Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az a helyzet,hogy nem kívánok utánna caplatni. Munka után,meg hétvégeken kellene vele dolgoznom és nincs kedvem kutyagolni.
Először Motorobot,vagy Holder trakira gondoltam ami motorhibás. Úgy alakítanám át felülősre,hogy a motor és a váltó közé betennék egy közdarabot. Váznyúlvánnyal meg az első futóművet meg lehetne oldani. Aztán jött a "szikra",mert van egy MF 70-em.
Azt alakítom át úgy,hogy megfordítom a váltót és a motor néz előre. Kell hegesztenem egy dobozt,ami a gép hátúlját képezi,azon lenne a hátsó tengely,meg egy végáttétel váltó.
Most jönnek a szűrke foltok!!
Mivel a gyári kereke csak 4,0x8-as azzal semmire nem mennék. A 6,0x16-os (Zuk méret) gumit meg nagyollom rá.Vajon mi lenne a jó és 13"-os méretben van-e traktormintás gumi?
Aztán a dirrekt hajtás sem tiszta teljesem,mert ugye nem lenne diffi!! Persze csak szántóföldön mozogna és a nagyobb kapálógépek is elvannak diffi nélkűl.
A gépmunkákkal nincs gondom,mert adott szinte minden.
A másik kérdés,hogy a tárcsacsapágyak elég erősek-e kerékcsapágynak? Aztán érdemes-e hidraulikát készíteni rá,vagy elég egy kézi kiemelőkar?
Ezek a dolgok,amiket még ki kell veséznem még mielőtt hozzálátok. Meg van az MF talajmarója, kb 1 méter széles.ami bőven elég.
Ekét meg váltvaforgatót szeretnék,persze réselt kormánylemezzel.
Majd dobok fel egy videót,hogy mi is az elképzelésem!
Lehet hogy nem pont ide illik de hátha tud valaki gyógyírt a problémémra!Adott egy brigs motoros rotációs kapa 190 cm3 a gép szinte új és az a probléma vele hogy alapjáraton is és max fordulaton is bepüfög!Ez alapból ilyen vagy valami gondja van?????A gyetrya hézag jó a karburátor ki lett tisztitva,az olajszint is megfelelő!!!Indul első húzásra meg nem ingadozik a fordulat össze vissza csak bepüfög!!!4 ütemű a gép!Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?????
Nem gondoltál egytengelyesre? Kis helyen elfér, akár vonszolt talajmaróval is használható, szántani is lehet vele. Itt van Iskra gépe, alapnak nagyon jó, szabadon variálható, másik motor, másik váltó stb...
Örülök,hogy rátaláltam erre a topic-ra,mert ahogy visszaolvastam világossá vált,hogy tőletek kell érdeklődnöm! :-)
Egy pici,de kemény trakira van szükségem,amire fel lehet űlni.
Csak szántás és talajmarósás az amire kell és fontos,hogy kis helyen elférjen. A környékünkön sok a zártkert.ahova max önjáró fűnyírótraktor az ami befér.
Nagy igény lene a szántásra és a talajmarózásra,mert már embert sem találnak,aki tisztességgel felássa a parcellákat.
Vannak terveim,csak sok a szűrke folt,amire talán választ kaphatok.
Elgondolkodom rajta bisztosan nagyon keveset fogyaszt, majd kérek a forgalmazótól bővebb leirást a motorról. jelenleg a váltó okoz némi fejtörést,már kétfajta megodást csináltam,a féltengely megtámasztással kapcsolatban midig megszoritja a bolygót a talpas csapágy mostmár másfajta megoldás csinálok cső házat teszek rá sima golyós csapágyal.
Szerintem nem drága, ezen az áron, amit írtál már eleve van egy 27%-os áfa, hondából ennyiért egy gx160-as motort kapsz..., egyébként vehetsz olcsóbban is, itt a fórumon is írták már, hogy (márkátlan verzióban) ennél jóval olcsóbban meg lehet szerezni és van önindítós változat is.
Én nem vennék trabi motorost, az nem erre való. Szerintem sokat is fogyasztana, a gyújtása is elég instabil, a motor elég gyorsan elkopik. Persze lehet, hogy mások teljesen mást mondanak, de az biztos, hogy a legtöbb házibarkács eladó kistraki, trabi motoros. Ha nagyon bevált volna, talán nem adnák el. Láttam olcsón motor nélkülit, azt elfogadnám.
Még egy szántóverseny a csigazabálólnál + kis gépmustra.
Na itt azért edzettebek :)
Itt magyarországon is rendezhetnének ilyen kisraktoros összejöveteleket.Más országokban (Németország,Franciaország,de még szlotákia ott is nagyobb hagyománya van a kisgépeknek mint nálunk) több összejövetel ,klubbok, sőt még túrák ,és versenyek is vannak.
Üdv! Nem boldogulok a gépsassal valószínű, nem jó hozzá a pancsi karburátor:/. Ha esetleg valakinek lenne eladó Mz ts 250-eshez karburátora vagy ETZ 250-eshez az jelezze és a többit megbeszéljük! zeppelinzm15@freemail.hu
Ha valaki szeretne jelentkezni a kistraktoros térképre jelezze.Csak a felhasználónév és egy településnév szükséges.Az email-cím: dinyagyula@hotmail.com
A tapasztalt tanácsok mindig jól jönnek, soha nem voltam az-az önfejű (fafejű). Köszönöm a segítséget, szívesen veszem.
A csavarok átalakítása tervben volt, csak még nem értem el odáig. A kést egyébként sem tudtam, fúrok neki több lehetőséget és átteszem. A kormánylemez kiegészítése is tervben van, egyenlőre kíváncsi vagyok, mit csinál így "gyárilag".
Üdv! Mai nap kicseréltem a 120as fúvókát 87-esre és sokkal jobb lett a vas. Egy 250esnek egyébként nem kevés a 87es? Nem fog beragadni vagy valami? Járattam egy olyan jó 20 percet és szépen kezdett barnulni a gyertya.
Helló van egy csomo régi fajta Briggs és Tecumseh alkatrészem érdekességek is ha valakit érdekel írjon. Ezen kivül tuduk egy tökéletes állapotú Terra 125-ös váltós kistraktort kapával ekével fűnyiróval és nem gyári után futóval 110000 forintért minden eleme lefényezve.Ha valakit érdekel irjon.