmi csak érdekel a téma! :D
Szerintem a főtengelycsapágy terhelése növekedne csak! Nagyob nyomatékért, inkább a váltonál kéne valamit csinálni, primer áttételnél, vagy a véglehajtásnál kéne változtatni.
Üdv! Szerintetek, ha egy pancsi blokk nagyobb lendkereket kapna valamivel, nőne a nyomaték? :D Gondolom csökkenne a fordulat stb. Vagy teljesen hülyeség amire gondolok? Már egy ideje filózok rajta. Válaszokat köszi előre is ! :)
őtletesnek ötletes a segédlánctalp,de ezestben barbárság mert nagyon nedves szalonnás talajt szántanak .Ráadású a váltvaforgató ekét sem tudja használni,mert nehézkez a fordulás.
Kíváncsi vagyok a magágy előkészítéskor hogyan aprítja szét a hantokat.
Érdemes megpróbálnod kisebb főfúvókával, nekem is most 92essel megy, neten olvastam h fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is és mivel nekem traktorba van a motor így nagyrészt félgáznál nagyobbat nem szoktam neki adni. Úgy néz ki nekem ezzel áll be a fogyasztás, fele annyi benzinnel is megcsinálja ugyanazt a munkát mint eddig, nem fullad viszont minidg kissé fekete a gyertya mint barna. De menni megy és az a lényeg! Jah és persze én szintetikus olajat használok, ajánlom neked is jobb az illata is kenése és még nem is füstöl annyira! :D