Keresés

Részletes keresés

balkan_kobra Creative Commons License 2014.02.02 0 0 144

vegyenek napijegyet!

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (141)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.02 0 0 143

nem volt rá pénz sosem. Ha most van

 

Ebben a "most van"-ban azért én nem vagyok annyira biztos... Bár mondjuk a Fradi-stadion árából biztos kijött volna...

Előzmény: voks02 (142)
voks02 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 142

Milyen kár, hogy bár nyilvánvalóan és pontosan tudjuk, hogy neked a pártfeladatod az, hogy mindennel kapcsolatban az álnemzeti kormányt emlegesd manapság, de ennek speciel nem sok köze van hozzá, és a létrejöttének is abszolúte semmi ahhoz, hogy áprilisban ki nyer.

 

Ezt az érintett kerületek és a főváros már húsz éve tervezgeti, de nem volt rá pénz sosem. Ha most van, azért épül meg, és nem a kormány színezete miatt.

Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.02 0 0 141

"Most képzeld el, feljön egy család, apuka, anyuka, három gyerek vonattal"

 

 Ha sokallja a költségeket, menjen Párizsba és nézze meg a Sacre Coeur-t. (Mögötte a "művésznegyed").

 

Ott áll a dombtetőn, villamos megy fel oda, teljesárú menetjeggyel.

Összesen kettő megálló az egész.

 

Pedig milyen klasz volna, ha már az Orly-tól oda vinne a villamos.

Olyan könnyeztető családias hangulat uralkodna el a turistákon.

Előzmény: Maaria (130)
Hírmérnök Creative Commons License 2014.02.01 0 0 140

Naponta felszállok a villamosra a Lekvár sziget megállónál. A Széna tér után mindig megszólal az a jegy nélkül utazó automata hölgy, ki hamarosan jelenti:

This is the Széíl Kaolman théíír, when this csrem törminétsz.

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 139

Igazad van, sorry. Létezik klf napijegy, stb, mint ahogy linkeltem. Valószínű, hogy az ilyen jegy aranyárban lenne, tisztázatlan, hogy honnan lenne érvényes, mert ugye a nyugatitól, vagy a Móricról igen értelmetlen lenne, mert akkor Rákosborzasztóról is kellene ilyen. A BKK nem hülye. (Csak kapzsi) Egyszerűbb a csoportos jegy, és olcsóbb.

Előzmény: Qqberci (138)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 138

Nem az én ötletem, hanem Mariskáé, de még mindig jobb, mint a fogas meghosszabbítása a Moszkváig (majd később Felcsútig)...

 

Előzmény: Törölt nick (137)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 137

Az melyik járat lenne? A 4-6, 59,61, meg még a fene tudja melyik járatok mennek a Széll-re. 

Buszra nem lenne érvényes? Mert villamosjáratról beszélsz. Agyrém.........

Előzmény: Qqberci (136)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 136

lehetne egy villamosjárat, amire már a fogaskerekű jeggyel lehetne felszállni, és az emelkedő alján, a mostani állomáson az utasok szépen átszállnának a fogaskerekű kocsikba.

 

Ez egy olcsó, értelmes alternatíva...

Előzmény: Maaria (133)
01000 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 135

Kell venni nyolc erős fogaskerekű mozdonyt és az még a Combinokat is feltolja a hegyre.

Meg kell hosszabbítani odáig a 6-os villamos vonalát. Megérkezik Marika a Nyugatiba, felszáll a villamosra és ha nem figyel, a Széchenyi-hegyen (sőt talán már a Normafánál) köt ki...

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 134

Tájékozódik, mielőtt Bp.re megy. Így indul egy kirándulás.

http://www.bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/jegy-es-berletarak-2013-ban/budapest-csoportos-24-oras-jegy/

Frissebb nincs, gondolom a tavalyi árak érvényesek.

Előzmény: Maaria (133)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 133

Nem hiszem, hogy a 21. században erre ne lehetne találni valami célszerű, jó megoldást. Nyilván a Major melletti szakaszon még nincs emelkedő, ott még nem kell a fogaskerekű funkció, aztán később meg igen. A magyar mérnökök annyira kreatívak... hátha lesz erre is valami jó ötlet. 

 

Ameddig az nincs, addig is lehetne egy villamosjárat, amire már a fogaskerekű jeggyel lehetne felszállni, és az emelkedő alján, a mostani állomáson az utasok szépen átszállnának a fogaskerekű kocsikba. Sok vidéki család, kiránduló iskolás csoportok, már ennek az áthidaló megoldásnak is nagyon örülnének, és így ez csak egyszerű díjszabási kérdéssé deriválható.

Előzmény: Qqberci (131)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 132

Most képzeld el, feljön egy család, apuka, anyuka, három gyerek vonattal. A Széll Kálmán térre eljutni akár a Nyugatiból, akár a Keleti pu.-ról nekik öt vonaljegy. Ha még villamosra is kell szállniuk a fogaskerekű felé, az még öt vonaljegy. Utána szállhatnak fel a fogaskerekűre.

 

Szabad a pálya a családikedvezményes rezsicsökkentésnek...

Előzmény: Maaria (130)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 131

Nem olyan nagy távolság az.

 

Hát nem. De a fogas a kerekeit nem hajtja - ellentétben a villanyossal, a fogassín viszont csak jóval lassabb haladást enged, mint a villanyosé...

 

Az, hogy a táplálási rendszer más, már nem is számít, mert ugye a 2/3-nak már évszázados hagyományai vannak, már Kandó Kálmán is 16,2/3 Hz-s vasutat épített 1906-ban Valtellinánál...

Előzmény: Maaria (123)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 130

Nemcsak régen, most is felvisz a 21-es busz, de a fogaskerekű sokkal kellemesebb, több élményt ad a kirándulóknak. Olyan kis hangulatos! Már a megállók nevei is... Orgonás...Erdei iskola... ki tudná megállni tavasszal, az orgonanyílás idején, hogy le ne szálljon egy-egy ilyen megállóban, akár a kedvesével, akár már a családjával, gyerekeivel együtt kirándulnak? Vidéki családoknak, akik ritkán jutnak fel a főváros környéki helyekre kirándulni, különösen nagy élmény.

 

Most képzeld el, feljön egy család, apuka, anyuka, három gyerek vonattal. A Széll Kálmán térre eljutni akár a Nyugatiból, akár a Keleti pu.-ról nekik öt vonaljegy. Ha még villamosra is kell szállniuk a fogaskerekű felé, az még öt vonaljegy. Utána szállhatnak fel a fogaskerekűre. Ez a probléma csak a Déli pu-ra érkezőknél nem áll fenn, mert ők a villamossal egészen a fogaskerekűig tudnak menni, a többi pályaudvarra érkezők számára sokkal előnyösebb, ha a metróról, vagy a 4-6-osról rögtön a fogaskerekűt is el tudják érni.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (124)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 129

Az ilyen villamosokat pedig készíti a Mester&Mester kft a Széles féle energiacellákra tervezett meghajtóművel.

 

A project generálkivitelezője a Közgép, amire a kormány közbeszerzési eljárás mellőzésével xxx milliárd forint visszanemtérítendő fejlesztési támogatást ad.

 

Kaya Tottal már folynak a tárgyalások, hogy milyen konstrukcióval is vegye meg a közismert üzletember majdanán a céget az Ikarus maradék 49%-os részvényeivel együtt.

Előzmény: Unerwünschter Gast (128)
Unerwünschter Gast Creative Commons License 2014.02.01 0 0 128

A wikipédián ezt írják:

 

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a fogaskerekű vasút meghosszabbítását szorgalmazza a Széll Kálmán térig és a Normafa irányába; a tervet a XII. kerületi önkormányzat és a BKV is támogatja. Az elképzelések szerint a teljes rekonstrukció mellett új, alacsonypadlós, klimatizált, korszerű járműveket szereznek be. Kétáramneműek lesznek, tehát a villamos vonalak eltérő vontatási feszültségén is közlekedhetnek majd. A sebességet pedig hegymenetben 40 km/h-ra, völgymenetben 30 km/h-ra növelnék.

 

 

Előzmény: 01000 (118)
nyúllabda Creative Commons License 2014.02.01 0 0 127

A sík terepen amúgy se kell

 

Akkor a fogas megállója legyen közös peronon a metróval!

Így a metróval érkező fájós lábúaknak nem kellene mozgólépcsőzniük.

Akinek meg nem fáj a lába az szálljon fel a következő megállónál.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (119)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 126

Bizonyára.

 

Csak - talán mert még nem utaztál rajta, nem tudhatod - hogy annak majd minden megállója egy turistaút kezdete.

Hegyes, völgyes, dombos vidék (azért kellett a fogasléc a sinek közé, hogy a meredeken is fel tudjon kapaszkodni a járgány és visszafelé se szánkó módján csússzon a Jánoskórházba).

No ott mit kellene a fájóslábúaknak kitalálni?

Riksákat?

Előzmény: Hamvába holt nick? (125)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 125

Nekünk, fájósklábúaknak azért jól jönne, ha meghosszabbítanák a fogaskerekű vonalát.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (124)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 124

Turistákról beszéltél, nem rokkant kerekesszékesekről.

Már akik ugye rajonganának a Széll/Moszkva térig/től járó fogaskerekűért.

 

Régen a 21-es busz is jó volt arra az útra.

Előzmény: Maaria (123)
Maaria Creative Commons License 2014.02.01 0 0 123

Nem olyan nagy távolság az. Viszont eléggé bosszantó, hogy két megálló miatt még külön villamosra is kell várni, vagy gyalogolni, a gyerekekkel.

Előzmény: Qqberci (116)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 122

Meg mellé a magánrepterek.

Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 121

Most nincs rá pénz.

Majd,esetleg később....talán ha elkészültek a stadionok.

Előzmény: Fzolee (120)
Fzolee Creative Commons License 2014.02.01 0 0 120

A fogas járműveit tíz éve ki kéne cserélni... a villamosokkal, buszokkal, trolikkal, metrókkal és hévekkel együtt...

Előzmény: 01000 (118)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 119

Smafu!

 

Egy unortodox, szakértelmi blődliket nem tartalmazó döntést egy óra alatt meg lehet hozni.

 

A sík terepen amúgy se kell 1600 volt. Tarlósék elosszák kettővel az ottani szakaszt és még marad is a kartács által felvetett Budavári siklónak a Déliig való átvezetésére is. Sőt! Visszafelé az alagúton keresztül mehetne.

 

A turisták csak évekre előreváltott jegyekkel juthatnának az élményhez, annyi volna a jelentkező.

Előzmény: 01000 (118)
01000 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 118

A fogas járműveit is ki kell cserélni. A villamosok nem szeretik az 1600 voltot, a pirosnak pedig karcsú a 600V.

Előzmény: Háténimmárkitválasszak? (117)
Háténimmárkitválasszak? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 117

Ne legyünk kicsinyesek!

 

Vigyük rá az egészet a 4-es, 6-os villamos vonalára az egyik oldalon, a másikon a 61-esre és a turisták körbefogasozhatják az egész várost.

 

Már csak az az épeszűnek kevéssé mondhatónak a véleménye hiányzik, hogy mi a szarnak a fogas kerék viszonylag vízszintes területen. Ja, úgy drágább az üzemeltetése és a kis Vitézynek nagyobb % mehet!

Előzmény: Maaria (114)
Qqberci Creative Commons License 2014.02.01 0 0 116

Szerintem jó ötlet a fogaskerekű meghosszabbítása.

 

Gondolom nem mérnök vagy...

Előzmény: Maaria (114)
Hamvába holt nick? Creative Commons License 2014.02.01 0 0 115

A teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát a mai állapothoz hasonló logikával, de részleteiben finomítva javasolja elhelyezni. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében javasol kerékpárutat, amely mellett „bubi” állomást is elhelyez.

Az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-terv Kft. a fenti megoldások továbbfejlesztésével, a többi díjazott vagy megvásárolt pályamű egyes elemeit felhasználva, a Főmterv Mérnöki tervező Zrt.-vel együttműködve készíti el a Széll Kálmán tér részletes engedélyezési és kiviteli terveit. Az építészeti és a közlekedési tervek együttes leszállítása 2013 végén várható az engedélyek és hozzájárulások kiadásától függően, így 2014 tavaszán  kezdődhet meg az építkezés.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!