Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Köszönöm a segítséget.Az arány alatt azt értem a motor az 1-es és a váltó a 4-es pl.
Egy kis egy tengelyesben gondolkodom trabi váltóval,sorközmüvelni,szántani és vetni szeretnék vele meg egy kis póton azért vigye a felszerelés meg engem.
"milyen arányaban kel csökenteni a motor fordulatát a váltóhoz,1:4 vagy 1:5-re.Ezt itt olvastam"
Ez alatt mit értesz? Mármint az arányt. Természetesen a motoron x kerületű (nem átmérőjű), a váltón 4x, vagy 5x kerületű szíjtárcsa. Persze ez függ a motor fordulatától, a váltó típusától, a kívánt végsebességtől.
Pl.: egy LADA eredetileg megy 140-et, 6000-es fordulaton (csak saccolom). Neked van 3000-es fordulatod (négyütemű 5.5 lovas motor, terhelve) Az eredeti áttétellel, már csak 70-et menne a gép. Ha 1:4 arányban lassítasz, akkor 17-18 km/h lesz a végsebesség, LADA difivel és kerekekkel. De ha rádobsz TZ4k kerekeket, akkor túllépheti a 20-as tempót is.
Ha nagyon kellene négykerekű traktor, akkor 8 lovas motorból, Lada difiből és váltóból építeném. A szíjtárcsa feszítése lenne a kuplung. Hátra 16-os, előre 10-es, 12-es kerékkel.
Új vagyok itt.Köszönet mindenkinek a sok jó ötletért amit itt megosztanak önzetlenül másokkal.Én is kezdek kedvet kapni egy gép építéshez mert a rotáció arra a legjobb amire tervezték,rotálni vele.Egy hasonló méretü gépre gondoltam egy 5,5 hp viszintes tengelyü motor lenne az erö forrás és trabi váltó vagy simson váltó igaz az utóbbinál le kel monadnom a hátra menetröl.Kérdésem lenne hogy milyen arányaban kel csökenteni a motor fordulatát a váltóhoz,1:4 vagy 1:5-re.Ezt itt olvastam igaz nem a trabi váltóhoz.
Most kezdenék kistraktor építésbe,trabi motor+váltó hajtana zsiguli difit,eddig megvolnék,viszont trabi első futóműből szeretném összerakni az első futóművet,ha lenne valakinek hasonló gépe,akkor ötleteket,tanácsokat elfogadnék,esetleg képeket is!
üdv! Sajna nagyon rosz minőségü lett a videó, telefonal nem sikerült jobbat! :/ Az első útja a kis panninak! :) Hibák akadnak még rendesen,de üzemképes! Sajna fogalmam sincs miért,de fogyasztás az valami borzalom! Pár kör és benyelt 3 litert! De alakul! Lassan de biztosan! Lehet karbit kell szereznem rá még másikat! Fénykép akad pár róla,de nem engedi feltenni! :/ A sebességhadban eltévedek néha! :D
helló. segitség kéne.van egy panónia motoros traktoromés nem tudom beinditani.tudni kel rola hogy már kb 10 éve nem volt inditva.megtakaritotam mindent rajta .szikrát ad meg néha pukadozik egyet ketőt.már a gyujtásán is álitotam.miliméterenként végigmentem már az alaplapal de semi gyergyákat is cserélgetem de semi.mit tanácsoltok???
Kistraktor Eladó!Kis polski motoros,4 sebességes,+rükverc.Hátsókerék hajtású.Irányár:150 ezer forint.Érdeklődni napközben:06-20-361-22-00,telefonszámon lehet.
Nem tűnik rossznak ennyi pénzért, viszonylag könyen lehet elöre TLT- ét csinálni. Mondjuk a vonószemet én átalakítanám kicsit erősebbre. Nekem is van egy Rotax motorom az 300cm-es és az enyém az snagyobb!!
Valaki meg tudná nekem mondani a 8,3-20-az traktormintás gumiabroncs külső átmérőjét? A 11,2-20-as helyet szeretnék ilyet.Keskenyebb futófelületű jobb lenne, csak az összkerékhajtás miatt nem mindegy az átmérő. Esetleg valakinek eladó, vagy hasonló méretű? Köszi!