A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Milyen kár, hogy bár nyilvánvalóan és pontosan tudjuk, hogy neked a pártfeladatod az, hogy mindennel kapcsolatban az álnemzeti kormányt emlegesd manapság, de ennek speciel nem sok köze van hozzá, és a létrejöttének is abszolúte semmi ahhoz, hogy áprilisban ki nyer.
Ezt az érintett kerületek és a főváros már húsz éve tervezgeti, de nem volt rá pénz sosem. Ha most van, azért épül meg, és nem a kormány színezete miatt.
Naponta felszállok a villamosra a Lekvár sziget megállónál. A Széna tér után mindig megszólal az a jegy nélkül utazó automata hölgy, ki hamarosan jelenti:
This is the Széíl Kaolman théíír, when this csrem törminétsz.
Igazad van, sorry. Létezik klf napijegy, stb, mint ahogy linkeltem. Valószínű, hogy az ilyen jegy aranyárban lenne, tisztázatlan, hogy honnan lenne érvényes, mert ugye a nyugatitól, vagy a Móricról igen értelmetlen lenne, mert akkor Rákosborzasztóról is kellene ilyen. A BKK nem hülye. (Csak kapzsi) Egyszerűbb a csoportos jegy, és olcsóbb.
lehetne egy villamosjárat, amire már a fogaskerekű jeggyel lehetne felszállni, és az emelkedő alján, a mostani állomáson az utasok szépen átszállnának a fogaskerekű kocsikba.
Kell venni nyolc erős fogaskerekű mozdonyt és az még a Combinokat is feltolja a hegyre.
Meg kell hosszabbítani odáig a 6-os villamos vonalát. Megérkezik Marika a Nyugatiba, felszáll a villamosra és ha nem figyel, a Széchenyi-hegyen (sőt talán már a Normafánál) köt ki...
Nem hiszem, hogy a 21. században erre ne lehetne találni valami célszerű, jó megoldást. Nyilván a Major melletti szakaszon még nincs emelkedő, ott még nem kell a fogaskerekű funkció, aztán később meg igen. A magyar mérnökök annyira kreatívak... hátha lesz erre is valami jó ötlet.
Ameddig az nincs, addig is lehetne egy villamosjárat, amire már a fogaskerekű jeggyel lehetne felszállni, és az emelkedő alján, a mostani állomáson az utasok szépen átszállnának a fogaskerekű kocsikba. Sok vidéki család, kiránduló iskolás csoportok, már ennek az áthidaló megoldásnak is nagyon örülnének, és így ez csak egyszerű díjszabási kérdéssé deriválható.
Most képzeld el, feljön egy család, apuka, anyuka, három gyerek vonattal. A Széll Kálmán térre eljutni akár a Nyugatiból, akár a Keleti pu.-ról nekik öt vonaljegy. Ha még villamosra is kell szállniuk a fogaskerekű felé, az még öt vonaljegy. Utána szállhatnak fel a fogaskerekűre.
Szabad a pálya a családikedvezményes rezsicsökkentésnek...
Hát nem. De a fogas a kerekeit nem hajtja - ellentétben a villanyossal, a fogassín viszont csak jóval lassabb haladást enged, mint a villanyosé...
Az, hogy a táplálási rendszer más, már nem is számít, mert ugye a 2/3-nak már évszázados hagyományai vannak, már Kandó Kálmán is 16,2/3 Hz-s vasutat épített 1906-ban Valtellinánál...
Nemcsak régen, most is felvisz a 21-es busz, de a fogaskerekű sokkal kellemesebb, több élményt ad a kirándulóknak. Olyan kis hangulatos! Már a megállók nevei is... Orgonás...Erdei iskola... ki tudná megállni tavasszal, az orgonanyílás idején, hogy le ne szálljon egy-egy ilyen megállóban, akár a kedvesével, akár már a családjával, gyerekeivel együtt kirándulnak? Vidéki családoknak, akik ritkán jutnak fel a főváros környéki helyekre kirándulni, különösen nagy élmény.
Most képzeld el, feljön egy család, apuka, anyuka, három gyerek vonattal. A Széll Kálmán térre eljutni akár a Nyugatiból, akár a Keleti pu.-ról nekik öt vonaljegy. Ha még villamosra is kell szállniuk a fogaskerekű felé, az még öt vonaljegy. Utána szállhatnak fel a fogaskerekűre. Ez a probléma csak a Déli pu-ra érkezőknél nem áll fenn, mert ők a villamossal egészen a fogaskerekűig tudnak menni, a többi pályaudvarra érkezők számára sokkal előnyösebb, ha a metróról, vagy a 4-6-osról rögtön a fogaskerekűt is el tudják érni.
Az ilyen villamosokat pedig készíti a Mester&Mester kft a Széles féle energiacellákra tervezett meghajtóművel.
A project generálkivitelezője a Közgép, amire a kormány közbeszerzési eljárás mellőzésével xxx milliárd forint visszanemtérítendő fejlesztési támogatást ad.
Kaya Tottal már folynak a tárgyalások, hogy milyen konstrukcióval is vegye meg a közismert üzletember majdanán a céget az Ikarus maradék 49%-os részvényeivel együtt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a fogaskerekű vasút meghosszabbítását szorgalmazza a Széll Kálmán térig és a Normafa irányába; a tervet a XII. kerületi önkormányzat és a BKV is támogatja. Az elképzelések szerint a teljes rekonstrukció mellett új, alacsonypadlós, klimatizált, korszerű járműveket szereznek be. Kétáramneműek lesznek, tehát a villamos vonalak eltérő vontatási feszültségén is közlekedhetnek majd. A sebességet pedig hegymenetben 40 km/h-ra, völgymenetben 30 km/h-ra növelnék.
Csak - talán mert még nem utaztál rajta, nem tudhatod - hogy annak majd minden megállója egy turistaút kezdete.
Hegyes, völgyes, dombos vidék (azért kellett a fogasléc a sinek közé, hogy a meredeken is fel tudjon kapaszkodni a járgány és visszafelé se szánkó módján csússzon a Jánoskórházba).
Egy unortodox, szakértelmi blődliket nem tartalmazó döntést egy óra alatt meg lehet hozni.
A sík terepen amúgy se kell 1600 volt. Tarlósék elosszák kettővel az ottani szakaszt és még marad is a kartács által felvetett Budavári siklónak a Déliig való átvezetésére is. Sőt! Visszafelé az alagúton keresztül mehetne.
A turisták csak évekre előreváltott jegyekkel juthatnának az élményhez, annyi volna a jelentkező.
Vigyük rá az egészet a 4-es, 6-os villamos vonalára az egyik oldalon, a másikon a 61-esre és a turisták körbefogasozhatják az egész várost.
Már csak az az épeszűnek kevéssé mondhatónak a véleménye hiányzik, hogy mi a szarnak a fogas kerék viszonylag vízszintes területen. Ja, úgy drágább az üzemeltetése és a kis Vitézynek nagyobb % mehet!
A teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát a mai állapothoz hasonló logikával, de részleteiben finomítva javasolja elhelyezni. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében javasol kerékpárutat, amely mellett „bubi” állomást is elhelyez.
Az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-terv Kft. a fenti megoldások továbbfejlesztésével, a többi díjazott vagy megvásárolt pályamű egyes elemeit felhasználva, a Főmterv Mérnöki tervező Zrt.-vel együttműködve készíti el a Széll Kálmán tér részletes engedélyezési és kiviteli terveit. Az építészeti és a közlekedési tervek együttes leszállítása 2013 végén várható az engedélyek és hozzájárulások kiadásától függően, így 2014 tavaszán kezdődhet meg az építkezés.