Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Úgy látom, jó ez a váltó. Szépen meg fogod csinálni. Motorral mi a helyzet? Mindenképp dízelt szeretnél? Az a benzines Kipor 55 ezerért? Esetleg tudok új Honda utánzatot, haverom vett egy szivattyút, Honda koppintás, csak a Honda 120 körül lett volna, ez meg 40 volt, újonnan.
erre gondoltál...amennyiben igen akkor kimásolod a linkre mutató címet,majd itt írsz egy tetszőleges szöveget amit kijelölsz itt az eszköztáraknál a linkre kattintasz és beilleszted a cimsórból kimásoltat....
Szép estét!Mivel elkezdtem építeni a sajáűt kistrakimat(anno kérdeztem a vw motorról tőletek)így teljesen felesleges lett -igaz csak 5x volt használva általam- egy kistraktor amit pannonia T5 motor hajt,előre 4 hátra 1 sebesség és ott vannak még a felezők is.A traki elején látható plató előre billenthető...jelenleg nem működik mert gyújtás hibávan küszködik.Massziv egy szerkezet,jó gumikkal...eladó sorba de nem szeretném a fórumot ezzel traktálni így a civil mail címemre szivesen fogadok érdeklődő levelet.
Ezen a videón tökéletesen látszik a kézzel történő kiemelés. Nem nagyon erölködik a koma,könnyedén kikapja az ekét.
Tetszik,hogy az ekefej nem a traktor seggében van,hanem jóval távolabb. Néztem a Keletagro honlapján az ekéket,de azok nem tetszenek,mert nagyon közel van a fej a trakihoz. Nem is kell nagyobb eke,elég ha max. 20cm széleset visz.
Közben leszámoltam az MF-en az áttételeket I. 1:80 II. 1:27 R 1:80
3000n/min motorfordulatnál I. 2,8km/ó II. 8,37km/ó a sebessége
Köszönöm a választ!Én is már csak erre tudok gondolni,de nem értem hogy zsir új gép és nem állították be a szelephézegot???!!!Lezs ennek valami következménye ha így használjuk??
Én is max. 14"-os kerékben gondolkodom. A motort meghagynám az eredetit. Aztán ha bejön a dolog,megkeresi egy 6,5-8 LE diesel árát.
Az a baj a személyautó váltókkal,hogy túl gyorsak lesznek a trakik. Talajmarózáshoz 2km/h kötüli sebesség kell,amit nem igen tudnak a háztáji masinák. A 16"-os keréknek 15n/min fordulat kell a 2km/h sebességhez. Ezt egy 3000n/min frdulatu motorrol levenni 1:200-as áttétel kell. Persze lehet vele tötyörögni,de akkor meg nincs kondi a talajmaróhoz.
Én már sokat számolgattam és mindíg az lett a vége,hogy váltók sora kellene.
Nekem műutra nem kell,mert itt Kaposváron agyon is lőnének a gép mellett! :-)
Szigorúan utánfutóval kéne vinnem,persze egyik kertből a másikba,meg a szőlőkben lehetne vele közlekedni.
Van egy 1H -es diesel motorom 7 vagy 8 Le a teljesítménye. 70kg a súlya és 70cm magas. Az a baj,hogy túl nagy ilyen pici trakiba.
A Holderbe már el is menne,mert abból nagyobb gépet lehetne építeni. Régi NDK padkahenger motor 400ccm. A 2H Multicar motornak a fele. 23kg a lendkereke,tehát nyomaték gondja nincs. Teljesen fel let újitva,csak darabokban volt.
Ja a kerékkel kapcsolatban: 14-es kerékre van traktorgumi. Nekem ez a tervem, venni bontóban 14-es felnit, rá a traktorgumi. Ezt nem is cserélgetném, jó lenne vontatni, szántani. Vágatok hozzá két keréksúlyt és nincs vele gond. A kerékagyat rá is hegeszteném a tengelyre. Néztem a TZ4k kerekét is, talán egy kicsit túlzás lenne a 16-os, bár még nem zártam ki.
Már én is tervezgettem egy ilyen pici traktort, de egyenlőre elvagyok az egytengelyessel. Én egy kis 8-10 lovas motorra gondoltam, ékszíjjal hajtana egy Lada váltót, kb. 1:4, vagy 1:5 áttétellel. Az ékszíj lenne a kuplung is, nekem ez nagyon bejött. A lada váltót egy szűkített lada difire kötném. Így a fék is meg lenne oldva. Az első hídnak mehetne egy i gerenda, persze oda egy-két dolgot kellene esztergálni. Az egész egy zártszelvény vázon lenne. Kormánymű, amilyet gondolsz.
Az a gond a házibarkács trakikkal, hogy túl magasak, túl szélesek. Pedig lenne olcsón eladó bőven.
Felénk a rotakapa szerű gépeket nem piszkálják a rendőrök (ők sem tudják, milyen kategóriába tartozik), viszont egy 4 kerekű trakival, gyorsan megállítanak, főleg, ha nem gyári. Ha pótkocsit húz, akkor meg mégjobban.
Az a helyzet,hogy nem kívánok utánna caplatni. Munka után,meg hétvégeken kellene vele dolgoznom és nincs kedvem kutyagolni.
Először Motorobot,vagy Holder trakira gondoltam ami motorhibás. Úgy alakítanám át felülősre,hogy a motor és a váltó közé betennék egy közdarabot. Váznyúlvánnyal meg az első futóművet meg lehetne oldani. Aztán jött a "szikra",mert van egy MF 70-em.
Azt alakítom át úgy,hogy megfordítom a váltót és a motor néz előre. Kell hegesztenem egy dobozt,ami a gép hátúlját képezi,azon lenne a hátsó tengely,meg egy végáttétel váltó.
Most jönnek a szűrke foltok!!
Mivel a gyári kereke csak 4,0x8-as azzal semmire nem mennék. A 6,0x16-os (Zuk méret) gumit meg nagyollom rá.Vajon mi lenne a jó és 13"-os méretben van-e traktormintás gumi?
Aztán a dirrekt hajtás sem tiszta teljesem,mert ugye nem lenne diffi!! Persze csak szántóföldön mozogna és a nagyobb kapálógépek is elvannak diffi nélkűl.
A gépmunkákkal nincs gondom,mert adott szinte minden.
A másik kérdés,hogy a tárcsacsapágyak elég erősek-e kerékcsapágynak? Aztán érdemes-e hidraulikát készíteni rá,vagy elég egy kézi kiemelőkar?
Ezek a dolgok,amiket még ki kell veséznem még mielőtt hozzálátok. Meg van az MF talajmarója, kb 1 méter széles.ami bőven elég.
Ekét meg váltvaforgatót szeretnék,persze réselt kormánylemezzel.
Majd dobok fel egy videót,hogy mi is az elképzelésem!
Lehet hogy nem pont ide illik de hátha tud valaki gyógyírt a problémémra!Adott egy brigs motoros rotációs kapa 190 cm3 a gép szinte új és az a probléma vele hogy alapjáraton is és max fordulaton is bepüfög!Ez alapból ilyen vagy valami gondja van?????A gyetrya hézag jó a karburátor ki lett tisztitva,az olajszint is megfelelő!!!Indul első húzásra meg nem ingadozik a fordulat össze vissza csak bepüfög!!!4 ütemű a gép!Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?????
Nem gondoltál egytengelyesre? Kis helyen elfér, akár vonszolt talajmaróval is használható, szántani is lehet vele. Itt van Iskra gépe, alapnak nagyon jó, szabadon variálható, másik motor, másik váltó stb...
Örülök,hogy rátaláltam erre a topic-ra,mert ahogy visszaolvastam világossá vált,hogy tőletek kell érdeklődnöm! :-)
Egy pici,de kemény trakira van szükségem,amire fel lehet űlni.
Csak szántás és talajmarósás az amire kell és fontos,hogy kis helyen elférjen. A környékünkön sok a zártkert.ahova max önjáró fűnyírótraktor az ami befér.
Nagy igény lene a szántásra és a talajmarózásra,mert már embert sem találnak,aki tisztességgel felássa a parcellákat.
Vannak terveim,csak sok a szűrke folt,amire talán választ kaphatok.