Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nem tudom feltenni, mert túl nagy :S Egyébként az enyém mz blokkos, és tudom ennek belül van a lendkereke nem is akarom módosítani meg semmi csak érdekel a téma! :D
Szerintem a főtengelycsapágy terhelése növekedne csak! Nagyob nyomatékért, inkább a váltonál kéne valamit csinálni, primer áttételnél, vagy a véglehajtásnál kéne változtatni.
Üdv! Szerintetek, ha egy pancsi blokk nagyobb lendkereket kapna valamivel, nőne a nyomaték? :D Gondolom csökkenne a fordulat stb. Vagy teljesen hülyeség amire gondolok? Már egy ideje filózok rajta. Válaszokat köszi előre is ! :)
őtletesnek ötletes a segédlánctalp,de ezestben barbárság mert nagyon nedves szalonnás talajt szántanak .Ráadású a váltvaforgató ekét sem tudja használni,mert nehézkez a fordulás.
Kíváncsi vagyok a magágy előkészítéskor hogyan aprítja szét a hantokat.
Érdemes megpróbálnod kisebb főfúvókával, nekem is most 92essel megy, neten olvastam h fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is és mivel nekem traktorba van a motor így nagyrészt félgáznál nagyobbat nem szoktam neki adni. Úgy néz ki nekem ezzel áll be a fogyasztás, fele annyi benzinnel is megcsinálja ugyanazt a munkát mint eddig, nem fullad viszont minidg kissé fekete a gyertya mint barna. De menni megy és az a lényeg! Jah és persze én szintetikus olajat használok, ajánlom neked is jobb az illata is kenése és még nem is füstöl annyira! :D
Nekem volt mz,de az rendes motorként! 5.5 liter/100km-er volt! De ez a pancsi blokk tuti hogy 10 km-ert se menne el ugyan annyi benyából! Kezdem vissz sirni az mz-t,trabit! De valamit még megpróbálok hátha csökkenne a gyári karbival a fogyasztás! Rászánom lehet a pénzt egy teljes felújitó készletre ha nem túl drága! :)
Feladom! Egyszerüen nem birok ezzel a pancsi-val! Szerzek rá még egy mz karbit próbálni,de ha azzal is szar lesz akkor nem tom mi lesz! Már kezdem bánni a trabi cserét ilyen kis szörnyetegre....
Régóta olvasom a fórumot és tetszenek az írások, díjazom a barkácsoló kedvű embereket. Segíteni szeretnék a Pannónia karbi beállítáásban. A benzinszintet úgy lehet beállítani, hogy a karbi jobb oldalán levő levegőcsavart egy vékony csavarhúzóval ki kell venni teljesen, majd a karbit kb 15 fokkal meg kell dönteni oldalra és akkor a benzinnek meg kell jelenni a furaton akkor jó a szint. Ezután a levegőcvsavart vissza csavarni teljesen, majd 1,5 fordulatot vissza és úgy jó. A súber tűt felülről a második beszúrásba tenni többnyire így jó. A főfúvóka 110, vagy 115-ös méretű legyen. A Pannónia ha túl melegszik, akkor hajlamos az öngyulladásra. 225, vagy 240 hőértékű gyertya kell bele. Kistraktornál a hűtést úgy oldottam meg, hogy vettem egy Trabant turbot, le vettem róla a turbinát és az ékszíjtárcsát. Egy Lada fűtőmotor ventillátort tettem a tengelyre, mert ez balra forog és úgy nyomja a levegőt, és az ékszíjtárcsa helyett egy mosógép motor szijtárcsáját tettem fel. Ez kb a fele az eredetinek. Teljesen jó volt a hűtés még szántás közben is. A lendkerékre egy Moszkvics vízpumpa ékszíjtárcsát erősítettem egy kis esztergályos munka után és a lendkereket szorító csavarral rögzítettem. Remélem egy kicsit tudtam segíteni.
"Kötött(és nedves állapotban képlékeny) talajokon a bordák nyílhegy alakú nyomainak csúcsa menetirány szerint hátrafelé mutasson. Az ilyen bordaállás esetén ugyanis mintegy "kicsuszik" a bordák közül. Ez a legtöbb esetben meggátolja a bordák közeinek eltömődését, miáltal az abroncs megtartja eredeti kapaszkodó képességét.
Homok talajok esetében fordított a helyzet. A homok talaj ugyanis nem képlékeny, ezért általában nem tapad az abroncs felületre, viszont a kerék csuszásakor a bordák mintegy tömörítik a talajt és így fokozzák az átvihető vonoerőt."
(a minta az a nyom amit a traktor a földön maga mögöt hagy)
Ma eszembe jutott egy ötlet,hogy össze kéne hozni egy Briggs 3,5 HP motort egy MZ 125-ös blokkal,úgy hogy az Mz-nek csak a váltó részét használnám,tehát az Mz főtengelyének a helyére raknék egy sima tengelyt,és azt összekötném a Briggs-el.Az Mz váltót epdig összekötném egy tengellyel,amire a kerekek,és a kapatagok kerülnének.Így kapnék egy fasza kistraktort,kis fogyasztással,egy jópár sebességel (igaz rükverc nélkül),amit aztán sok mindenre elhetne használni.
Briggs motorom van itthon 3 is,egy Mz blokkot pedig tudnék szerezni "fillérekért",így viszonylag kevés pénzből kijönnék.
Nekem egy öregúr annyit mondott, hogy hosszabb a gumi élettartama, ha szemből nézve v alakban van. Viszont nagy traktort még nem láttam másképpen szerelve...
Olyan kérdésem volna, hogy kis traktor hajtás kerekének a külső gumijának a recéje vagy ráfja milyen formában kell hogy legyen? V vagy A forma szerint ha elölről nézem a gépet?
Googleben a képeket böngészve (MTZ, Rába, stb.) Gyárilag V formában vannak felszerelve a külső gumik. De találni olyant is ahol A formában. Kis egytengelyes traktorokon is látni a két formációt A vagy V. Tudna valaki írni erről magyarázatot hogy melyik formáció a hatásosabb és miért? A vagy V ?