Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Na igen, a Honda az biztos jó. Nálunk, volt olyan, hogy árvíznél folyamatosan ment a szivattyú, éjjel-nappal, két és fél héten keresztül. Csak addig volt leállítva, amíg megtankoltuk. Ennek már vagy tíz éve, azóta is működik, pedig néhány pincét stb. kiszívattunk vele.
Amit én kinéztem Hondából, kétszáz körül van. Most nem is lesz belle semmi, mert épül a kerítés, aztán terasz, majd garázs. Egy használt japán kistraktor ára benne lesz.
Még várok a motoral, szeretném a Kipor dizelt, ha nem jön össze rá a pénzem akkor veszek egy hondát aszt 60000 ért megkapom addig épitem a járó szerkezetet,
Üdv! Kérdésem lenne, hogy normális dolog-e ha a gépemből kiveszem a gyertyát megtisztítom,visszarakom, beindítom járatom mondjuk 15-20 percig járkálok vele és ha újra kiveszem a gyertyát korom fekete? Ennek így kell lennie vagy egyből őzbarnának kéne lennie?
Úgy látom, jó ez a váltó. Szépen meg fogod csinálni. Motorral mi a helyzet? Mindenképp dízelt szeretnél? Az a benzines Kipor 55 ezerért? Esetleg tudok új Honda utánzatot, haverom vett egy szivattyút, Honda koppintás, csak a Honda 120 körül lett volna, ez meg 40 volt, újonnan.
erre gondoltál...amennyiben igen akkor kimásolod a linkre mutató címet,majd itt írsz egy tetszőleges szöveget amit kijelölsz itt az eszköztáraknál a linkre kattintasz és beilleszted a cimsórból kimásoltat....
Szép estét!Mivel elkezdtem építeni a sajáűt kistrakimat(anno kérdeztem a vw motorról tőletek)így teljesen felesleges lett -igaz csak 5x volt használva általam- egy kistraktor amit pannonia T5 motor hajt,előre 4 hátra 1 sebesség és ott vannak még a felezők is.A traki elején látható plató előre billenthető...jelenleg nem működik mert gyújtás hibávan küszködik.Massziv egy szerkezet,jó gumikkal...eladó sorba de nem szeretném a fórumot ezzel traktálni így a civil mail címemre szivesen fogadok érdeklődő levelet.
Ezen a videón tökéletesen látszik a kézzel történő kiemelés. Nem nagyon erölködik a koma,könnyedén kikapja az ekét.
Tetszik,hogy az ekefej nem a traktor seggében van,hanem jóval távolabb. Néztem a Keletagro honlapján az ekéket,de azok nem tetszenek,mert nagyon közel van a fej a trakihoz. Nem is kell nagyobb eke,elég ha max. 20cm széleset visz.
Közben leszámoltam az MF-en az áttételeket I. 1:80 II. 1:27 R 1:80
3000n/min motorfordulatnál I. 2,8km/ó II. 8,37km/ó a sebessége
Köszönöm a választ!Én is már csak erre tudok gondolni,de nem értem hogy zsir új gép és nem állították be a szelephézegot???!!!Lezs ennek valami következménye ha így használjuk??
Én is max. 14"-os kerékben gondolkodom. A motort meghagynám az eredetit. Aztán ha bejön a dolog,megkeresi egy 6,5-8 LE diesel árát.
Az a baj a személyautó váltókkal,hogy túl gyorsak lesznek a trakik. Talajmarózáshoz 2km/h kötüli sebesség kell,amit nem igen tudnak a háztáji masinák. A 16"-os keréknek 15n/min fordulat kell a 2km/h sebességhez. Ezt egy 3000n/min frdulatu motorrol levenni 1:200-as áttétel kell. Persze lehet vele tötyörögni,de akkor meg nincs kondi a talajmaróhoz.
Én már sokat számolgattam és mindíg az lett a vége,hogy váltók sora kellene.
Nekem műutra nem kell,mert itt Kaposváron agyon is lőnének a gép mellett! :-)
Szigorúan utánfutóval kéne vinnem,persze egyik kertből a másikba,meg a szőlőkben lehetne vele közlekedni.
Van egy 1H -es diesel motorom 7 vagy 8 Le a teljesítménye. 70kg a súlya és 70cm magas. Az a baj,hogy túl nagy ilyen pici trakiba.
A Holderbe már el is menne,mert abból nagyobb gépet lehetne építeni. Régi NDK padkahenger motor 400ccm. A 2H Multicar motornak a fele. 23kg a lendkereke,tehát nyomaték gondja nincs. Teljesen fel let újitva,csak darabokban volt.