Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Én régen alakitottam át java motort dinamóról lendkerekesre össze is jött azt tapasztaltam hogy amikor fel pörgettem és le vettem a gázt a lendület későb lassult, a főtengely csapágyal nem voltbaj.
Nem tudom feltenni, mert túl nagy :S Egyébként az enyém mz blokkos, és tudom ennek belül van a lendkereke nem is akarom módosítani meg semmi csak érdekel a téma! :D
Szerintem a főtengelycsapágy terhelése növekedne csak! Nagyob nyomatékért, inkább a váltonál kéne valamit csinálni, primer áttételnél, vagy a véglehajtásnál kéne változtatni.
Üdv! Szerintetek, ha egy pancsi blokk nagyobb lendkereket kapna valamivel, nőne a nyomaték? :D Gondolom csökkenne a fordulat stb. Vagy teljesen hülyeség amire gondolok? Már egy ideje filózok rajta. Válaszokat köszi előre is ! :)
őtletesnek ötletes a segédlánctalp,de ezestben barbárság mert nagyon nedves szalonnás talajt szántanak .Ráadású a váltvaforgató ekét sem tudja használni,mert nehézkez a fordulás.
Kíváncsi vagyok a magágy előkészítéskor hogyan aprítja szét a hantokat.
Érdemes megpróbálnod kisebb főfúvókával, nekem is most 92essel megy, neten olvastam h fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is és mivel nekem traktorba van a motor így nagyrészt félgáznál nagyobbat nem szoktam neki adni. Úgy néz ki nekem ezzel áll be a fogyasztás, fele annyi benzinnel is megcsinálja ugyanazt a munkát mint eddig, nem fullad viszont minidg kissé fekete a gyertya mint barna. De menni megy és az a lényeg! Jah és persze én szintetikus olajat használok, ajánlom neked is jobb az illata is kenése és még nem is füstöl annyira! :D
Nekem volt mz,de az rendes motorként! 5.5 liter/100km-er volt! De ez a pancsi blokk tuti hogy 10 km-ert se menne el ugyan annyi benyából! Kezdem vissz sirni az mz-t,trabit! De valamit még megpróbálok hátha csökkenne a gyári karbival a fogyasztás! Rászánom lehet a pénzt egy teljes felújitó készletre ha nem túl drága! :)
Feladom! Egyszerüen nem birok ezzel a pancsi-val! Szerzek rá még egy mz karbit próbálni,de ha azzal is szar lesz akkor nem tom mi lesz! Már kezdem bánni a trabi cserét ilyen kis szörnyetegre....
Régóta olvasom a fórumot és tetszenek az írások, díjazom a barkácsoló kedvű embereket. Segíteni szeretnék a Pannónia karbi beállítáásban. A benzinszintet úgy lehet beállítani, hogy a karbi jobb oldalán levő levegőcsavart egy vékony csavarhúzóval ki kell venni teljesen, majd a karbit kb 15 fokkal meg kell dönteni oldalra és akkor a benzinnek meg kell jelenni a furaton akkor jó a szint. Ezután a levegőcvsavart vissza csavarni teljesen, majd 1,5 fordulatot vissza és úgy jó. A súber tűt felülről a második beszúrásba tenni többnyire így jó. A főfúvóka 110, vagy 115-ös méretű legyen. A Pannónia ha túl melegszik, akkor hajlamos az öngyulladásra. 225, vagy 240 hőértékű gyertya kell bele. Kistraktornál a hűtést úgy oldottam meg, hogy vettem egy Trabant turbot, le vettem róla a turbinát és az ékszíjtárcsát. Egy Lada fűtőmotor ventillátort tettem a tengelyre, mert ez balra forog és úgy nyomja a levegőt, és az ékszíjtárcsa helyett egy mosógép motor szijtárcsáját tettem fel. Ez kb a fele az eredetinek. Teljesen jó volt a hűtés még szántás közben is. A lendkerékre egy Moszkvics vízpumpa ékszíjtárcsát erősítettem egy kis esztergályos munka után és a lendkereket szorító csavarral rögzítettem. Remélem egy kicsit tudtam segíteni.
"Kötött(és nedves állapotban képlékeny) talajokon a bordák nyílhegy alakú nyomainak csúcsa menetirány szerint hátrafelé mutasson. Az ilyen bordaállás esetén ugyanis mintegy "kicsuszik" a bordák közül. Ez a legtöbb esetben meggátolja a bordák közeinek eltömődését, miáltal az abroncs megtartja eredeti kapaszkodó képességét.
Homok talajok esetében fordított a helyzet. A homok talaj ugyanis nem képlékeny, ezért általában nem tapad az abroncs felületre, viszont a kerék csuszásakor a bordák mintegy tömörítik a talajt és így fokozzák az átvihető vonoerőt."
(a minta az a nyom amit a traktor a földön maga mögöt hagy)
Ma eszembe jutott egy ötlet,hogy össze kéne hozni egy Briggs 3,5 HP motort egy MZ 125-ös blokkal,úgy hogy az Mz-nek csak a váltó részét használnám,tehát az Mz főtengelyének a helyére raknék egy sima tengelyt,és azt összekötném a Briggs-el.Az Mz váltót epdig összekötném egy tengellyel,amire a kerekek,és a kapatagok kerülnének.Így kapnék egy fasza kistraktort,kis fogyasztással,egy jópár sebességel (igaz rükverc nélkül),amit aztán sok mindenre elhetne használni.
Briggs motorom van itthon 3 is,egy Mz blokkot pedig tudnék szerezni "fillérekért",így viszonylag kevés pénzből kijönnék.
Nekem egy öregúr annyit mondott, hogy hosszabb a gumi élettartama, ha szemből nézve v alakban van. Viszont nagy traktort még nem láttam másképpen szerelve...