Keresés

Részletes keresés

caterpillar20 Creative Commons License 2012.06.09 0 0 3489

Egy 250-es pancsi kevesebbet iszik mint egy mz 250? :D Mert ha igen máris cserélem lefelé.. :D

taurus09 Creative Commons License 2012.06.09 0 0 3488

Potosan én is erre gondoltam, csak nem veséztem ki ilyen részletesen. Köszi!

Előzmény: cudar08 (3485)
Cz Feri Creative Commons License 2012.06.09 0 0 3487

Feladom! Egyszerüen nem birok ezzel a pancsi-val! Szerzek rá még egy mz karbit próbálni,de ha azzal is szar lesz akkor nem tom mi lesz! Már kezdem bánni a trabi cserét ilyen kis szörnyetegre....

 

jános 55 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3486

Üdv. mindenkinekl!

Régóta olvasom a fórumot és tetszenek az írások, díjazom a barkácsoló kedvű embereket. Segíteni szeretnék a Pannónia karbi beállítáásban. A benzinszintet úgy lehet beállítani, hogy a karbi jobb oldalán levő levegőcsavart egy vékony csavarhúzóval ki kell venni teljesen, majd a karbit kb 15 fokkal meg kell dönteni oldalra és akkor a benzinnek meg kell jelenni a furaton akkor jó a szint. Ezután a levegőcvsavart vissza csavarni teljesen, majd 1,5 fordulatot vissza és úgy jó. A súber tűt felülről a második beszúrásba tenni többnyire így jó. A főfúvóka 110, vagy 115-ös méretű legyen. A Pannónia ha túl melegszik, akkor hajlamos az öngyulladásra. 225, vagy 240 hőértékű gyertya kell bele. Kistraktornál a hűtést úgy oldottam meg, hogy vettem egy Trabant turbot, le vettem róla a turbinát és az ékszíjtárcsát. Egy Lada fűtőmotor ventillátort tettem a tengelyre, mert ez balra forog és úgy nyomja a levegőt, és az ékszíjtárcsa helyett egy mosógép motor szijtárcsáját tettem fel. Ez kb a fele az eredetinek. Teljesen jó volt a hűtés még szántás közben is. A lendkerékre egy Moszkvics vízpumpa ékszíjtárcsát erősítettem egy kis esztergályos munka után és a lendkereket szorító csavarral rögzítettem. Remélem egy kicsit tudtam segíteni.

cudar08 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3485

Sziasztok!! 

 

"Kötött(és nedves állapotban képlékeny) talajokon a bordák nyílhegy alakú nyomainak csúcsa menetirány szerint hátrafelé mutasson. Az ilyen bordaállás esetén ugyanis mintegy "kicsuszik" a bordák közül. Ez a legtöbb esetben meggátolja a bordák közeinek eltömődését, miáltal az abroncs megtartja eredeti kapaszkodó képességét.

 

Homok talajok esetében fordított a helyzet. A homok talaj ugyanis nem képlékeny, ezért általában nem tapad az abroncs felületre, viszont a kerék csuszásakor a bordák mintegy tömörítik a talajt és így fokozzák az átvihető vonoerőt."

 

 

 

(a minta az a nyom amit a traktor a földön maga mögöt hagy)

Furak Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3484

Szerintem igazad van.

Nem véletlenül rakták/rakják így az új gépekre a gumikat.

Előzmény: turner62 (3482)
Furak Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3483

Ezt a témát kiveséztük egyszer az mtz forumon, ha érdekel olvasd el.

Előzmény: Babszi207.300 (3477)
turner62 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3482

Azért kell a körmöknek csuccsal előre álni, hogy képlékeny talajon meglegyen a gumi öntisztulása.

Ha fordítva rakod fel sárban nem tud kapaszkodni mert beékelődik a sár.

Szerintem.

Előzmény: Lki1 (3480)
Nagy10 Creative Commons License 2012.06.08 0 0 3481

Sziasztok!

 

Ma eszembe jutott egy ötlet,hogy össze kéne hozni egy Briggs 3,5 HP motort egy MZ 125-ös blokkal,úgy hogy az Mz-nek csak a váltó részét használnám,tehát az Mz főtengelyének a helyére raknék egy sima tengelyt,és azt összekötném a Briggs-el.Az Mz váltót epdig összekötném egy tengellyel,amire a kerekek,és a kapatagok kerülnének.Így kapnék egy fasza kistraktort,kis fogyasztással,egy jópár sebességel (igaz rükverc nélkül),amit aztán sok mindenre elhetne használni.

 

Briggs motorom van itthon 3 is,egy Mz blokkot pedig tudnék szerezni "fillérekért",így viszonylag kevés pénzből kijönnék.

 

SzerinteteK?

 

Lki1 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 3480

Nekem egy öregúr annyit mondott, hogy hosszabb a gumi élettartama, ha szemből nézve v alakban van. Viszont nagy traktort még nem láttam másképpen szerelve...

Előzmény: taurus09 (3479)
taurus09 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 3479

Üdv!

Legjobb tudomásom szerit talajfüggő a körmök iránya, kötött vagy laza talaj, de ha nem jól tudom helyesbítsetek!

Előzmény: Babszi207.300 (3477)
Lki1 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 3478

Én a helyedben egy ETZ karbit próbálnák rá szerezni.

Valmivel finomabb műszer, jól állítható, viszonylag könnyű feltenni, és minden érzékeny porcikája beszerezhető hozzá reális áron.

A cimbrámnak gyönyörűen működött vele a pancsi, és egy picivel takarékosabb is volt.

 

Nézd meg a súber alatti rést alapjárati helyzetben. Olyan 1...1,5 mm körül kell lennie.

Előzmény: Cz Feri (3474)
Babszi207.300 Creative Commons License 2012.06.07 0 0 3477

ÜDV mindenkinek!!!

 

Olyan kérdésem volna, hogy kis traktor hajtás kerekének a külső gumijának a recéje vagy ráfja milyen formában kell hogy legyen?  V vagy A forma szerint ha elölről nézem a gépet?

 

Googleben a képeket böngészve (MTZ, Rába, stb.) Gyárilag V  formában vannak felszerelve a külső gumik. De találni olyant is ahol A formában. Kis egytengelyes traktorokon is látni a két formációt A vagy V. Tudna valaki írni erről magyarázatot hogy melyik formáció a hatásosabb és miért? A vagy V ?

 

Válaszokat előre is köszönöm!!!

cudar08 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3476

Szia!!

 

Semmi köze sincs hozzá!!! A magas fogyasztás, és a gyertya kormolodásának egyetlen oka a rossz karbi beállítás. De amugy is a 250-es MZ-ék nem a kis fogyasztásukról híresek!

Előzmény: caterpillar20 (3475)
caterpillar20 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3475

Üdv! Szerintetek befolyásoló tényező-e a motor fogasztására valamint gyerty kormolására, ha a motor nagyon mereven van a vázon? Úgyértem ha rezeg a blokk és a benzinszint is az úszóban ugrál hogy többet kap be? Már mindent elkövettem kisebbnél kisebb fúvókák kellenek de még mindig nem az igazi. Esetleg lehet h nagyobb a benzinszint? Nekem egy mz 250-es trakim van. Válaszokat előre is köszi!

Cz Feri Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3474

Köszi a segitséget nektek! Ha lesz időm akkor holnap a vizsgáim előt még lekapom a hengerfejet megsasolni mi újság... A hütést hétvégén tervezem rátenni! :) Valami lemezből hajtogatok rá egy burkolatott,mondjuk van még egy levegő keverő lapátom ékszíjtárcsán,annyi hogy az maszek,de lehet azt rakom fel nem a trabiét! Jók a képek,az első is,így kaptam némi képet az elképzelésem megvalósitásához! :) Fain lesz remélem egyszer még ez a kis gép,de sűrgős lenne már lassan,mert kell szénát hordani...... :D Az öngyuladásos dolog az elég érdekes volt! Nem tom,max ha 2 percet járatam alapon,még a henger is csak erős langyos volt,mert még megfogtam,igaz már nem tudtam rajta tartani nagyon a kezem sokáig,és adtam egy erősebb gézfröccsöt neki és ez lett a vége! :/ Azt kifelejtettem hogy az uszó nem zár és a benzin szint magas is lehet szerintem! Cserélnem kell majd az uszó tűt valahogy! Remélem sikerül maszekolni egyet bele,azért lett volna jó tudni kb milyen hosszú is lehet egy ilyen tű... :/

 

Lki1 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3473

Én jártam úgy a pannóniámmal, hogy nem volt megfelelő alapjárat, és egyre csak emeltem a súbertűn. Nagyon "ványadtan" pörgött, és néha azokat a tüneteket produkálta, amiket leírtál. Egyszerűen leeresztettem a súberen és beállt az alapjárat, és soha nem csinált ilyet többé.

Előzmény: Cz Feri (3468)
józsika1986 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3472

Igen mikor tulmelegszik a 2T motor olyankor "megdieselesedik" :)

öngyulladás jön létre.

Előzmény: Cz Feri (3468)
cudar08 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3471

Így legyen mint ezen a gépen de a henger elé tedd kicsit hogy szembe fújja a hengert.

 

Előzmény: cudar08 (3470)
cudar08 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3470

Bocsánat a kép nem jó. Úgy tedd a ventilátort hogy a szíjtárcsa belül legyen, akkor álnak jól a lapátok.

Előzmény: cudar08 (3469)
cudar08 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3469

Szia!!

 

Nézd meg a hengerfejet hát ha van rajta lerakodás, ami hogy ha felmelegszik akkor öngyulladást okoz. Nekem is volt ilyen problémám a Robi motoral, meg tisztítottam a henger fejet és utána jó volt.

A trabant hűtése az nem szívja, hanem fújja a levegőt. Ha úgy teszed rá ahogy a képen van akkor jó lesz. A burkolatot úgy csináld ahogy a képen van hogy ne csak a henger egyik oldalát hűtse a levegőt.

 

Előzmény: Cz Feri (3468)
Cz Feri Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3468

Sziasztok! Valakinek van pannonia blokkos kistraktorja? Szert tettem egyre és még mindig meglep..... :D Most húztam egy erősebb gázt és mintha felakadt volna a gáz úgy csinált,folyamatosan pörgöt egyre jobban, a gyújtáskapcsoló igaz még nincs bekötve,de vezetékel próbáltam megszüntetni a gyújtást,de nem reagált,benzincsap elzár és lekaptam a pipát,de pipa nélkül is pörgöt mint a bolond,mig ki nem fogyot a benzin a karbiból! Hát volt már jó pár motorom,de eddig még sose jártam így semivel! Mi okozhatta ezt a tünetet?! Másik dolog ami érdekelne még az a karbi-nál az úszónak a tű hosszúságát nem tudná valaki? Mennyire kell beálitani,meg hogy a pontos hossza a tetejétől az úszónak,meg az aljától! Valami maszek tű van benne és nem is zár, meg magas a benzin szint is,és így folyik a benzin belőle!

Van még egy tervezgetésem,hogy az ex trabantom kényszer léghütését ráteszem,aránylag mindennel képbe vok vele kapcsán,csak az zavart be a képbe hogy a ventilátor nem fújja a levegőt a hengerre hanem szívná ha jól figyeltem meg! Ez gondolom nem gond ha így van körbelemezelésnél!?

 

cudar08 Creative Commons License 2012.06.06 0 0 3467

Sziasztok!!

 

Itt a ruszki csúcsragadozó!! :):)

 

Nagy10 Creative Commons License 2012.06.05 0 0 3466

Igen,telejsen érthető.Köszönöm!

Előzmény: cudar08 (3463)
LittleHornet Creative Commons License 2012.06.05 0 0 3465

Nagyon jó az epoxis technológia, de arra, hogy egy embert megtartson (akár zötyögve, tehát dinamikus terhelésen, kellő biztonsági túlméretezéssel) irreális vastagság kell belőle. Rádásul kemény is ülni rajta. Emellett nehéz lenne a rögzítési pontokat kialakítani, ahol pontszerű terhelés van. 

 

Nem lenne egyszerűbb a kárpitos bútorok példáját követve vasváz -> rá fa felépítmény -> szivaccsal meg kárpittal/műbőrrel bevonni? Ugyan nem vízálló, de nem tűnik nagy dolognak egy zsákot ráhúzni amikor esik.

 

 

Előzmény: cudar08 (3463)
halipapa Creative Commons License 2012.06.05 0 0 3464

Tisztelt Fórumozók lenne egy eladó kistraktorom...

Igazi veterán 51-es gyártmány működőképes 1 dugattyús kis fogyasztású és 15 lóerős...

Megtekinthető bármikor...

Típus: Deutz-Fahr F1L514/51

Nálunk még ha Deutz is ritkaságnak számít ez már múzeumi kategória, de mindennapi használatra is alkalmas mi dolgoztunk is vele egy helyben megfordul... :)

 

 

 

Ára: 750.000 Ft.

Érd.: 70 398-7540

cudar08 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 3463

Szia!!!

 

Képem sajnos nincsen, úgy csináltam hogy a deknit bevontam alufóliával és arra rá kentem egy kis gyantát majd ráteritettem 1réteg üveg szövetet megint bekentem gyantával. Ezt addig kell ismételni amig elérjük a megfelelő vastagságot és erősséget, én 4réteget csináltam de szerintem az üllésnek kicsit több kell.

 

Én ha üllést csinálnék, akkor elöször az ülés keretét csinálnám meg  "lépésálló" hungarocellből kb.2x2-es csíkokból ezeket töbször bevonnám üveg szövettel. És amikor ezek már megszáradtak csinálnék egy üléslapot meg támlát és annak az aljára a szélén körbe meg a közepén lenne a merevités a csíkból.

 

Remélem nagyából érthető!! :):)

Előzmény: Nagy10 (3462)
Nagy10 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 3462

Szia!

 

El tudnád röviden mondani hogy hogy csináltad??? Vagy képet tudnál esetleg felrakni,nagyon érdekelne.

 

Köszönöm!

Előzmény: cudar08 (3461)
cudar08 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 3461

Szia!!  

 

Akkor ne gyártasd, hanem te csináld meg. Lehet kapni eepoxi gyantát, meg hozzá edzőt és egy kis üveg szövetet kb. 4000-5000Ft ért. Én is így csináltam a simsonomhoz első sárvéddőt meg két oldal deknit.

Előzmény: Lki1 (3459)
LittleHornet Creative Commons License 2012.06.04 0 0 3460

Az ülés beszerzése bizony nem egyszerű. Én ezt a fűnyírótrakimról vettem kölcsön, végülis úgysem ülök mindkettőn:)

 

De ha lesz selejtes, de javítható irodaszék a melóhelyemen akkor azt lehet feldobom. Gázrugóval!!

Előzmény: Lki1 (3459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!